Fujitsu ו-Panasonic מקימות חברת Fabless חדשה

23 אפריל, 2014

היקף ההשקעה בהקמת החדשה יהיה כ-2 מיליארד דולר. מחצית מהסכום יושקע על-ידי בנק DBJ תמורת 40% מהמניות, והמחצית השניה תושקע על-ידי Fujitsu ו-Panasonic

זמן קצר לאחר שהעבירה שלושה מפעלי ייצור לבעלות חברה משותפת עם טאואר (TowerJazz) הישראלית, ממשיכה חברת פנאסוניק (Panasonic) היפנית במסע הארגון מחדש שלה.

היום היא הודיעה שהבנק לפיתוח יפן (DBJ) חתם איתה ועם חברת פוג'יטסו (Fujitsu) על הסכם מימון להקמתה של חברת שבבים חדשה אשר תפעל במתכונת של חברת Fabless (חברה ללא מפעל ייצור).

מדובר בהשלמת תהליך שפוגיטסו ופנאסוניק החלו בו לפני שנה, כאשר הכריזו על כוונתן להקים חברה משותפת במימון של גורם שלישי, שאז עדיין לא היה ידוע. החברה החדשה תוקם על בסיס חטיבת Fujitsu Semiconductor וחטיבת Panasonic's system LSI.

היקף ההשקעה בהקמת החברה החדשה יהיה כ-2 מיליארד דולר. מחצית מהסכום יושע על-ידי בנק DBJ תמורת 40% מהבעלות על החברה, והמחצית השניה תושקע על-ידי פוג'יטסו ופנאסוניק. הצצדים מעריכים שהסכם ההקמה הסופי ייחתם בתוך פחות משנה (עד מרץ 2015). בתאריך זה יסתיים תהליך בחירת המודל העיסקי והאסטרגיה הטכנולוגית של החברה החדשה.

החברה תנוהל על-ידי יסואו נישיגוצי, הנשיא לעבר של חברת קיוסרה. החברה החדשה צפויה להעסיק כ-3,000 עובדים ומתוכננת להתמקד בתחומים בעלי קצב צמיחה מהיר, כמו מיחשוב ענן, ביג דטה ורשתות תקשורת אופטיות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס