SolarEdge תספק את מערכת הבקרה לרשת תחנות הטעינה החשמליות בהולנד

27 מרץ, 2014

חברת Fastned ההולנדית מקימה רשת של 200 תחנות טעינה לכלי-רכב חשמליים, שיתבססו על חשמל ירוק בלבד. מערכות האופטמיזיצה והבקרה של SolarEdge ינהלו את הפקת החשמל הסולארי

הקמת התחנות החלה בשנת 2013, ועד 2015 ייפרסו 200 תחנות ברחבי המדינה

FASTNED-STATION

חברת Fastned ההולנדית בחרה במערכות ניהול ובקרת ההספק הסולאריות של חברת SolarEdge מהוד השרון. המערכות יותקנו ברשת תחנות טעינה למכוניות חשמליות הנפרסת בעת בכל האוטוסטרדות של הולנד. מדובר בפרוייקט סביבתי שבמסגרתו מספקת Fastned אנרגיה ירוקה בלבד – המופקת באמצעות טורבינות רוח ופנלים סולאריים בלבד.

מפת הפריסה של Fastned עד סןף 2015
מפת הפריסה של Fastned עד סןף 2015

מערכות הייצוב ובקרת הטעינה של SolarEdge יכולות לנהל כל פנל סולרי בנפרד, גם במתקנים הכוללים מאות ואלפי פנלים, ולשדר מידע אנליטי למרכז בקרה. הן מאפשרות ל-Fastned לנטר בזמן אמת את כל תחנות הטעינה ואת כל הפנלים בתחנות הטעינה מנקודה אחת.

בכל תחנה גם יותקנו עד 40 משפרי תפוקה (Power Optimizers). מדובר בממירי DC/DC העוקבים אחר הביצועים של כל פנל בנפרד ומתאימים את ערכי העומס (Load) כדי לקבל את התפוקה המכסימלית מהתא בהתאם לשינויים בתנאי מזג האוויר, התאורה והמטמפרטורה.

יציאה ממלכודת הביצה והתרנגולת

מדובר באחד מהפרוייקטים המלהיבים ובעלי הפרופיל הציבורי הבולטים בהולנד. חברת Fastned הוקמה על-ידי קבוצה של יזמים צעירים שהגיעו למסקנה שכדי להתמודד עם סוגיית "הביצה והתרנגולת" הבולמת את התעשייה (השימוש ברכב חשמלי דורש תשתיות טעינה שייפרסו רק אם יהיו הרבה מכוניות חשמליות בכביש…) צריך להתחיל בפריסה רחבה של תשתיות זולות ונגישות.

לרעיון נרתמו כמה תעשיות גדולות באירופה, בהן ABB, FATH Solar, סדנת הבנייה בעץ De Groot Vroomshoop, חברת הבנייה ההולנדית EcoCare וחברות נוספות. אליהן הצטרפה ממשלת הולנד, שהעניקה לחברה רישיון לבנות 200 תחנות טעינה ברחבי המדינה, בצורה המאפשרת לבצע טעינה חשמלית בכל 40 ק"מ.

החברה החלה את הבנייה בשנת 2013 ועד לסוף 2015 היא מתכננת להשלים את בניית כל 200 תחנות הטעינה במדינה. התחנות מספקות יכולת טעינה בהספק של עד 50kW בזרם של עד 120A. הדבר מאפשר לבצע טעינה של 80% מהסוללה בתוך 15-30 דקות בלבד, בכל המכוניות החשמליות המצויות כיום בכביש.

FASTNED

בכל תחנת טעינה מותקנים 80 פנלים סולאריים המפיקים אנרגיה חשמלית בהספק המאפשר לטעון במלואן ארבע מכוניות ביום. בנוסף, התחנות מקבלות מרשת החשמל הלאומית אנרגיה שהופקה מחוות הטורבינות הלאומית Sternweg. גם הבנייה של תחנות הטעינה מתחשבת בשיקולי איכות סביבה: הן בנויות בצורה מינמלית כדי לחסוך בחומרי גלם ומעץ שקיבל אישור FSC-certified, המבטיח שהוא נוצר בתהליך שלא פגע בסביבה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות

פורסם בתגיות: featured