חמי פרס: "לבצע אקזיט גדול ומהר – זה דבר והיפוכו"

2 יולי, 2014

הניסיון שנעשה ביוניטק להשיב לשאלה מדוע אין הרבה חברות ענק טכנולוגיות בישראל, הניב מספר תשובות מעניינות

עירא פלטי, סרגון: צמחנו מחברה של 50 מיליון דולר לחברה של 360 מיליון דולר בשנה

אזור תעשיית ההייטק עתידים ברמת החייל, תל-אביב
אזור תעשיית ההייטק עתידים ברמת החייל, תל-אביב

במהלך כנס יוניטק שנערך בשבוע שענה ברעננה, נערך פאנל מעניין בהנחיית שלמה גרדמן, יו"רiNNOVEX , מדוע יש כל-כך מעט חברות ישראליות גדולות השואפות להיות חברות משמעותיות בקנה מידה עולמי. שותף מנהל בקרן LLC Marker, אוהד פינקלשטיין, אמר שלדעתו יש פחד מובנה בשוק הישראלי לבצע מיזוגים ורכישות. "למעט חברת טבע שעשתה את זה בגדול, ותראו איפה היא".

ראוי לציין שהדבר הזה נכון גם בחברות אחרות: מלאנוקס, סרגון, וטאואר-ג'אז הפכו חברות גלובליות בזכות מדיניות רכישות בעלת אוריינטציה עולמית. לעומתן, ענקיות עבר מבטיחות כמו אלווריון ו-ECI שמרו לעצמן את המוניטין וקופת המזומנים ונתקעו או נעלמו. מנכ"ל סרגון, עירא פלטי, הודה שאחד מהחלומות שלו הוא לנהל חברה גלובלית גדולה. "אני שמח לראות שאנחנו נמצאים בדרך  הנכונה. אני מנהל את 9 שנים. כשהגעתי היינו חברה של 50 מיליון דולר מכירות בשנה ועכשיו אנחנו חברה של יותר מ-360 מיליון דולר בשנה".

לדבריו, התעשייה הישראלית זקוקה לגיוון, לקיום מקביל של חברות גדולות וקטנות. בתקופה מסויימת שיא הגאווה היה להירכש על-ידי סיסקו, אבל הקיום של מספר רב של חברות עצמאיות חשוב לתעשייה". שותף מנהל בקרן פיטנגו, חמי פרס, רמז בעקיפין לחלקם של המשקיעים במחלת האקזיטים המהירים. "אין זכות קיום לתעשייה ולשוק ההון סיכון אם נוותר על החלום לבנות חברות גדולות.

"לבצע אקזיט גדול ומהר זה אוקסימרון (דבר והיפוכו). אם הייתה למישהו אפשרות להשקיע בגוגל, אני בטוח שהיום הוא היה מאוד שמח. אני מגיע ממשפחה שבה 45 זה לא גיל. אצלנו מתחילים להתלבט מה לעשות בחיים רק בגיל 90".

מנכ"לית חברת SAP ישראל, אורנה קליינמן, העירה ששינויים טכנולוגיים יכולים לספק הזדמנויות חדשות: "הענן מזמן הזדמנויות רבות מכיוון שהוא מעניק גישה קלה ומהירה אל משתמשי הקצה והלקוחות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית