Veriest הקימה חטיבת מודלינג ומתרחבת לחו"ל

23 יולי, 2014

כניסת אמן כשותפה אסטרטגית בחברת תכנון השבבים Veriest, הובילה מהלכי התרחבות: מעבר למשרדים חדשים, הקמת חטיבת מודלינג, הקמת חטיבת FPGA והתחלת פעילות בארה"ב ואירופה

המנכ"ל חגי ארבל: "מרכזי הפיתוח הרב-לאומיים שואבים את כל מומחי ה-Back end"

VERIEST-CEO-ARBEL

בתשעת החודשים שחלפו מאז שחברת אמן ניכנסה כשותפה לחברת Veriest המתמחה בשירותי תכנון שבבים, הרחיבה החברה את פעילותה, נכנסה לתחומים חדשים והחלה במהלך של התרחבות לפעילות בחו"ל, בעיקר באירופה ובארה"ב.

מייסד ומנכ"ל החברה, חגי ארבל, סיפר ל-Techtime שלאחרונה הוקמה קבוצת פעילות חדשה בניהולו של גיא מליניאק, המתמקדת במודלינג ואקסלרציה. מודלינג הינו תהליך כתיבת מודל תוכנה של השבב, בדרך-כלל בשפת SystemC, כדי לבדוק את הארכיטקטורה ולבצע סימולצייה עבור מפתחי התוכנה, כדי שיוכלו לפתח יישומים לשבב כבר בשלב התכנון. "כיום אנחנו מבצעים פרוייקט מודלינג גדול מאוד עבור סנדיסק".

התחום השני של הקבוצה הוא Hardware Acceleration: "אנחנו מעניקים שירות הרצת תכנונים על-גבי מכונות הדמייה מבוססות FPGA של קיידנס, סינופסיס ומנטור. מסתבר שהרבה חברות מתקשות ללמוד את תהליך ההרצה ואנחנו מעניקים אותו כשירות. במקביל, אנחנו מקימים כעת גם זרוע למכירת IP שלנו שאותו אנחנו מפתחים".

מנכ"ל אמן, בן פסטרנק
מנכ"ל אמן, בן פסטרנק

בשנה האחרונה גם חלה צמיחה בפעילות חטיבת ה-FPGA. ארבל: "גייסנו אלינו את ג'ק אדרי שהוא אחד מהמומחים הגדולים בארץ בתחום ובעל ניסיון מהתעשיות הביטחוניות, מאינטל ומחברת סמסונג.

"כעת החטיבה מבצעת שלושה פרוייקטי תכנון. בתחום הזה רוב הלקוחות מגיעים בעיקר מהשוק הביטחוני".

לשכת שירות לתכנון שבבים

חגי הקים את חברת וריאסט (Veriest) בשנת 2007 כחברה המעניקה שירותי ייעוץ בתחום הווריפיקציה.

לפני-כן הוא צבר ניסיון רב בתעשיית השבבים, שהחל עוד במחלקת הווריפיקציה של חברת נשיונל סמיקונדקטורס (שממנה צמחה חברת וריסיטי שנירכשה על ידי קיידנס), וניהל פרוייקטים בקבוצת הווריפיקציה של חברת נשיונל ושל חברת פסעבה שנימכרה ל-PMC Sierra.

"החל משנת 2009 הפכנו לחברת פרוייקטים ושירותים, כשהמטרה היא להיות מעין לשכת שירות לתכנון שבבים, משלב ההגדרה עד לשלב הטייפ-אאוט". כיום החברה מעסיקה כ-70 מהנדסים, רובם בישראל וחלק בחברה בת הפועלת מבלגרד, שהוקמה בשנת 2011.

"אנחנו מבצעים פרוייקטי ASIC בכל הרמות: ארכיטקטורה, RTL, וריפיקציה. שלבים אחרים כמו התכנון הפיסי (Back end) והחיווט (Place and Rout) מתבצעים על-ידי הלקוח או שותף עסקי. ערכות הכלים של סינופסיס וקיידנס עבור שלב ה-Back end הן יקרות מאוד וקשה למצוא בארץ מומחים בתחום הזה – מרכזי הפיתוח הרב-לאומיים שואבים אותם".

מדוע יש צורך בלשכת שירות חיצונית לפעילות כל-כך מרכזית בחברות הטכנולוגיה?

ארבל: "החברות מתחילות להבין שתכנון שבבים לא חייב להיות מוקד ההתמחות שלהם. ברוב המקרים, ה-IP הייחודי של החברה לא מהווה יותר מ-10% מהשבב. כל השאר קשור להיבטים אחרים של ה-SoC, שהם לעתים רבות סטנדרטיים. במקביל, יש גם חברות סטארט-אפ שלא מעוניינות להחזיק בכוח אדם בתחום ה-VLSI, כדי שיוכלו להתמקד בתחום המומחיות שלהן".

ההשקעה של אמן מפתיעה. מה לכם ולחברת IT?

"הבנו שכחברת שירותים אנחנו מתחילים להיות חסומים מרמה מסויימת. אחרי 50 עובדים קשה לצמוח בצורה אורגנית. במיוחד בשוק שמטבעו הוא שוק תנודתי בעל עליות וירידות מחזוריות. לכן חיפשנו שותף אסטרטגי שיעניק לנו יתרונות גם בגודל וגם בשירותים נילווים".

שיחות הגישוש נמשכו שנה

חברת אמן היא מחברות ה-IT הגדולות בישראל ומעסיקה כ-1,100 עובדים. היא נמצאת בבעלות משותפת של היו"ר והמייסד עמיר פסטרנק, ושל המנכ"ל בן פסטרנק. לדברי בן, הכניסה לשותפות בחברת תכנון שבבים לא צריכה להיות מפתיעה: "צריך לזכור שתהליכי עבודה המקובלים בעולם ה-IT תואמים לתהליכים המתבצעים בעולמות טכנולוגיים אחרים: איפיון, פיתוח, הטמעה, אינטגרציה ועוד. התברר לנו שהיכולות שפיתחנו במשך 40 שנה, כולל תהליכים עיסקיים, מאוד תורמים לחברת וריאסט".

ארבל גילה שלפני ההשקעה נערכו שיחות גישוש שנמשכו כמעט שנה שלמה. "בחרנו בחברת אמן מכיוון שהיא מספיק גדולה ומספיק גמישה כדי לעבוד איתנו. בחודש אוקטובר 2013 אמן נכנסה כשותף מלא בחברה, כאשר בן ואני מקבלים את ההחלטות ביחד, והוא ממלא למעשה את התפקיד של יו"ר החברה.

"הרבה מאוד תקורה ניהולית ותיפעול נחסכות מאיתנו בזכות השת"פ עם אמן. בחודש פברואר 2014  עברנו מהמשרדים שלנו ברחוב ראול וולנברג ברמת החייל לבניין של אמן בבני-ברק, מול קניון איילון".

מהו השלב הבא?

"כיום אנחנו רואים את עצמנו כחברה המעניקה שירותים גלובליים, כלומר גם בחו"ל. חברות ה-EDA הן מהלקוחות הגדולים שלנו ומקבלות מאיתנו שירותי תכנון עבור תחומי ה-Verification IP וה-Design IP שלהן.

"השנה אנחנו משקיעים בכניסה לשוק האמריקאי והשוק האירופאי. כבר היום יושב מהנדס שלנו במשרדי אינפיניאון בגרמניה, ואנחנו מתחילים בגיוס עובדים נוספים. אנחנו גם עובדים ישירות מול סינופסיס בעמק הסיליקון, ונמצאים במגעים עם שותפים אפשריים נוספים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured