יפן: יצרנית פרוסות הסיליקון הגדולה בעולם השביתה את מפעליה

20 מרץ, 2011

חברת Shin-Etsu השביתה שני מפעלים. צפויה ירידה בהיקף אספקת פרוסות הסיליקון מיפן. מתחרים במקומות אחרים בעולם לוטשים עיניים לפלח השוק המתפנה. בסין כבר נירשמה עלייה במחירי הקנייה של זיכרונות DRAM

צפויה ירידה בהיקף אספקת פרוסות הסיליקון מיפן. מתחרים במקומות אחרים בעולם לוטשים עיניים לפלח השוק המתפנה. בסין כבר נירשמה עלייה במחירי הקנייה של זיכרונות DRAM

אלקטרוניקה הייטק יפן
חומר חדש לפיזור חום מתוצרת חברת Shin-Etsu

חברת Shin-Etsu, הנחשבת ליצרנית פרוסות הסיליקון הגדולה בעולם, השביתה שני מפעלים בעקבות רעידת האדמה והפסקות החשמל ביפן.

החברה הודיעה על הפסקת הפעילות של המפעלים ב-Kashima וב-Fukushima. מפעלים אלה מייצרים פרוסות סיליקון וחומרי גלם לתעשיית ייצור השבבים. החברה מסרה ששני המפעלים עדיין מצויים בתהליכי בדיקה, שהופרעה מספר פעמים על-ידי רעידות משנה. חברת  Shin-Etsu היא ספקית מרכזית של Elpida וטושיבה.

עליית מחירים בסין

חברת המחקר DRAMeXchange (חטיבת השבבים של TrendForce) הודיעה  שלפי מידע שהגיע לידה גם המפעל של חברת SUMCO, המייצרת פרוסות סיליקון, נסגר. באתר החברה האמריקאית אין דיווח על נזקים למפעליה ביפן. להערכת DRAMeXchange, לדבר תהיה השלכה גלובלית על תעשיית ייצור השבבים: היקף אספקת הפרוסות מיפן יירד, ומפעלים באזורים אחרים בעולם יתחרו על הנתח שהתפנה.

הדבר יצר אי-ודאות וכתוצאה מכך יצרניות גדולות כמו Samsung ו- Hynix הפסיקו לספק מידע על מחירים. חברת המחקר מעריכה שהמצב ישפיע בעיקר על מחיר זיכרונות ה-DRAM, ובסין החלה להירשם עלייה במחירי ה-Spot (מחיר הקנייה לאספקה מיידית) של זיכרונות DRAM.

מבין כל יצרני השבבים, טושיבה ככל הנראה חטפה את המהלומה הקשה ביותר. מפעל ייצור הרכיביים הלוגיים ושבבים למוצרי צריכה ב- Iwate הוא קרוב מאוד למוקד הרעש, ועדיין נמצא בתהליך בקרת נזקים. מפעל ייצור הזיכרונות ב- Kansaiסבל מנזקים מעטים יחסית. המצב רגיש יותר ב- Fab3 ו- Fab4המייצרים זיכרונות הזק עבור סנדיסק. אומנם הם מרוחקים כ-1,200 ק"מ ממוקד הרעש, אולם הם דורשים תהליך ייצור מאוד עדין ומדויק. על-פי הודעת סנדיסק, המפעלים הושבתו זמנית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: האסון ביפן , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס