"האקרים מוסלמים מתכננים מתקפה על ישראל ב-25.5"

20 מאי, 2013

הערכה: הרוב מכריע של התקיפות יתבצע בעזרת תוכנות רובוטיות בגרסאות חינם

האקרים מוסלמים מתכננים לבצע מתקפה מרוכזת על אתרי ממשל ביום שבת, ה-25.5.

כך גילה דורון סיון, מנכ"ל Security MADSEC ומומחה להתגוננות בפני התקפות האקרים, אשר חיבר את הספר "מדריך Hacking ואבטחת מידע". סיון הסביר כי בהודעות שפרסמו במספר פורומים, מוזמנים שוב האקרים מכל רחבי העולם להצטרך לרשימה של האקרים ולתקוף יעדים ישראליים – מתקפה שתיקרא Operation Israel 2.

לדבריו, מניסיון העבר עולה שהרוב המכריע של התקיפות יתבצע כנראה בעזרת תוכנות רובוטיות בגרסאות חינם. "הצפי הוא לגל תקיפות ברמה נמוכה ובינונית, כאשר עיקר האפקט יוכל להיות העמסה קריטית על אתרים. רוב הארגונים שהותקפו במתקפה הקודמת דיווחו על עומסים שמטרתם הייתה השבתת האתר, חדירה למערכת המחשב של האתר עצמו וניסיונות השחתה. הקבוצה אותה איתרנו העלתה טקסט מטעמה ובו היא מודיעה על הסיבות לתקיפה, ועל כך שזהו חלק שני של המתקפה של OpIsrael שהיתה ב-7.4".

ברשימות ההאקרים שצוינו באתרים, כתובים האקרים ממספר מדינות. הרשימות כוללות כתובות IP של ההאקרים, אשר הקבוצה המוסלמית מקווה שמספרם יגיע לאלפים. סיון פירט שורה של צעדים בהם ניתן לנקוט כדי להתמודד עם המתקפה הצפויה: הקפדה על גיבוי האתר למקרה שיושחת; שינוי סיסמת admin למערכת הניהול של האתר; ביצוע בדיקות חוסן לאתר על ידי חברה המתמחה בבדיקות המבוצעות על ידי האקרים מקצועיים; שימוש בשירות המספק מידע מקדים על מתקפות האקרים; ערנות בצפייה בקובצי log של המערכות; מיקום של האתר על גבי מחשב עצמאי, במקום לאחסנו עם אתרים נוספים על אותו מחשב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טכנולוגיות מידע