האם ג'וני סרוג'י יפתח את ההייטק הישראלי בפני ערבים?

17 אוגוסט, 2014

ג'וני סרוג'י החיפאי הוא ככל הנראה הישראלי הבכיר ביותר כיום בעמק הסיליקון. לעובדה שהוא ערבי יש חשיבות עצומה: זהו מסר מהדהד לחברה הערבית בישראל ולתעשיית ההייטק הישראלית כולה

הישראלי הבכיר ביותר בעמק הסיליקון הוא ערבי ישראלי.

APPLE VP JOHNNNY

ג'וני סרוג'י החיפאי הוא ככל הנראה הישראלי הבכיר ביותר כיום בעמק הסיליקון. חברת Apple הודיעה שהחיפאי בוגר הטכניון מונה לסגן נשיא כל מוצרי החומרה של החברה. למרות שהמינוי נעשה לפני שנה וחודש, רק בימים האחרונים הוא נוסף לאתר אפל בחלק מרשימת המנהלים הבכירים בחברה.

סרוג'י הצטרף לחברת אפל בשנת 2008 והיה אחראי על פיתוח המעבד A4, שהוא שבב ה-SoC הראשון של חברת אפל. במסגרת זאת הוא היה אחראי על פיתוח ושילוב טכנולוגיות חדשות בחברה, כמו מעבדי יישומים, בקרי זיכרון, חיישני מגע, פתרונות קישוריות וערכות שבבים המצויות באבזרים רבים של החברה.

סרוג'י הוא בוגר תואר ראשון ושני במדעי המחשבים בטכניון בחיפה. לאחר לימודיו בטכניון עבד במעבדת הפיתוח של יבמ בחיפה, ולאחר מכן שימש כמהנדס לפיתוח טכנולוגיות אימות במרכז הפיתוח של אינטל. בשנת 1999 הוא עבר למשרדי אינטל באוסטין, טקסס, ועבד שם עד 2005 כמנהל פיתוח בכיר לתכנון רכיבים. בשנת 2005 הצטרף שנית לחברת יבמ כמנהל הפיתוח של המעבד Power7, עד לשנת 2008 שבה הצטרף לאפל.

מסר מהדהד לחברה בישראל

לעובדה שג'וני הוא ערבי יליד חיפה יש חשיבות עצומה. יש כאן גם גאווה גדולה בהצלחה ישראלית, וגם מסר מהדהד לחברה הערבית בישראל ולתעשיית ההייטק הישראלית כולה: הגיע הזמן לפתוח לרווחה את שערי התעשייה בפני הערבים, ולאפשר להם להשתלב כשותפים מלאים בתעשייה.

למרות הצלחותיה הגדולות, תעשיית ההייטק לא מצליחה לנצל שני משאבי כוח אדם אדירים: החרדים והערבים. אין כאן מקום להטיל האשמות, רק  לקוות שהצלחתו של סרוג'י תביא ערבים רבים ללמוד את מקצועות ההנדסה, ותשכנע את המעסיקים שכאי להעסיק אותם.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות