פארק "עמק ההייטק" הסיני מקים אתר מיוחד עבור חברות ישראליות

18 מרץ, 2012

הפארק מוקם בעיר נאנג'ינג על-פני שטח של 50 קמ"ר ויעסיק מאות אלפי עובדים. כ-30 חברות ישראליות כבר החלו בתהליכי רישום והצטרפות. לדברי מנכ"ל ENT והיועץ ליו"ר הפארק, עמירם שור, "זו הזדמנות להיכנס לשוק החשוב ביותר בעולם". מנהלי הפארק יתארחו השבוע בכנס הנדסה אופטית 2012

היעד שהוצב לחברה: להקים "עמק הייטק" שיהיה מהגדולים בעולם

פארק ההייטק מהגדולים בעולם הנמצא כיום בשלבי הקמה בסין, יכיל אתר מיוחד לאירוח חברות ישראליות. הפארק נמצא כיום בשלבי הקמה מתקדמים בעיר נאנג'ינג שהיא בירת מחוז ג'יאנג'ו המונה כ-80 מיליון תושבים, וממוקם סמוך למתקנים המרכזיים של שתי חברות טכנולוגיות מהגדולות בעולם: חואוויי ו-ZTE.

עמירם שורמנכ"ל חברת ENT ולשעבר יו"ר איגוד תעשיות התוכנה בישראל, עמירם שור מסר ל-Techtime שהנהלת הפארק החליטה על הקמת מרכז פעילות ישראלית, במטרה להגדיל את שיתוף הפעולה בין חברות ישראליות לבין חברות סיניות, בעיקר בתחום פיתוח התוכנה. עמירם שור משמש כיועץ אישי של מייסד ויו"ר החברה, צ'נג יי.

100 אוניברסיטאות, יותר ממיליון סטודנטים

שור: "מדובר בפרוייקט מיוחד לחברות ישראליות. שכנעתי את מנהלי הפארק לספק לנו חלקת אדמה במיקום מרכזי בתוך הפארק. במקביל השגנו משקיעים פרטיים מהונג קונג ומסין אשר מממנים את הקמת המבנה הישראלי. מדובר בהזדמנות מצויינת להתעשייה הישראלית. בפארק יושבות מספר חברות ענק וכשהקמתו תושלם הוא מתוכנן להעסיק מאות אלפי עובדים. זהו מנוף לחדירה לשוק החשוב ביותר והצומח ביותר בעולם".

העיר נאנג'ינג היתה בירתה ההיסטורית של סין לפני בייג'ינג, ונחשבת לעיר האוניברסיטאית הגדולה במדינה. כיום יש בה כ-10 מיליון תושבים ו-100 אוניברסיטאות המכשירות כ-1.7 מיליון סטודנטים. הפארק מוקם על-ידי חברת MRK Science & Technology Development, אשר נוסדה בשנת 2005 על-ידי משרד המדע והטכנולוגיה של המחוז.

חברות ישראליות עומדות בתור

היעד שהוצב לה: להקים "עמק הייטק" בעיר, שיהיה מהגדולים בעולם וישתרע על פני שטח של כ-50 קמ"ר. לפרוייקט הצטרפו כמה מהחברות הגדולות בעולם, בהן: מיקרוסופט, יבמ, אורקל, TATA ההודית, סימנס, והענקיות הזיניות צ'יינה טלקום וצ'יינה מובייל.

מדוע הם הסכימו להקדיש מקום מיוחד לישראל?

"הסינים מאוד מעריכים את ישראל ומאמינים ביהודים. לכן הם מעוניינים לטפח שיתופי פעולה עם ישראל בתחום הטכנולוגיה". למרות שהמרכז הישראלי נמצא בשבי הקמה, הוא כבר החל לפעול. בשנה שעברה נחתם הסכם הבנות לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב. "כיום נמצאות חברות ישראליות נוספות בתהילך של הגשת בקשה וקבלת אישורים. יש לפחות 30 חברות שהחלו בתהליך לביצוע פרוייקטי פיתוח, ייצור ושיווק משותף ביחד עם גורמים סיניים בתוך הפארק".

הסינים מבקרים השבוע בישראל

באתר כבר פועלת חברת Acrylicom מנתניה, המבצעת פרוייקט משותף עם חברה מקומית בתחום פתרונות זולים למימוש תקשורת רחבת פס על-גבי סיבים אופטיים מצופים פלסטיק. להערכת שור, הפרוייקט עשוי להגיע להיקף של כ-10 מיליון דולר. הפרוייקט יוצג השבוע בישראל במסגרת הכנס להנדסה אופטית 2012 שייערך ביום ג' ה-20 לחודש באוניברסיטת בר-אילן. למצגת של החברה בכנס תגיע גם משלחת של בכירים סיניים מהנהלת הפארק, כדי להכיר חברות ישראליות נוספות ולעניין אותן להצטרף אל הפארק.

לפרטים והרשמה: הכנס להנדסה אופטית 2012

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית