TowerJazz ייצרה את החיישן האופטי הרגיש בעולם

19 מרץ, 2014

החיישן מיוצר עבור חברת Gpixel הסינית ומספק רזולוציה של 150 מגה-פיקסל. כדי לממש אותו נאלצה TowerJazz לייצר פיסת סיליקון בגודל של 137 על 30 מ"מ

חברת TowerJazz ממגדל העמק ייצרה עובר חברת Gpixel הסינית את חיישן ה-CMOS האופטי בעל הרזולוציה הגדולה בעולם.

חיישן ה-CMOS הענק של Gpixel
חיישן ה-CMOS הענק של Gpixel

הרכיב משווק בשם הקטלוגי GMAX3005 ומיוצר בתהליך TS18IS של טאואר. הוא מספר רזולוציה של 150 מגה-פיקסל ומיועד למערכות הדמייה רפואית וליישומים מדעיים ותעשייתיים.

מנכ"ל Gpixel, שיניואנג וואנג, אמר שהחברה בחרה בשירותי הייצור של טאואר בזכות הביצועים המעולים של הפיקסלים שלה. אנחנו מאמינים שסין הולכת להיות השוק הגדול בעולם של חיישנים באיכות גבוהה, והשותפות האסטרטגית עם טאואר חיונית להצלחתנו".

חברת Gpixel היא חברה חדשה. החברה הוקמה בסין בשנת 2013 ורשמה 10 פטנטים על חיישנים איכותיים.

חיישן GMAX3005 הוא חיישן תמונה מונוכרומטי המסוגל לקלות תמונות בקצב של 10 תמונות בשנייה. משטח הסיליקון שעליו הוא בנוי מגיע למימדים עצומים של 167.6mm x 30.1mm. בתוך הסיליקון מוטמע ממיר אותות מאנלוגג לדיגיטל (ADC) ברזולוציה של 16 סיביות. במונחים מעשיים (Effective Number Of Bits) הרזולוציה של הממיר היא 12 סיביות (עקב רעשים עצמיים ממירים כמעט אף פעם לא משיגים את היעילות הדיגיטלית התיאורטית). הרכיב כולל 120 יציאות חשמליות (בתקן LVDS) הפועלות במהירות של 200Mhz. החיישן צורך הספק של פחות מ-2.5W בעבודה מאומצת. הוא מופיע במארז PGA בעל 395 מגעים.

בתוך כך, טאואר מסרה השבוע שהיא מגדילה את נוכחותה בסין. כעות יש לה 20 לקוחות בסין שעבורם היא מייצרת שבבים בטכנולוגיית SOI ועוד כ-10 לקוחות הנמצאים בשלבים שונים של כניסה להסכמי ייצור של טנולוגיית רכיבי הספק במתחי של 700V.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured