המדפסת הרובוטית של Zuta Labs הירושלמית משגעת את אתר גיוס ההמונים Kickstarter

13 אפריל, 2014

חברת Zuta Labs הוקמה על-ידי סטודנטים מהקולג' הטכנולוגי של ירושלים בעקבות תרגיל ביזמות. היא פיתחה מדפסת ניידת המבוססת על רובוט אשר מטייל על-גבי דף הנייר ומבצע את ההדפסה

חברת Zuta Labs הוקמה על-ידי סטודנטים מהקולג' הטכנולוגי של ירושלים, ופיתחה מדספת ניידת המבוססת על רובוט אשר מטייל על-גבי דף הנייר ומבצע את ההדפסה

ZUTA

חברת סטארט-אפ זעירה מירושלים בשם Zuta Labs, הפכה בסוף השבוע לארוע הלוהט ביותר באתר גיוס ההמונים Kickstarter המשמש לגיוס הון באמצעות האינטרנט. חברת Zuta Labs הוקמה על-ידי סטודנטים מהקולג' הטכנולוגי של ירושלים, ופיתחה מדספת ניידת המבוססת על רובוט אשר מטייל על-גבי דף הנייר ומבצע את ההדפסה

היקף גיוס ההון של פרוייקט מדפסת הכיס הרובוטית (Nini Mobile Robotic Printer) שלה, הוא יוצא דופן גם במושגים של אתר גיוס ההמונים הענק. ביום שיש בבוקר עלה הפרוייקט לאתר מתוך כוונה לגייס 400 אלף ולר בתוך חודש, ועד היום בבוקר (א') הוא גייס כבר יותר מ-303 אלף דולר מכ-1,800 תומכים.

מדובר ברעיון המעורר התלהבות ברשת: הצעירים הירושלמיים העומדים מאחורי הפרויקט העלו רעיון חדשני למדפסת-כיס ניידת: במקום להתמודד עם הבעיה בדרך המסורתית, כלומר הכנסת ניר אל מתקן הדפסה קבוע פחות או יותר, הם גיבשו שיטה הפוכה: רובוט זעיר המכיל מנגנון הזרקת דיו מטייל על גבי נייר המונח על השולחן, ותוך כדי כך מבצע את ההדפסה המבוקשת.

הרכבת אבטיפוס של מדפסת הכיס הרובוטית
הרכבת אבטיפוס של מדפסת הכיס הרובוטית

המדפסת הרובוטית כוללת מנגנון הנעה המבוסס על ארבע גלגלים, המאפשר לה לנוע בדייקנות לכל נקודה על-גבי הנייר. היא כוללת סוללה וממשק תקשורת וטעינה מסוג Micro USB, מחסנית צבע שחור ומנגנון הזרקת דיו.

המדפסת שוקלת  300 גרם בלבד ובדגמים הראשונים תספק יכולת הדפסה של עד 1,000 עמודים ברזולוציה של 192dpi והיא שוקלת. היא ניתמכת על-ידי מערכות ההפעלה אנדרואיד, חלונות, iOS, OSX ולינוקס. היזמים מעריכים שהאספקות יתחילו בינואר 2015.

מאחורי הפרוייקט עומדת סדנת יזמות בקולג' הטכנולוגי של ירושלים (מכון לב). במסגרת תוכנית פרידברג ליזמות, נערך תרגיל שבו התבקשו הסטודנטים לגבש רעיון חדשני ותוכנית עיסקית עבורו. הסטודנטים מתן כספי וטוביה אלבאום העלו את הרעיון והחלו לבדוק אותו.

ZUTA-FILEלאחר תהליך הבדיקה וגיבוש הרעיון, החל הפיתוח והייצור של האבטיפוס הראשון באמצעות המתקנים והמימון הראשוני של מכון לב.  במקביל, הם הקימו את חברת Zuta Labs אשר מפתחת אותו וגייסו אליה עוד שלושה סטודנטים: יונתן שטיין, ליאון רוזנגרטן, גלעד שומאכר וג'ק גוטסמן.

מלבד הרעיון החדשני המעורר התלהבות עצומה, הלצחת הפרוייקט מלמדת שגם המגזר החרדי בישראל יכול לשמש כבית יוצר של יזמות עיסקית וטכנולוגית, וזוהי בדיוק משימתו של הקולג' הטכנולוגי של ירושלים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית