אנרטק השתלטה על חברת Micronet בעיסקה של 17.3 מיליון שקל

9 ספטמבר, 2012

אנרטק רכשה באמצעות די.אל קפיטל את המניות של יחזקאל קפלן, אלי נחום ויואב בן-צבי. בעקבות העיסקה התפטרו קפלן ובן-צבי מתפקידם כדירקטורים בחברה. בסוף 2011 התמודדה אנרטק על רכישת מפעל זיכון מרכז, אולם הפסידה בתחרות מול באיה

נמצאת במהלך להגדלת יכולת הפיתוח והייצור לרמת פתרונות Turn-key מלאים

אנרטק
דוד לוקאץ'

חברת אנרטק (Enertec Systems) מכרמיאל רכשה קרוב למחצית מהבעלות על חברת מיקרונט (Micronet), מאוזר התעשייה אזור שליד חולון. מיקרונט עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מחשב ומסופונים לניהול ציי רכב ועובדי שטח.

העיסקה נעשתה באמצעות רכישת מניות מבעלי השליטה בחברה. במסגרתה רכשה אנרטק את המניות של יחזקאל קפלן, אלי נחום ויואב בן-צבי. בעקבות העיסקה התפטרו יחזקאל קפלן ויואב בן-צבי מתפקידם כדירקטורים בחברה.

הציבור מחזיק במניות מיעוט

ביום העיסקה (ה', 6.9.2012.), ניסחרה חברת מיקרונט בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 49.5 מיליון שקל. במסגרת העיסקה נמכרו 8,256,000 מניות של החברה במחיר של 210 אגורות למנייה, כלומר סכום כולל של כ-17.3 מיליון שקל. בתמורה היא קיבלה 47.5% ממניות החברה. בעלי המניות הנוספים במיקרונט הם שלמה שלו ומיכאל כץ. הציבור מחזיק בכ-20% בלבד ממניות החברה.

העיסקה נעשתה באופן מורכב: מניות מיקרונט נימכרו לחברת Lapis Technologies הרשומה בדלאוור ונסחרת בנסד"ק מעבר לדפלק. העיסקה נעשתה באמצעות חברת ההשקעות D..L. Capital, הנמצאת בבעלות דוד לוקאץ' ושולטת ב-80% ממניות Lapis. חברת אנרטק נמצאת בבעלותה המלאה של Lapis ודוד לוקאץ' משמש גם כנשיא אנרטק וכמנכ"ל Lapis. טלי דינר, מנהלת הכספים של אנרטק, היא מנהלת הכספים של Lapis.

מיקרונט
מסוף תקשורת ובקרה נייד מתוצרת מיקרונט

חברת אנרטק מוכרת היטב בתחום האלקטרוניקה הצבאית. היא נוסדה בתחילת שנות ה־80 ופועלת מכרמיאל. היא מפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניות צבאיות דוגמת מערכות בדיקה, סימולטורים ומערכות מבצעיות שונות. לקוחותיה כוללים את רוב התעשיות הביטחוניות הגדולות בישראל. כיום החברה מעסיקה יותר מ-80 עובדים. בחודש מאי השנה פירסמה לאפיס דו"ח לבורסה ובו הגדירה את היעד האסטרטגי: יצירת יכולת מתן פתרונות אלקטרוניים מלאים (Turn-key) באמצעות חברת אנרטק.

לאחרונה עלתה אנרטק לכותרות כאשר התמודדה בדצמבר 2011 על רכישת מפעל הייצור זיכון מרכז לאחר שקבלנית הייצור Zicon נקלעה לקשיים. גם במקרה הזה היא ניגשה לתחרות באמצעות חברת די.אל קפיטל. בסופו של דבר בחרו השופטים בהצעתה של חברת באיה, ואנרטק פרשה מהתחרות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ציוד בדיקה , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית