פריסקייל ישראל פיתחה פתרון המשלב WCDMA ו-LTE

24 יולי, 2013

מדובר בפרוייקט פיתוח כלל-עולמי של פריסקייל, שכלל צוותים מרומניה, הודו וארה"ב, והובל על-ידי פריסקייל ישראל שביצעה את האינטגרציה. המרכז בישראל גם היה אחראי על פיתוח תוכנת עיבוד האותות' מהרבדים העמוקים ביותר השולטים במאיצים הייעודיים, דרך מערכת ההפעלה SmartDSP וכלה ברכיבי התוכנה המממשים את האלגוריתמיקה

מרכז הפיתוח הישראלי של חברת פריסקייל (Freescale) הצליח לפתח תחנת בסיס עבור תאים זעירים (Microcell, Picocell ו-Femtocell) המשלבת בין טכנולוגיות התקשורת הסלולרית המתחרות WCDMA ו-LTE.

הדגמת השיחה בין שני סוגי הטלפונים באמצעות תחנת בסיס משותפת
הדגמת השיחה בין שני סוגי הטלפונים באמצעות תחנת בסיס משותפת

ההצלחה הגיעה לאחר שש שנות פיתוח והודגמה לאחרונה באמצעות קיום שיחות שהועברו בין רשתות WCDMA ו-LTE באמצעות רכיב הליבה BSC9132 של פריסקייל. "בסיס הידע של פריסקייל העולמית בתחום ה-Baseband נמצא בישראל", אמר מנהל מחלקת תוכנה ומערכות בפריסקייל ישראל, אבישי מושקוביץ.

"במהלך שש השנים האחרונות נבנתה במרכז בישראל היכולת והידע הנדרשים לשילוב כל האלמנטים הדרושים למערכת מורכבת כזאת. בהם: אלגוריתמיקה, מחקר תיאורטי של עיבוד אותות בתקשורת רחבת פס, המצאת והגדרת הארכיטקטורה של המאיצים הנדרשים לעיבוד המהיר, הגדרת ופיתוח מעבדי ה-DSP מסוג StarCore ושילוב מעבדי PowerPC השולטים בתחום ה-Networking".

מדובר בפרוייקט פיתוח כלל-עולמי של פריסקייל, שכלל צוותים מרומניה, הודו וארה"ב, והובל על-ידי פריסקייל ישראל שביצעה את האינטגרציה. המרכז בישראל גם היה אחראי על פיתוח תוכנת עיבוד האותות' מהרבדים העמוקים ביותר השולטים במאיצים הייעודיים, דרך מערכת ההפעלה SmartDSP וכלה ברכיבי התוכנה המממשים את האלגוריתמיקה. במהלך שלושת החודשים שקדמו לשיחת ההדגמה שהו במרכז הפיתוח בישראל נציגי חברת Aricent אשר שילבו את הרמות העליונות של המערכת עם התוכנה שפותחה בפריסקייל.

מנכ"ל פריסקייל ישראל, יהודה רודין, אמר שמרכז התכנון בארץ פיתח יכולות גבוהות בתחום המערכתי. "פריסקייל שמה לה למטרה לתת פתרונות מערכתיים מלאים ללקוחות המשלבים חומרה ותוכנה ומאפשרים אופטימיזציה והטמעה מהירה", אמר.

התאים הזעירים חוזרים לאופנה

הפיתוח החדש עולה בקנה אחד עם המגמה המעניינת ביותר כיום בשוק התשתיות הסלולריות: שוק התאים הזעירים חוזר לתנופת הצמיחה לאחר קיפאון מסויים בשנים 2011 ו-2012, וצפוי להגדיל את שיעור המכירות במונחים כספייים ובמונחי יחידות בשנים 2013, 2014 ועד 2018. כך מעריכה חברת המחקר ABI Research.  מחקר שוק של החברה מראה שבשנת 2013 יגיע היקף המכירות ל-3.8 מיליון יחידות, שיעלו להיקף של 5.7 מיליון יחידות ב-2014. בשנים הבאות צפוי גידול בשיעור הגידול, עד להיקף של יותר מ-30 מיליון יחידות ב-2018.

השבב BSC9132 בליבת תחנת הבסיס, כולל שתי ליבות e500 המבוססות על ארכיטקטורת Power, שתי ליבות StarCore עם מאיצי Baseband מסוג MAPLE-B2P. הוא מספק מהירות הורדה של 150Mbps ויכולות העלאה במהירות של 75Mbps ויכול לתמוך בעד 64 משתמשים בו-זמנית ובתקשורת אלחוטית מסוג WiMAX. התכונה המפכנית ביותר שלו היא יכולת תמיכה סימולטנית גם בתקני LTE-FDD/TDD וגם בתקני +WCDMA) HSPA).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת