יצרנית השבבים הגדולה בסין, SMIC, קיבלה נגישות לכל הקניין הרוחני של CEVA

19 מרץ, 2014

כל הקניין הרוחני של CEVA בתחום מעבדי האותות יועמד לרשות חברת Brite, אשר תשלב אותו בפרוייקטי התכנון שהיא מבצעת עבור הלקוחות של חברת SMIC

חברת CEVA הודיעה היום על עיסקה שעשויה להיות העיסקה החשובה ביותר שלה בשנים האחרונות.

SMIC

מדובר בעיסקה משולשת בין CEVA, לבין חברת תכנון השבבים Brite Semiconductor, ובין יצרנית שירותי הייצור הגדולה ביותר בסין, חברת SMIC.

על-פי ההסכם, כל הקניין הרוחני של CEVA עבור מעבדי האותות (DSP) בתחומי התקשורת, הקישוריות, התמונה, האודיו והקול, יועמד לרשות חברת Brite, אשר תשלב אותו בפרוייקטי התכנון שהיא מבצעת. במקביל, חברת SMIC תציע ללקוחות שלה לספק להם גם שירותי תכנון באמצעות Brite, ולא רק שירותי ייצור של רכיבים מתוכננים.

מאחורי העיסקה ניצב מאמץ גדול של SMIC להיכנס לתחומי התכנון ולבנות תעשיית ייצור שבבים מקומית הכוללת גם תכנון השבבים. מבחינת CEVA מדובר במנוע צמיחה חשוב מאוד: היא מתקיימת ממכירת רשיונות שימוש בקניין הרוחני שלה, והעיסקה הופכת את SMIC ואת Brite לחברות שיש להן אינטרס אסטרטגי לשווק את הקניין הרוחני של CEVA.

בניית תעשיית שבבים סינית

חברת Brite Semiconductors היא שחקנית חדשה יחסית בתחום תכנון השבבים. היא הוקמה בשנת 2008 בהשקעה של חברת SMIC ושל קרנות הון סיניות הנמצאות בבעלות המדינה, במטרה לספק שירותי תכנון רכיבי ASIC. יו"ר החברה, ד"ר טיי שיאו, הוא מנכ"ל SMIC. נשיא ומנכ"ל החברה, צ'רלי שנגסין זי, מכיר היטב את ישראל, לאחר שנתיים (2006-2008) שבהן עבד כמנהל איכות עולמי ומנכ"ל הפעילות בסין של חברת Jazz הנמצאת בבעלות מלאה של TowerJazz ממגדל העמק.

גם חברת SMIC היא שחקנית חדשה יחסית בשוק השבבים. היא הוקמה בשנת 2000 בהשקעה של בנקים ממשלתיים ומפעילה כיום ארבעה מתקני ייצור פעילים בסין, ומפעל נוסף הנמצא בהקמה. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בקצת יותר מ-2 מיליארד דולר. כיום כ-40% ממכירותיה הן עבור חברות סיניות, כאשר שתי הלקוחות הבינלאומיות העיקריות שלה הן טקסס אינסטרומנטס וקואלקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured