מתרחבת הפגיעה במפעלי ייצור השבבים ביפן

15 מרץ, 2011

מתארכת רשימת מפעלי ייצור השבבים ביפן המודים כי נפגעו באסון והפסיקו זמנית את פעילותם. להלן רשימה חלקית:

techtime newsמנתונים ראשוניים המגיעים מיפן מתברר שהיקף הפגיעה בתשתית ייצור השבבים היפנית גדולה מההערכות המוקדמות.

אתר החדשות האלקטרוני EETimes פירסם היום תוצאות מעקב שביצע בימים האחרונים על היקף הפגיעה של רעידת האדמה והצונאמי בתעשיית השבבים היפנית. מהבדיקה עולה שהיקף הפגיעה גדול וההתאוששות צפויה להימשך זמן ארוך מהצפוי (Techtime).

להלן רשימה חלקית של הנזקים שנגרמו לתעשיית הסמיקונדקטורס היפנית:

מפעל הייצור של Ekpida בהירושימה נפגע קלות אולם הייצור לא הופסק. מפעל ייצור הזיכרונות ב-Akita הפסיק לפעול עקב הפסקות החשמל, ויחזור לתיפקוד עם שיקום אספקת החשמל הסדירה.

מפעל הייצור של Freescale בסנדאי מצוי 8 קילומטרים מהחוף שנפגע בצונאמי וכעת אינו פעיל. פריסקייל לא הודיעה מתי להערכתה ישוב לעבודה מלאה.

חברת Fujitsu הודיעה שמספר מפעלי ייצור שבבים נפגעו ברעידת האדמה, בהם המפעלים במיאגי ובפוקושימה. החברה הודיעה שהיקף הנזקים עדיין אינו ידוע.

ככל הנראה יש פגיעה במפעל יצור החומרים של Hitachi Chemicals, המספקת 50% nמהצריכה העולמית של דבקי ACF למארזי רכיבים.

חברת On Semiconductor דיווחה על פגיעה מוגבלת במפעל ייצור ב-Aizu המייצר שבבים בפרוסות 6 אינטש ופגיעה מוגבלת במפעל ב-Niigata שנרכש לא מזמן מ-Sanyo. המפעל פונה מעובדים כאמצעי זהירות, אולם עדיין לא ברור אם חזר לעבודה.

חברת Panasonic מפעילה מספר פאבים ביפן. החברההדויעה על הפסקת הפעילות של חלק ממפעליה, אולם לא ציינה איזה מפעלים ואם מדובר בפאבים לייצור שבבים.

חברת Renesas מפעליה 5 פאבים לייצור שבבים ושני מפעלי אריזת שבבים ביפן. החברה הודיעה שכולם נסגר זמנית.

העבודה במפעלי הייצור של Rohm ב-Miyagi ו-Tsukuba הופסקה עקב קשיים בשרשרשת האספקה. ככל הנראה גם מתקן הייצור של Oki Semiconductor, שהועבר לניהול Rohm, לא עובד בתפוקה מלאה.

חברת SanDisk הודיעה ששני מתקני הייצור המשותפים לה ול-Toshiba באזור Yokkaichi, נסגרו מיד לאחר רעידת האדמה, אולם חזרו מאז לעבודה מלאה.

חברת Sony הודיעה שמספר מפעלים בבעלותה נפגעו ברעידת האדמה ובצונאמי שבא בעקבותיה. העבודה עדיין לא חודשה בפאבים הפועלים ב-Shiroishi וב-Miyagi.

חברת Texas Instruments הודיעה שמפעל ייצור השבבים שלה ב-Miho ספג מנזק משמעותי ולא יחזור לייצור מלא לפני חודש יוני.

חברת Toshiba הודיעה על הפסקת העבודה בפאב הפועל בעיר Kitakami, אשר נפגעה קשה ברעידת האדמה. היא לא סיפקה הערכות למועד שבו הוא יחזור לייצור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: האסון ביפן , חדשות