חטיבת ציי-הרכב של GE תספק אבטחה של MobilEye

11 יוני, 2013

העיסקה יכולה להגדיל את השוק של MobilEye בשיעור גדול מאוד. חטיבת ציי הרכב של GE מנהלת מאות אלפי מכוניות בעולם. סקר שביצעה לאחרונה בקרב הלקוחות מגלה שהם מודאגים מסוגיית הבטיחות של הנהגים יותר מאשר מסוגיית העלות של הציים.

העיסקה יכולה להגדיל את השוק של MobilEye בשיעור גדול מאוד

חברת Mobileye מהר חוצבים בירושלים חתמה על הסכם יוצא דופן בתחום ניהול ציי הרכב: חטיבת ניהול ציי הרכב של תאגיד GE הענק (GE Capital Fleet Services) תציע ללקוחותיה שירות התרעות בפני התנגשויות המבוסס על מערכת ההתראות של החברה.

MOBILEYEחטיבת GECFS מספקת שירותי ניהול ציי רכב לחברות גדולות ובינוניות בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, יפן, אוסטרליה וניו-זילנד. השירות כולל את כל מרכיבי ניהול הצי, החל ממימון רכש, ניהול חיי המוצר של כל רכב, ניהול תחזוקה, שליטה ובקרה על הצי ואפילו מכירת כלי-רכב ישנים מהצי של הלקוח, כדי להפחית את העלות הכוללת של המערך.

חברת GE מסרה אתמול שהרשטת לביטחון בדרכים מהירות בארצות הברית העניקה עד היום הסמכה רק למערכת מניעת התאונות של חברת Mobileye. ההסכם בין שתי החברות מאפשר ל-GECFS להציע לכל לקוחותיה, המנהלים ציים בהיקף של מאות אלפי כלי-רכב, להתקין את מערכות ההתראה של Mobileye.

המערכות של החברה הישראלית מזהירות את הנהגים מפני תאונות פוטנציאליות עם כלי-רכב אחרים, רוכבי אופניים והולכי רגל. כך למשל, הן מתריעות מפני סטייה לא מכוונת מהנתיב או מהתקצרות מסוכנת של מרחק הבטיחות בין שני כלי-רכב.

טכנולוגיית זיהוי השלטים של החברה (Traffic Sign Recognition), מזהה בזמן אמת הוראות המגבילות את מהירות הנסיעה ומספקת התראה לנהג על-מנת למנוע נסיעה במהירות אסורה.

חברת GE מסרה שההסכם נחתם בעקבות סקר שהיא ערכה בקרב מנהלי ציי הרכב של לקוחתיה, שממנו עלה שכיום הבטיחות היא הנושא בעל העדיפות העליונה אצל רובם, וזוכה לדירוג גבוה יותר מבעיית עלות ניהול ציי הרכב.

חברת MobilEye נחשבת לחלוצה העולמית של מערכות אבטחה והתראה בפני תאונות המבוססות על אמצעים פסיביים. החברה הוקמה בשנת 1999 על-ידי פרופ' אמנון שעשוע (יו"ר החברה) וזיו אבירם (המנכ"ל). לפני-כן שימש שעשוע כראש בית הספר להנדסה ומחשבים באונ' העברית, ופיתח במשך שנים רבות אלגוריתמים לחילוץ מידע תלתמימדי מתוך תמונות דו-מימדיות.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על הטמעת האלגוריתם שלה בתוך שבב ייעודי הכולל מעבד CPU ומעבדי DSP ייעודיים שהיא מפתחת. השבב מקושר אל מצלמות המצויות ברכב והעוקבות אחר הדרך ותנאי התנועה הדינמיים. הוא מזהה התפתחות מצבים מסוכנים ומתריע על כך לנהג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית