בלעדי ל-Techtime: פיצול Agilent יזרים תקציבי מו"פ חדשים לתחום המדידות האלקטרוניות

22 אוקטובר, 2013

בחמש השנים האחרונות הושקעו רוב תקציבי החברה בהצמחת תחום מדעי החיים והכימיה. בין החידושים שבדרך: Agilent בוחנת הטמעת יכולות מדידה בתוך רכיבי ה-SoC של הלקוחות

פיירפוינט: "אין סיבה שלא נוכל לפצל את המדידה: חלק בתוך השבב וחלק מחוץ לשבב"

אליסון דגלאס מחטיבת המיקרוגל והתקשורת מציגה בתערוכת COMCAS פתרון מודולרי למדידות MIMO
אליסון דגלאס מחטיבת המיקרוגל והתקשורת מציגה בתערוכת COMCAS פתרון מודולרי למדידות MIMO

ההודעה מהחודש שעבר שלפיה עד 2014 תתפצל חברת Agilent Technologies לשתי חברות נפרדות, האחת בתחום מדעי החיים והכימיה והשניה בתחומי ציוד הבדיקה אלקטרוני (EM), התקבלה באנחת רווחה בחטיבת ה-EM, הנערכת כעת להגברת פעילויות המו"פ, מתוך כוונה להגדיר מחדש חלק מתחומי הצב"ד.

כך למד Techtime במהלך מפגש עם מנהלים בכירים בחברה, שהגיעו השבוע לארץ כדי להשתתף בכנס IEEE COMCAS 2013, המתקיים במלון דוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. "הפיצול יביא לתנופת חדשנות בתחום המדידות האלקטרוניות, לאחר שנים שבהן הוקדש עיקר המאמץ לבניית חטיבת מדעי החיים והכימיה", אמר מנהל חטיבת התוכנה והמערכות המודולריות בחברה, מרק פיירפוינט.

איציק סיטון (מימין) ומרק פיירפוינט
איציק סיטון (מימין) ומרק פיירפוינט

מנכ"ל Agilent ישראל, איציק סיטון, הסביר: "שוק המדידות האלקטרוניות הוא מאוד יציב ובוגר. בשנים האחרונות החברה השתמשה בהכנסות מהתחום כדי לממן את הכניסה לתחום הצומח של מדעי חיים וכימיה. בחמש השנים האחרונות, למשל, הושקעו 3 מיליארד דולר ברכישת חברות מתחומי מדעי החיים והכימיה, בהשוואה ל-100 מיליון דולר בלבד שהושקעו ברכישת חברות העוסקות במדידות אלקטרוניות. מעכשיו הרווחים שלנו יושקעו במדידות אלקטרוניות".

אחד מהנושאים המרכזיים שהחברה מתכננת לעסוק בהם, מוגדר במצגת הרשמית בכינוי הכללי, "שינוי חוויית המשתמש". מאחורי הכינוי הסתום מסתתרים כמה רעיונות מרתקים שחלקם מצויים בשלבים שונים של ניסוי, ואחרים בשלבי בדיקה ראשונית בלבד.

חתירה אל ה-SoC

אחד מהתחומים החדשים הוא הטמעת בלוק של Agilent בתוך רכיבי SoC (מערכת על-גבי שבב) של הלקוחות, אשר יאסוף נתונים מתוך הרכיב ויוציא אותם החוצה אל ציוד הבדיקה של החברה. פיירפוינט: "אין שום אפשרות לבצע את כל המדידות של ה-SoC מבלי להטמיע בתוכו מעגל בדיקה פנימי. להערכתנו זהו תחום צמיחה עיתדי של החברה, אולם הוא נמצא עדיין בבדיקות. קיימת בעיה של תקנים שעדיין לא מוגדרים ועדיין לא הגענו להסכמים עם היצרנים על הכנסת מודול בדיקות לתוך הרכיבים".

מדובר ברעיון המרחיב את הגישה הוותיקה של  Boundary-Scan המוגדרת בתקני JTAG. בטכניקה זו, היצרנים מטמיעים כמה מוליכים ומשאירים תקעים חופשיים בשבב (או במעגלים מודפסים צפופים). הכנסת אותות לוגיים לתקעים אלה ובדיקת המוצא של המעגל מאפשרים לאתר חלק מהתקלות בייצור.

"כבר היום אנחנו יכולים לפצל את ציוד המדידה למודולים נפרדים. אין סיבה שלא נוכל לפצל אותם בצורה שחלק מהמדידה תיעשה בתוך השבב וחלק ממנה תתבצע מחוץ לשבב".

הצב"ד מתפרק למודולים

תחום אחר, שהחל כבר ב-2010 וממשיך לקבל תאוצה, הוא פירוק כל מכשירי הבדיקה של החברה למודולים ולתתי-מערכות הממומשים במסדי PXI נתקעים. ההכרזה האחרונה שלה היא מחולל אותות וקטורי מדגם M9381A, המצטרף לסדרה שלמה של נתחי אותות, נתחי ספקטרום וציוד בדיקה אחר.

לדברי פיירפוינט, "הגענו לשלב שבו יש לנו כבר מספיק אבני בניין מודולריות המאפשרים לנו לדבר במנוחים של פתרונות, ולא של ציוד מדידה".

כלומר, באמצעות ארון מסדים ניתן לתפור ללקוח את פיתרון הבדיקות הכולל שלו באמצעות הרכבת מודולים נפרדים, הפועלים בתיאום אחד עם השני, במקום לקנות סט שלם של מכשירי מדידה. "באמצעות הפיתוח המודולרי נוכל לספק יותר פתרונות, יותר מהר ובפחות מחיר".

ביתן Agilent בתערוכת COMCAS השבוע
ביתן Agilent בתערוכת COMCAS השבוע

האפליקציה של FieldFox מרמזת על העתיד

תחום אחר הצפוי לקבל תאוצה הוא ברמת ממשק המשתמש. לפני כשלושה חודשים היא הכריזה על אפליקציית שליטה מרחוק בנתח הנייד FieldFox שניתן להוריד אותה מחנות  App Store של אפל. יכולת השליטה מרחוק מעניקה אפשרות לניהול מלא של המכשיר, כולל בקרה וצפייה בכל הפרמטרים הנמדדים, באמצעות האבזר המרוחק.

התקשורת עם המכשיר מתקיימת באמצעות התשתית הסלולרית או תשתית LAN אלחוטית דוגמת Wi-Fi, ומאפשרת להציב את המכשיר במקומות קשים לגישה או במקומות שבהם לא מומלץ לטכנאי אנושי לשהות בגלל תנאים קשים או קיצוניים. מדובר בתחום חדש ומרתק: מי אמר שהמשתמש צריך להיות במיקום הפיסי שבו מצוי הצב"ד?

למידע נוסף על מהלך הפיצול של Agilent: אג'ילנט מתפצלת

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: featured