Orbotech רוכשת את SPTS הבריטית ב-370 מיליון ד'

7 יולי, 2014

חברת Orbotech תממן את העיסקה בהלוואה של כ-300 מיליון דולר. חברת SPTS מייצרת ציוד לייצור מארזים ורכיבי MEMS. המנכ"ל אשר לוי: "תחום המארזים המתקדמים הוא כר טבעי להתרחבות"

מנכ"ל Orbotech אשר לוי: "תחום המארזים המתקדמים הוא כר טבעי להתרחבות אסטרטגית של אורבוטק"

orbotech-ceo

חברת אורבוטק מיבנה (Οrbotech) דיווחה היום על חתימת הסכם סופי לרכישת חברת SPTS Technologies Group הבריטית, המייצרת מערכות איכולׁ (etch), שיקוע גאזים (deposition), ועיבוד תרמי לתעשיית המוליכים למחצה.

אורבוטק תשלם עבור החברה כ-370 מיליון דולר במזומן. העיסקה תמומן באמצעות יתרות המזומנים שבקופת החברה, והלוואה בהיקף של כ-300 מיליון דולר. העיסקה והסדרי המימון צפויים להסתיים במהלך הרבעון השלישי של 2014. בעלת המניות המרכזית בחברה הבריטית היא קרן ההשקעות האירופית Bridgepoint.

לאחר העסקה, היצע המוצרים הרחב של החברות המשולבות יאפשר למעצבים ויצרנים מובילים בשוק  מוצרי הצריכה האלקטרוניים לממש את חזונם ליצירת הדור הבא של מכשירים מתקדמים.

חברת SPTS מציעה מגוון של פתרונות ייצור למארזים מתקדמים ומערכות מיקרו-אלקטרו-מכניות (MEMS), הנמצאות כיום בצמיחה מהירה. הרכישה מאפשרת לאורבוטק להרחיב משמעותית את מעמדה כיצרנית מערכות לייצור מוצרים אלקטרוניים. החברה הודיעה שהעיסקה תחזק את נוכחותה של אורבוטק באירופה ובארה"ב, ותסייע ל-STPS להעמיק את פעילותה באסיה ובסין.

מנכ"ל חברת אורבוטק, אשר לוי, הסביר ש"תחום המארזים המתקדמים הוא כר טבעי להתרחבות אסטרטגית של אורבוטק כשוק משיק ועתיר צמיחה, שבו SPTS מוכרת כמובילה טכנולוגית, ונהנית משותפויות ארוכות טווח עם שחקנים גדולים בענף. הרכישה מאפשרת לנו להאיץ את התרחבותנו לתחום המארזים המתקדמים עם מספר רב של פתרונות ייצור המותאמים במיוחד למגזר צומח זה. אנחנו מצפים לקדם בברכה את צוות SPTS".

נשיא SPTS, קווין קרופטון, אמר שהעיסקה מעניקה הזדמנות יוצאת דופן לכנס ביחד שתי חברות מובילות, העומדות בחוד החנית של תעשיית הייצור האלקטרונית. ביחד, ניצור מוקד של מומחיות בייצור מערכות מיקרו-אלקטרוניות".

תחזית ההכנסות של SPTS לשנת 2014 מסתכמת בכ-180 מיליון דולר, עם רווח גולמי של כ-48%. בהתבסס על מצבן הפיננסי של אורבוטק ו-SPTS,  מעריכה אורבוטק שלאחר סגירת העסקה יהיו בידה כ-100 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured