הדירקטוריון הנחית את מכת החסד על חברת Backweb

31 מרץ, 2013

בקווב הוקמה ב-1995. היא היתה מחברות ההייטק הישראליות הראשונות שנירשמו למסחר בנסד"ק והיתה החברה שהמציאה את המושג "דחיפת מידע"

דירקטוריון חברת בקווב (Backweb) ניצל את חופשת הפסח כדי להחליט שהגיע הזמן לסגור את החברה ולהחזיר את הכסף שנותר לבעלי המניות.

תהליך הסגירה מתוכנן להסתיים ביולי-אוגוסט השנה. בכך הגיע הקץ הרשמי על אחת מחלוצות האינטרנט בארץ ובעולם.

חברת בקווב הוקמה בשנת 1995 על-ידי האחים אלי וניר ברקת (היום ראש העיר ירושלים), הבעלים של חברת BRM, שהייתה המשקיעה העיקרית בחברת צ'קפוינט ואחראית לכמה מההצלחות הגדולות של ההייטק הישראלי ב-20 השנים האחרונות.

בקווב היתה מחברות ההייטק הישראליות הראשונות שנירשמו למסחר בנסד"ק והיתה החברה שהמציאה את המושג "דחיפה" (Push). הטכנולוגיה שלה נועדה לחברות וארגונים להעביר מידע באמצעות שחיפת נתונים ולא על-פי בקשה מפורשת של המשתמש. בשנים הראשונות היא נחשפה לחברת פלא מעוררת התפעלות, ונוהלה מארצות הברית על-ידי אלי ברקת.

אלא שתעשיית האינטרנט עקפה אותה ובשנים האחרונות גוועו עסקיה. למעשה, בשנתיים האחרונות היא לא מוכרת שירותים ומוצרים, והעיסוק העיקרי שלה היה תביעת חברות כמו יבמ ו-HP על שימוש לא מורשה בפטנטים שלה. אפילו מנכ"ל החברה, ביל היי, עבר לפני כשנה לעבודה במתכונת של משרה חלקית.

שווי הנכסים וקופת החברה נאמד היום בכ-11.6 מיליון דולר. כיום להערכת החברה, עם השלמת תהליך הסגירה של החברה, יישאר בידה סכום של 9.7-10.2 מיליון דולר שיחולק בקרב בעלי המניות. ראוי לציין ש-BRM היא עדיין בעל המניות הגדול ביותר בחברה, עם 27.7% מהמניות.

הסגירה היא בלתי נמנעת, לאור העובדה שבחודש פברואר מכרה החברה את שאריות הפטנטים שהיו ברשותה. המנכ"ל הזהיר שמכיוון שבקווב רשומה כחברה ישראלית, ותהליך הסגירה צריך להיעשות בהתאם לחוק הישראלי, ייתכן שהוא יימשך כשנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , משפט וקניין רוחני