IMVC-2014: "מחשב-על אינסופי בתוך המשקפיים"

25 מרץ, 2014

כנס IMVC-2014 יוקדש למגמות המרכזיות בתחום עיבוד התמונה בתעשייה. "משימות חישוביות כבדות יבוצעו בענן והתוצאות יחזרו אל האבזר האישי. האדם צריך לראות עצמו כאילו עומד לרשותו כוח מיחשוב אינסופי".

"כשיש תחום טרנדי המצריך הרבה מאוד חדשנות – צריך קודם כל לחפש בישראל"

ד"ר חן שגיב
ד"ר חן שגיב

תחום הראייה הממוחשבת משנה את פניו והופך לתחום מולטי-דיסציפלינרי המשלב אופטיקה, ארכיטקטורה, אלגוריתמים וטכנולוגיות מיחשוב חדשות. מייסדי כנס IMVC-2014 שיתקיים ב-1 באפריל במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, ד"ר קובי כהן וד"ר חן שגיב, אמרו ל-Techtime שמוצרים דוגמת Google Glass מבטאים את השינוי העמוק המתחולל בתחום.

חן שגיב: "אנחנו מתחילים לראות מגמה מעניינת של פיתוח אפליקציות עבור Google Glass. אנשים ממתינים לרגע שיהיו כלי פיתוח והפלטפורמה תהיה נגישה. להערכתנו

ד"ר קובי כהן
ד"ר קובי כהן

תתפתח כאן מגמה חדשה הדומה למגמת פיתוח האפליקציות לטאבלטים וסמארטפונים.

יש חברות שכבר עובדות על המוצרים שאחרי המשקפיים של גוגל: מציאות רבודה (Augmented Reality) בתוך המשקפיים".

כיצד הענן ישפיע על התחום?

"אדם יילך עם פלטפורמת מיחשוב שתהיה לה יכולת לרכוש מידע, לעבד אותו ולהציג אותו. מדובר בעוצמה של מחשב-על מלפני 20 שנה. כאשר היא כוללת תקשורת מהירה, משימות חישוביות כבדות יבוצעו בענן והתוצאות יחזרו אל האבזר האישי. האדם צריך לראות עצמו כאילו עומד לרשותו כוח מיחשוב אינסופי".

להערכת קובי כהן, תחומי ראיית המכונה ולימוד המכונה מתחילים להתמזג. "כמעט ואין היום יישומים המתקיימים בלי המרכיב של Machine Learning. הכוונה היא היכולת ללכוד את התמונה, לפרק אותה לגורמים ולהבין מה הם האלמנטים האלה. כאן מפעילים שיטות המשלבות מידע מוקדם כדי לפתור בעיות למידה, כמו זיהוי פרצופים למשל. שיטות הלמידה הופכות לחלק בלתי נפרד מהראייה ממוחשבת, ועיבוד התמונה הופכת מפעילות אוטומטית לבינה מלאכותית".

GOOGLE-GLASS

אנשי העיבוד הופכים לאנשי מערכת?

שגיב: "תחום האלגוריתמיקה לא קפא על שמריו, אבל אם יש דברים שלא עשו לפני 10 שנים כי לא היו משאבים, היום יש יכולות לממש שיטות שהיו בלתי אפשריות לפני עשור. אנחנו רואים שיש בחינה מחדש של אלגוריתמים שבעבר היו לא ישימים והיום אפשר ליישם אותה.

כאשר מתמודדים כיום עם מערכת עיבוד תמונה, יש צורך לתכנן את השימוש האופטימלי בבלוקים קיימים מתחומים שונים. הנושא של מערכת, שיקולי מערכת ושיקולי מחשוב מהיר הופכים מרכזיים. אנשי עיבוד התמונה צריכים להיות גם אנשי מערכת. צריך לזכור שלבעיות שונות יש פתרונות שונים. אנשים המסוגלים לעשות זאת נעשים סופר-חשובים בתחום".

מה המצב בישראל?

"כאן יש תופעה מעניינת מאוד: בכל פעם שמתפתח תחום חדש הדורש חדשנות, מוצאים בו ריכוז גבוה של חברות ישראליות. כך למשל כל התחום של מצלמות עומק ושל עיבוד מחוות שופע חברות ישראליות בכמות חריגה. כשיש תחום טרנדי המצריך הרבה מאוד חדשנות – צריך קודם כל לחפש בישראל".

כנס Israel Machine Vision Conference מתקיים זו השנה החמישית ברציפות ומקבץ מדי שנה כ-1,000 יזמים, מנהלים וחוקרים מהתעשייה ומהאקדמיה. בין המרצים בכנס: מייסד Orcam ו-MobilEye פרופ' אמנון שעשוע, מייסד Core Photonics פרופ' דויד מנדלוביץ, ממייסדי חברת RealView שפיתחה טכנולוגיית הולוגרפיה דיגיטלית שאול גלמן, ד"ר גרשום קוטלירוף המשמש כטכנולוג הראשי למחשוב תפיסתי באינטל ישראל, ד"ר סם האסינוף מגוגל בארה"ב שירצה על עתיד הצילום הלביש, ודוברים נוספים.

למידע נוסף: www.imvc.co.il

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: featured