הכרזת ענק של חברת EMC בתחום הענן ההיברידי

14 יולי, 2014

EMC חשפה בלונדון סדרה ענקית של פתרונות חדשים המיועדים לבטל את ההפרדה בין מערכות מידע ארגוניות לבין תשתיות ענן ציבוריות ופרטיות. אחת מכוכבות ההכרזה היא XremIO מישראל

מנכ"ל EMC תשתיות מידע, דיוויד גולדן: "המוצרים מגדירים מחדש את האפשרי"

EMC-MEGA-LAUNCH

חברת EMC, הנחשבת לאחת מספקיות מערכות האיחסון ופתרונות הענן הגדולות בעולם, ביצעה בשבוע שעבר הכרזה רוחבית שקיבלה את הכינוי Mega Launch. החברה חשפה סדרה של מוצרים חדשים בתחומי האיחסון על-גבי רכיבי זיכרון פלאש, אחסון ארגוני ו-Scale-Out NAS, שנועדו לסייע לארגונים להאיץ את המעבר לתשתיות ענן היברידי.

מנתונים שהחברה אספה, עולה שלמרות שרוב הארגונים מבצעים השקעה באפליקציות חדשות על חשבון  השקעה באפליקציות הקיימות, היישומים הקיימים ממשיכים לצבור מידע: למעשה, המידע הקשור לאפליקציות קיימות צומח בשיעור של 29% בשנה, ואילו המידע הקשור להפעלת תוכנות תשתית צומח בקצב של 58% בשנה. כדי להתמודד עם האתגרים האלה, הכריזה החברה על מספר מוצרים חדשים תחת הכותרת "להגדיר מחדש את האפשרי".

מנכ"ל EMC תשתיות מידע, דיוויד גולדן, הסביר שמערך ה-IT חייב לייעל את המערכת כדי לממן פיתוח אפליקציות חדשות. "המוצרים החדשים מספקים לחטיבות ה-IT בארגונים את היכולת להגדיר מחדש את האפשרי, על-ידי צמצום משמעותי של עלות הבעלות הכוללת, והאצת המעבר לענן ההיברידי".

מערך איחסון מעונן

סדרת ההכרזות כוללת את משפחת מוצרי  VMAX3 החדשה, שהיא שידרוג ההופך את משפחת מוצרי VMAX מפלטפורמת אחסון ארגוני לפלטפורמת שירותי נתונים של הארגון, באמצעות פעולה מהירה יותר, ושליטה במאגרי הנתונים בדומה לרמת השליטה של הענן. היא מאפשרת בחירה באתר שבו מורצים תהליכי העבודה: בתוך מרכזי הנתונים או בענן הציבורי. הדבר מאפשר לנהל את האחסון שלהם במתכונת "איחסון כשירות" שבו נקבעות רמות שירות הניתנות לחיזוי בתשתיות ענן משולבות של ענן פרטי וציבורי.

הדבר נעשה באמצעות שימוש בארכיטקטורה דינמית בשם Dynamic Virtual Matrix architecture ובמערכת ההפעלה HYPERMAX OS המאפשרות לשלב בקופסא אחת שרותי איחסון ושירותי גישה דמויי ענן. היא כוללת שימוש בעד 384 ליבות עיבוד המאפשרות להקיץ עשרות אלפי מחשבים וירטואליים בו-זמנית. להערכת החברה, היא מספקת הכפלה של פי שלושה בביצועים במחצית מהמחיר בהשוואה למערכות VMAX מהדור הקודם.

מערך איחסון הפלאש XtremIO
מערך איחסון הפלאש XtremIO

ההכרזה השנייה היתה עידכון מערכת האיחסון Isilon והכרזה על תוכנת הניהול שלה לגרסת OneFS 7.1.1. מובר במערכת המאפשרת לקשר במהירות מרכזי נתונים ומאגרי נתונים מרוחקים, שבהם מאוחסן מידע מסוגים שונים ובפורמטים שונים, כדי שניתן יהיה לטפל בכולם מנקודה אחת. חברת EMC מכנה את התפישה הזו בשם Data Lake, ואת העידכון החדש בשם  scale-out Data Lake. המערכות החדשות מדגם S210 ו-X410 ניתנות להגדלה עד לנפח נותנים של 1 פטה-בייט ולבצע עד 3ץ75 פעולת קריאה/כתיבה בשנייה (IOPS).

ההכרזה השלישית היתה של אבזר האיחסון החדש ECS Appliance, אשר שמו ניגזר מראשי התיבות Elastic Cloud Sorage. מדובר במתקן איחסון המנוהל על-ידי תוכנת ViPR אשר מאפשרת להגדיר מאגרי מידע והתקני איחסון באמצעות תוכנה (Software-defined storage). הוא כולל התקני איחסון ושרתי x86 המיועד גם לשימוש ארגוני וגם לשימוש בחברות המספקות שירותי ענן.

למעשה, זהו מתקן המספק שירותי איחסון וענן מלאים בקופסא אחת. במהלך הארוע, סיפר דיוויד גולדן שהוותיקן הוא הלקוח הראשון של המערכת. ההכרזה הרביעית היתה שידרוג תוכנת ViPR וההכרזה על גרסאות ViPR 2.0 ו-ViPR SRM 3.5, המאפשרות לבנות תשתיות אחסון מודרניות לביג דטה על-גבי פלטפורמות מסחריות נפוצות (קומודיטי).

עיסקאות האקסטרים של XtremIO

ההכרזה האחרונה היתה "ישראלית": הכרזה על בסיס נתונים החדש, XtremIO 3.0, אשר פותח על-ידי XtremIO הישראלית שנירכשה על-ידי EMC בשנת 2012. מדובר בבסיס נתונים המבוסס כולו של זיכרונות flash. התקני האיחסון מסוג XtremIO מגיעים במודולי בסיס בשם X-Brick, כאשר הגדלת מערך האיחסון מתבצעת על-ידי הוספת מודולים.

החברה הכריזה על מודולי X-Brick חסכוניים חדשים בנפח זיכרון של 5TB עם יכולת הרחבה חלקה לנפח של 10TB, פשוט באמצעות הוספת כונני SSD. במקביל, היא הכריזה על מודולי X-Brick חדשים בנפח של 20TB, ותמיכה במערכי איחסון הכוללים עד שישה מודולים. החל מהרבעון הזה מופיעים המודולים ביחד עם מערכת הצפנה ועם תוכנת דחיסה המכפילה את היעילות הממשית שלהם פי שישה: מערכים התומכים בזיכרון בנפח של 90TB, מספקים איחסון יעיל לנתונים בנפח של 540TB.

מדובר במוצר בעל שיעור החדירה לשוק המהיר ביותר מכ המוצרים של חברת EMC. החברה דיווחה שבששת החודשים הראשונים מאז שהחל לשווק את מערכות XtremIO, הם הגיעו להיקף מכירות של 100 מיליון דולר. מקורות בחברה מסרו ל-Techtime שבחודש השביעי למכירות – הן הסתכמו בעוד 100 מיליון דולר.   

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע

פורסם בתגיות: featured