שמואל ברקן: "ה-IoT יכול להציל את ההייטק הישראלי"

23 יולי, 2014

מנכ"ל פריסקייל ישראל: "היום אין לתעשייה הישראלית תחום ייחודי שאותו היא מובילה לפני שאר העולם. אנחנו צריכים 'כיפת IoT'. פרוייקטים שיהיו משימה לאומית ויובילו את העולם"

ברקן: "המדינה צריכה ליזום פרוייקטי IoT גדולים שיטפלו בכל ההיבטים – גם הטכנולוגיים וגם הכלכליים"

barkan

המנכ"ל המשותף של חברת Freescale ישראל, שמואל ברקן, סבור שתעשיית ההייטק הישראלית הגיעה אל קו פרשת דרכים שבו עליה לבחור האם להמשיך ולצמוח, או לגווע בהדרגה. "התעשיה הישראלית צריכה להמציא את עצמה מחדש, מכיוון שהסתיים הגל הענק של פתרונות תקשורת, שהתבססו על ידע צבאי ושימשו כמנוע הצמיחה העיקרי של התעשייה".

בראיון ל-Techtime הוא העריך שיש בעיה: "אומנם השוק הצבאי יציב, תחום המדיקל עדיין לא רווי, ומתפתח תחום של פתרונות תעשייתיים ופתרונות הבית החכם, אולם בניגוד לעבר, אין היום לתעשייה הישראלית תחום ייחודי שאותו היא מובילה לפני שאר העולם.

"בעשור הקודם התעשייה הישראלית הובילה את העולם טכנולוגיות כמו WiMAX  ו-VoIP. היום אין לנו את זה. התעשייה בארץ צריכה לקחת תחום מרכזי מתפתח – ולהוביל אותו לפני כולם. אנחנו חייבים להרים לפיד ולהוביל אותו מהר וחזק".

לאיזה תחום אתה מתכוון?

התחום הזה צריך להיות האינטרנט של הדברים (IoT). אנחנו צריכים לתפוס את השור הזה בקרניים ולהוביל אותו, מכיוון ש-IoT זה לא רק תקשורת, זהו תחום מורכב מאוד הדורש חשיבה רב-תחומית, שהישראלים מצטיינים בה. התחום הזה מאוד מתאים לאופי של התעשייה הישראלית".

אבל כל העולם כבר נמצא ב-IoT. זה לא מאוחר מדי?

"לא. מכיוון ש-IoT דורש חשיבה מערכתית שלמה הממוקדת בחיבור של כל תשתיות החיים לרשת אחת גדולה. מדובר במיזוג של מאות טכנולוגיות שונות".

כיצד מייצרים הובלה בתחום כזה?

"המדינה צריכה ליזום פרוייקטי IoT גדולים שיטפלו בכל ההיבטים – גם הטכנולוגיים וגם הכלכליים. הפרוייקטים האלה ייצרו ידע מולטי-דיסציפלינרי ופתרונות שיוזמנו אחר-כך בכל העולם. אנחנו צריכים 'כיפת IoT'. פרוייקטים שיהיו משימה לאומית כמו כיפת ברזל, מכיוון שכרגע ההייטק הישראלי מדשדש במקום. הוא זקוק למנוע חדש, לתחום הובלה עולמי חדש".

להערכת ברקן, המדינה תרוויח מפרוייקטי IoT לאומיים גם באופן ישיר, ולא רק בעקיפין מעידוד התעשייה: "מנתוני בנק ישראל עולה שפיריון העבודה בישראל נמוך ב-24% מהממוצע של מדינות ה-OECD. האנליסטים בכל העולם סברים שלהטמעת IoT תהיה השפעה ישירה על הפיריון, בזכות אפקט הרשת. ה-IoT יכול לייצר צמיחה כלכלית נכונה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת