איתמר מדיקל תפטר 12% מהעובדים במסגרת יישום האסטרטגיה החדשה

6 אוקטובר, 2013

הפיטורים יחסכו מיליון דולרים שיוקדשו להגברת השיווק והמכירות של איתמר מדיקל בארצות הברית. במקביל, מתכננת יצרנית מערכות הבדיקה מקיסריה לאמץ מודל עיסקי חדש ולהתחיל גם להשכיר את מכשירי בדיקת דרכי-הדם שפיתחה, ולא רק למכור אותם

המהפיכה של המנכ"ל החדש גלעד גליק יוצאת לדרך. איתמר מדיקל תגייס סמנכ"ל מכירות וסמנכ"ל תיפעול בארה"ב

המנכ"ל הנכנס גלעד גליק. נסיון שיווקי מג'ונסון אנד ג'ונסון
המנכ"ל הנכנס גלעד גליק. נסיון שיווקי מג'ונסון אנד ג'ונסון

חברת איתמר מדיקל (Itamar Medical) מקיסריה מתחילה ביישום התוכנית האסטרטגית החדשה שלה, הממוקדת בהרחבת השיווק והמכירות לארצות הברית, שאוצה מגדירה החברה כשוק היעד המרכזי למוצריה.

התהליך ילווה בשינויים במצבת כוח האדם של החברה. היא מתכננת לפטר כ-12% מתוך 120 עובדיה, בארץ ובחול (בישראל מועסקים כ-80 עובדים). במקביל, החברה מתכננת לגייס אנשי שיווק ומכירות בארצות הברית, בהם סמנכ"ל מכירות וסמנכ"ל תיפעול בארצות הברית, אשר צפויים להיות בכירים בעלי ניסיון בתעשיית המכשור הרפואי בארה"ב.

הטכנולוגיה מוגנת ב-40 פטנטים

התוכנית האסטרטגית החדשה נחשפה לראשונה ב-Techtime בחודש אוגוסט, במהלך ראיון עם המנכ"ל הנכנס גלעד גליק. החברה מעריכה שהארגון מחדש יחסוך כמיליון דולרים בהוצאות, אשר יופנו במלואם להרחבת פעילות השיווק והמכירות בארצות הברית. חברת איתמר מדיקל הוקמה לפני 16 שנים ופיתחה את טכנולוגיית Peripheral Arterial Tone המוגנת באמצעות כ-40 פטנטים רשומים. הטכנולוגיה מאפשרת לאתר פגמים בשכבה הפנימית של כלי-הדם (השכבה האנדותלית), אשר אחראית לגמישות כלי הדם.

שכבה זו גם אחראית על שחרור החומר ניטריד אוקסייד, אשר מסייע למערכת הדם להתמודד עם הצורך בתגובה מהירה למצבי חירום. טכנולוגיית הניטור של איתמר היא לא-פולשנית: חיישן רגיש לשינויים בנפח מורכב על האצבע של המטופל. בתחילת הבדיקה מבצעים חסימה של כלי-הדם בזרוע, ואז משחררים את החסימה. החיישן עוקב אחר תהליך חידוש זרימת הדם ומנתח באמצעותו את פעילותה של השכבה האנדותלית.

מכשיר הניטור EndoPAT של איתמר מדיקל. מובר מ-2014 על-ידי חברות הביטוח
מכשיר הניטור EndoPAT של איתמר מדיקל. מובר מ-2014 על-ידי חברות הביטוח

שני המוצרים המרכזיים של החברה הם מכשיר EndoPAT2000 המשמש לאיבחון בעיות כלי-דם וקרדיולוגיה, ומכשיר WatchPAT, המופיע בתצורה דומה לשעון יד גדול ומשמש לאיבחון בעיות נשימה במהלך השינה.

המהפיכה של גלעד גליק

מאז שנכנס לחברה לפני כחודשיים, ביצע גלעד גליק תהליך הערכה מחדש כדי לנסח את האסטרגיה של החברה. הוא הגיע לאיתמר מדיקל מחברת Biosense Webster בקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, אשר מכירותיה בשנה האחרונה הסתכמו בכמיליארד דולר. בתפקידו האחרון הוא שימש כסמנכ"ל שיווק ומכירות גלובלי של Biosense Webster. גליק סיפר ל-Techtime שאחת מהסיבות לכך שהצטרף לחברה הוא שהיו"ר גיורא ירון אמר לו שההון שגוייס מהציבור בחודש מרץ השנה (62 מיליון שקל) מיועד ברובו למימון אסטרטגיית הצמיחה שלה.

האסטרטגיה החדשה כוללת גם שינוי במודל העיסקי של החברה: פנייה לרופאים כלליים ואפילו לקוחות פרטיים (לא רק לרופאים מומחים), והורדת חסמי הכניסה באמצעות מעבר ממכירת הציוד להשכרתו. מכיוון שיש במערכות הבדיקה גם ציוד מתכלה, החכרת הציוד מבטיחה תזרים מזומנים שוטף לחברה. ראוי לציין שבתחילת יולי השנה החברה קיבלה אישור לקבלת קוד שיפוי בארצות הברית. גליק: "פירוש הדבר שמהראשון לינואר 2014, כל חולה המבצע בדיקה במכשיר שלנו, יקבל החזר כספי מחברות הביטוח ומתוכנית ביטוח הבריאות הלאומי בארה"ב (Medicare). זו פריצת דרך עבורנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured