RECOM פירסמה אזהרה ללקוחות מפני רכיבים מזוייפים

28 מאי, 2014

בהודעה שפירסמה באתר החברה היא דיווחה: "בדיקה מקרוב של הרכיבים הלקויים במעבדה של חברת RECOM גילתה שמדובר בחיקויים גרועים שהותקנו בהם שנאים זולים ללא בידוד"

RECOM: "השוק מוצף כיום ברכיבים אלקטרוניים מזוייפים שמקורם באסיה"

RECOM

חברת RECOM הגרמנית, אשר מתמחה בייצור ופיתוח רכיבים ומודולי DC/DC פירסמה אזהרה יוצאת דופן ללקוחות ולמפיצים שה בעולם, שבה היא מזהירה אותם מהצפת השוק ברכיבים מזוייפים הנושאים את המותג שלה. "השוק מוצף כיום ברכיבים אלקטרוניים מזוייפים שמקורם באסיה. ביניהם אנחנו רואים כמות גדלה של רכיבים מזוייפים הנושאים את שם המותג RECOM".

החברה העלתה לאתר שלה הודעה שה היא כותבת: "לעתים קרובות מראים לכם את תמונת הרכיב המקורי באתרי האינטרנט, אבל במציאות גם המספר הקטלוגי וגם הלוגו של RECOM הם מזוייפים. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לאתר את הספקים הבלתי חוקיים ולנקוט באמצעים משפטיים כנגד הפיראטים.

לאחרונה, לקוח של החברה השתמש בממירים מסדרה RECOM RxxPxx כדי להפעיל מנועים השוטים על חיישנים. האבטיפוס של הלקוח ניבדק עם רכיבים מקוריים (והמוצר קיבל הסמכת ATEX), הוא השתמש במקור אספקה אחר כדי להשיג את הרכיבים במחיר זול יותר.

לאחר תחילת הייצור הסדרתי, התברר ללקוח שהמערכות כשלו בביצועים. בדיקה מקרוב של הרכיבים הלקויים במעבדה של חברת RECOM גילתה שמדובר בחיקוי מזוייף שהותקנו בו שנאים זולים ללא בידוד, בניגוד למוצר המקורי הכוללים שנאים מאיכות גבוהה עם בידוד מאובטח בין הסליל הראשי והמשני.

לרוע המזל לא מדובר במקרה בודד. לאחרונה מצאנו חיקויים זולים של רכיבים מהמשפחות RV/R, REC6/R ועוד. במקרים כאלה אנחנו לא יכולים לספק אחריות, מכיוון שמדובר בחיקויים מובהקים של רכיבים מקוריים.

החברה ממליצה ללקוחות לרכוש את הרכיבים רק באמצעות המפיצים המורשים. בישראל, המפיצים המורשים שלה הם Arrow, Digi-Key, Horizon, Mouser, RS Components ו-SegTec. היא הבטיחה שלקוחות שרכשו את מוצריה ולא בטוחים במקוריותם, יכולים לקבל שירותי בדיקה אצלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רכיבים

פורסם בתגיות: featured