מנכ"ל Synopsys: "היכונו לעידן Smart Everything"

7 מאי, 2014

"בתוך 10-15 שנים מהיום, כל מוצר שיעלה יותר מ-10 דולר יכיל כוח מחשוב". כך העריך מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל משותף של חברת Synopsys, ד"ר ארט דה ג'יאס, במהלך ביקור בישראל בשבוע שעבר

יו"ר ומנכ"ל Synopsys: "אנחנו נכנסים לתחום של כלים לפיתוח תוכנות"

ד"ר ארט דה ג'יאס: "התעשייה מאופיינת כיום בשיתוף פעולה"
ד"ר ארט דה ג'יאס: "התעשייה מאופיינת כיום בשיתוף פעולה"

"בתוך 10-15 שנים מהיום, כל מוצר שיעלה יותר מ-10 דולר יכיל כוח מחשוב". כך העריך מייסד משותף, יו"ר ומנכ"ל משותף של חברת סינופסיס (Synopsys) ד"ר ארט דה ג'יאס, במהלך ביקור בישראל בשבוע שעבר.

לדבריו, "אנחנו מתקרבים לעידן ה-Smart Everything, שבו הרבה מאוד חפצים יכללו זיהוי פנים ויידעו לזהות אנשים ספציפיים, תחומי העניין שלהם ואת הפרמטרים הרפואיים שלהם, כמו דופק ולחץ דם. חפצי היומיום שלנו יצויידו בחיישנים, מעבדים, זיכרון, תקשורת, והרבה מאוד תוכנה. הם אלה יודיעו לנו היכן הם נמצאים, האם הם זזים, וכן הלאה. לדוגמה, שבב בבקבוק יין יקר יאפשר לבקבוק להודיע שמישהו השאיר אותו במכונית במשך שבוע.

ד"ר דה ג'יאס היה ממייסדי חברת סינופסיס, שהיא אחת מספקיות תוכנות התכנון האלקטרוני (EDA) של שבבים המובילות בעולם. כיום מסתכמות מכירותיה בכ-2 מיליארד דולר בשנה. להערכתו, תוכנות EDA הן מרכיב מרכזי ביכולת לממש את עידן ה-Smart Everything. "השקנו כלים שייאפשרו לחוק מור להיות בתוקף עוד 10 שנים נוספות. אנחנו מספקים פתרון לטרנזיסטורי FinFET (טרנזיסטור לא-פלאנארי ומרובה שערים) ומאפשרים ליישם ייצור בתהליכי 14-16 ננו-מטר, ואת המעבר העתידי ל-10 ננו-מטר ול-7 ננו-מטר.

מה הם החידושים העיקריים בסינופסיס?

דה ג'יאס: "כיום אנחנו פעילים מאוד בתחום ה-IP blocks, וסינופסיס נחשבת לספקית השנייה בעולם של IP (קניין אינטלקטואלי) לשבבים. כעת אנחנו נכנסים לתחום של כלי פיתוח תוכנה בתקופה שבה החיבור בין חומרה ותוכנה הוא חזק מאוד". לדבריו, אחד מהמאפיינים הבולטים של שוק הסמיקונדקטורס כיום הוא שיתוף פעולה בין חברות רבות: "הספקים והלקוחות מחוברים ביניהם, מכיוון שגם שבב נפלא ייכשל בשוק אם המוצר הסופי הוא גרוע".

"בסוף מרץ השקנו את ה-IC Compiler II, שמשקף חשיבה מחדש מלאה על ה-IC Compiler, שהוא פתרון ה-place and route שלנו (המסייע בתכנון מכשירי Galaxy). השינוי מבוסס על 15 שנות ניסיון בתחום. IC Compiler II מהיר פי חמישה ודורש מחצית מהאיטרציות ביחס ל-IC Compiler. כתוצאה מכך, IC Compiler II מספק תפוקה גבוהה יותר פי 10 ביחס ל-IC Compiler".

"באותו חודש (מרץ) השקנו גם את ה-Verification Compiler, המשלב מספר טכנולוגיות אימות של הדור הבא. ה-Verification Compiler מנצל את השילוב של תזרימי אימות (Verification Flows) ביחד עם מודל רישוי לאימות, להשגת שיפור ביעילות תהליך האימות בהשוואה לפתרונות קיימים. ככל שתיקון שגיאות הופך לחשוב יותר, אנו מבינים שניתן למצוא שגיאות הן בחומרה והן בתוכנה ויכולתנו לאתר שגיאות גדלה".

מה עומד מאחורי רכישת Coverity?

"מוצרי Coverity מצמצמים את הסיכון הכרוך בליקויי איכות ואבטחה של התוכנה, דבר שיכול להוביל לכשלים קטסטרופליים שבהם נגועות רבות ממערכות התוכנה כיום. בעזרת Coverity, נסייע למפתחי תוכנה למצוא פגמים נסתרים, לתקן פגמים במהירות ולהגדיר מחדש את תהליך התכנון בכדי למנוע פגמים בשלב מוקדם יותר. הרכישה מעניקה לסינופסיס כרטיס כניסה לשוק הצומח של ספקי תוכנה עצמאיים וחברות מחשוב ארגוני בענפים כמו שירותים פיננסיים, אנרגיה, בידור וקמעונאות, שלא היינו בהם, ולהגדיל את היקף העבודה והתמיכה שלנו בתחומי הסמיקונדקטור והמערכות".

מהי הערכתך לגבי תעשיית השבבים הישראלית?

דה ג'יאס: "הישראלים מאופיינים בתשוקה, ביכולת לראות שמשהו אפשרי ובנחישות גם כשהם נתקלים במכשולים. גם בעמק הסיליקון וגם בישראל אנו רואים יכולת גבוהה ושילוב בין ההנדסה, הניהול והעסקים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני