CEVA רוכשת את RivieraWaves ב-19 מיליון דולר

9 יולי, 2014

חברת RivieraWaves הצרפתית מספקת רישיונות לתכנון שבבי Wi-Fi ו-Bluetooth. מנכ"ל CEVA, גדעון ורטהייזר: "מדובר בעיסקת רכישה מצוינת. "היא מסייעת לנו להרחיב את שוקי היעד עם טכנולוגיות קישוריות מוכחות"

חברת סיוה (CEVA), המספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים, הודיעה היום על רכישת חברת RivieraWaves הצרפתית תמורת כ-19 מיליון דולר.

DSP MM3000
גדעון ורטהייזר

חברת RivieraWaves היא חברה פרטית המספקת רישיונות לתכנון שבבי קישוריות בטכנולוגיות Wi-Fi ו-Bluetooth. היא פועלת במודל עסקי דומה לזה של חברת CEVA, כלומר מכירת רישיונות שימוש בטכנולוגיה ותמלוגים עבור כל מכשיר קצה שנמכר.

חברת RivieraWaves הוקמה בשנת 2010 ומעסיקה היום 29 עובדים. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-4 מיליון דולר. טכנולוגיות הקישוריות שפיתחה משולבות בשבבים של כמה יצרניות מובילות בשווקים בהם פועלת סיוה ובשווקים נוספים. סיוה מסרה שהעיסקה צפויה להגדיל את בסיס הכנסותיה מהסכמי רישוי ותמלוגים בשווקים הקיימים: סמארטפונים, טאבלטים, תשתיות סלולר, ובשווקים חדשים כמו אבזרים לבישים, הבית החכם והאינטרנט-של-הדברים (IoT).

תפישת ה-SoC של חברת CEVA
תפישת ה-SoC של חברת CEVA. המודולים בירוק הם אלה שיש לסיוה, בנוסף למעבד ה-DSP (במרכז)

סיוה מסרה שלהערכתה קיימת סינרגיה טכנולוגית ועסקית מובהקת בין שתי החברות, שבאה לידי ביטוי בשיתוף פעולה מוצלח בשנתיים האחרונות ובזכייה בלקוחות משותפים, אשר שילבו את טכנולוגיית ה-Wi-Fi של RivieraWaves במעבדי האותות של סיוה למוצרי סלולר ובית חכם. היא צופה שהרכישה תורגש במכירות כבר ב-2015. להערכת החברה, מכירותיה בתחום הסכמי הרישוי יצמחו בכ-25% בשנת 2015. להערכתה, היא תקבל תמלוגים תמורת התקנת הקניין הרוחני שלה מכ-400 מיליון מוצרים ב-2018.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שמדובר בעיסקת רכישה מצוינת עבור סיוה. "היא מסייעת לנו להמשיך בהרחבת שוקי היעד עם טכנולוגיות קישוריות מובילות ומוכחות. חווינו מקרוב את התגובות החיוביות של לקוחות משותפים ליכולתה וחדשנותה של RivieraWaves, ואנו מקדמים בברכה חמה את צוותה למשפחת סיוה".

מנכ"ל RivieraWaves, אנז' אזנר, הוסיף: "טכנולוגיות הקישוריות שלנו משלימות את סל המוצרים של סיוה. אנו מצפים להתחיל בפרק חדש מוצלח כחלק מסיוה".

ההגיון שמאחורי העיסקה

חברת CEVA משתדלת כבר זמן רב להרחיב את פורפוליו היישומים שלה ולהיכנס לתחומים חדשים. זכור במיוחד הניסיון שלה לרכוש את חברת MIPS, המספקת קניין רוחני של מעבדי CPU המתחרים באלה של חברת ARM. בסופו של דבר נימכרה חברת MIPS לחברת Imagination הבריטית.

בדיעבד, יכול להיות שזה דווקא לטובה. שוק התקושרת האלחוטית המקומית, מסוג Wi-Fi נמצא בעלייה תלולה, במיוחד לאור המעבר לתדרים גבוהים ושימוש בתחנות Wi-Fi כאמצעות להורדת עומסים מהרשת הסלולרית, ומהתפתחות המהירה של התקני האינטרנט של הדברים (IoT).

במקרה הזה, CEVA יכולה להציע תכנוני SoC כמעט שלמים הכוללים מעבד DSP ומערך תקשורת אל שני השווקים המעניינים ביותר כיום. ראוי לציין שחברת RivieraWaves משולבת במוצרים של כמה חברות מוכרות, בהן Celeno מרעננה המפתחת התקני Wi-Fi להפצה ביתית של ערוצי טלוויזיה באיכות גבוהה, חברת Dialog וחברת Renesas היפנית.

בנוסף, באתר החברה היא מדווחת על חברות שבבים גדולות מאוד שרכשו ממנה רשיונות שימוש במוצרי Bluetooth , בהן יצרנית שבבים אמריקאית גדולה, יצרנית שבבים קוריאנית גדולה ויצרנית שבבים ינית המספקת רכיבים לשוק המערכות הצרכניות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured