בלעדי ל-Techtime: רדווין שוקלת לרכוש את אלווריון

4 אוגוסט, 2013

חברת רדווין קרובה מאוד לחברת אלווריון הן מבחינה טכנולוגית והן בסוג הלקוחות שאליהם היא פונה. הטכנולוגיה שלה נושקת לטכנולוגיה של אלווריון בתחומים רבים: בחלק מהעיסקאות היא משלימה אותה ובחלק אחר היא מתחרה בה

חברת רדווין (Radwin) מקבוצת רד תקשורת שוקלת להתחרות על המכרז לרכישת חברת אלווריון. כך נודע ל-Techtime.

RADWINיהודה זיסאפל, מבעלי הקבוצה, אישר את הידיעה. מדובר בהתפתחות מעניינת מאוד, שכן חברת רדווין מאופיינת בניהול חזק מאוד ובגב הרחב של קבוצת רד הכוללת כיום יותר מ-10 חברות. היום הודיעה אלווריון שבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר להפעילה עד ה-23 באוגוסט כדי לשמור עליה כחברה פעילה לצורך מכירתה. בית המשפט העניק לכונס הזמני הארכת זמן להשגת רוכשים. בינתיים החברה מוצעת למכירה על-ידי בית המשפט, כאשר המעטפות ייפתחו ב-13 באוגוסט.

מתעניינים נוספים באלווריון

ככל הידוע קיימים היום בשוק לפחות שלושה גורמים המעוניינים לרכושת את החברה. הגורם הראשון שהביע עניין היה חברת Sigma Waves מקיסריה הנמצאת בבעלות אריה וצביה טרבלסי. לפני כשנתיים היא רכשה את חברת Vuance ושינתה את שמה לפני שנה ל-SuperCom. החברה פועלת מהרצליה ומעסיקה כ-40 עובדים. היא מספקת פתרונות RFID ובשנת 2012 הסתכמו מכירותיה בכ-8.9 מיליון דולר. החברה דיווחה על רווח של 4.8 מיליון דולר.

קיימת שמועה בקרב העובדים, ש-Techtime לא הצליח לאשש, שלפיה גם איש העסקים צחי סולטן מתעניין ברכישת החברה. סולטן הוא הבעלים של חברת כלל חיתום, ועסקיו מתמקדים בשוק ההון. מכאן שבמידה והוא יתמודד על אלווריון, ניתן להניח שמדובר בעיסקה פיננסית בעיקרה, אלא אם כן הוא החליט לבנות לעצמו פרופיל של חברות ממשיות כדי לבנות פרמידה חדשה בכלכלה הישראלית.

המתחרה המעניינת ביותר היא חברת Radwin. במובנים מסויימים, היא גם המתחרה הטבעית ביותר: חברת רדווין הוקמה בשנת 1997 על-ידי הנשיא והמנכ"ל שרון שר במסגרת קבוצת רד בינת. היא מפתחת פתרונות תקשורת אלחוטיים המשמשים כתשתית תמסורת לרשתות ארגוניות, עירוניות ורשתות טלקום. החברה מתמחה ביישום טכנולוגיות OFDM ו-MIMO וכל הפתרונות שלה פועלים בתדרים שמתחת ל-6GHz.

RADWINלאחרונה היא נכנסה לתחום חדש: אספקת פתרונות קישוריות רחבי-פס למערכות ניידות. בחודש מאי היא הכריזה על מערכת FiberinMotion, המרחיבה את הפתרונות הנייחים שלה (Fixed Network Communications) לקישור רחב-פס של כלי-רכב, רכבות, ספינות ועוד. המערכת מותאמת במיוחד למשימות תקשורת ומעקב וידאו.

אלווריון יכולה להשלים את סל המוצרים של רדווין

חלק גדול מהעיסקאות שלה משיקות או אפילו כמעט מתחרות בסוג המוצרים שאלווריון מספקת. בחודש יוני היא נבחרה כספקית שירותי התמסורת האלחוטיים עבור חברת Nex-Tech, המספקת שירותי קישוריות רחבי פס לכ-40 מחוזות במדינת קנזאס בארה"ב. החברה בחרה במערכת RADWIN2000 כליבת מערך התמסורת שלה. המערכת מספקת תשתית אלחוטית לטווח של עד 120 ק"מ בתדרים 5.3/5.4-5.8GHz.

לאחרונה היא השלימה הקמת תשתית תקשורת אלחוטית לכל רשויות העיר סאן-חואן בארצות הברית. המערכת מבוססת על תשתית RADWIN 5000. היא בנויה במתכונת של תחנת בסיס מרכזית בעלת רוחב פס של 250Mbps המקושרת אל תחנות בסיס מקומיות המספקות רוחבי פס של 20Mbps ו-50Mbps. בעתיד העירייה מתכננת לפרוס באמצעותה שירותי שירותי Wi-Fi עירוניים ורשת עירונית של מצלמות מעקב וידאו.

מעניין לציין שהטכנולוגיה של רדווין נושקת במקרים רבים לטכנולוגיות ה-WiMAX של חברת אלווריון. במקרים אחדים המערכות שלה משמשות כתשתית תמסורת (Backhaul) לרשתות WiMAX, בחלק אחר הלקוחות מעדיפים את פתרון התקשורת שלה על-פני פתרון מבוסס WiMAX. במספר עיסקאות רכשו הלקוחות ציוד של רדווין כדי לשדרג את בציועי רשת ה-WiMAX הקיימת שלהם. כך שמבחינת נצןגך העיסקי והמגוון הטכנולוגי, רדווין יכולה להיחשב למתמודדת מוצלחת ביותר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: FEA , featured