סמסונג תתקין את טכנולוגיית ההאצה של Giraffic

18 אוגוסט, 2014

חברת Giraffic מתל-אביב המציאה את טכנולוגיית Adaptive Video Acceleration, המאפשרת להאיץ את העברת הקבצים בווידאו זורם עד פי 10, באמצעות תוכנה המותקנת באבזר הקצה

חברת Giraffic המציאה את טכנולוגיית Adaptive Video Acceleration, המאפשרת להאיץ את העברת הקבצים בווידאו זורם עד פי 10, באמצעות תוכנה המותקנת באבזר הקצה

GIRAFFIC

חברת סמסונג (Samsung) בחרה לשלב במכשירי הטלוויזיה הדיגיטליים שלה ובכונני BluRay את טכנולוגיית הזרמת הווידאו באיכות גבוהה של חברת Giraffic מתל-אביב.

חברת ג'יראפיק המציאה את טכנולוגיית Adaptive Video Acceleration, אשר מצמצמת למינימום את הצורך בביצוע פעולות דחיפה חוזרות ונשנות (Buffering) של קבצי הווידאו בעת הצפייה בווידאו זורם באיכות גבוהה. התופעה הזו גורמת להפרעות בחוויית הצפייה בווידאו, בהפסקות בצפייה ובירידה באיכות התמונה המתקבלת.

מדובר בפתרון תוכנה הנמצא בצד המכשיר המקבל (Client) ופועל בלא קשר לסוג התוכן המוזרם. הוא מאפשר להאיץ את ההזרמה או ההורדה של הקובץ ללא צורך בנקיטת פעולה מיוחדת על-ידי מזרים התוכן.

התוכנה פועלת בכל הפורמטים של HTTP, מתאימה לכל מערכות ההפעלה ותומכת בכל פרוטוקולי ההזרמה מבוססי HTTP, דוגמת HLS, MPEG-DASH ו- Smooth Streaming. ניתן להריץ אותה בכל אבזר, החל מטלוויזיות חכמות, ממירי כבלים, סמארטפונים וטאבלטים.

החברה הוקמה בשנת 2008 על-ידי המנכ"ל יואל זנגר ועל-ידי המדען הראשי שלה, ד"ר גיל גת. זנגר ייסד בעבר את חברת New-Tone Technologies, ניהל את המכירות ב-EMEA של חברת Phonetic Systems  שנימכרה ל-Nuance והיה מנהל הפיתוח העיסקי של חברת Infogate Online מקבוצת רד.

ד"ר גיל גת קיבל את תהואר עבור מחקר בתחום החלקיקים האלמנטריים, אולם בשנים האחרונות עסק בפיתוח תוכנות מיוחדות בחברות כמו AllStore, Voiceidity, Tadiran Telecommunications ו-Zen Research. יו"ר החברה הוא מנשה רוטשילד, לשעבר הטכנולוגי הראשי של חברת קומברס.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ניתוח הכשלים בתהליך הזרמת הווידאו. רוב הקשיים נובעים מצווארי בקבוק שונים לאורך שלבי התקשורת, מהמקור המשדר ועד מסך הצפייה. כך למשל, מדיניות של ספק האינטרנט, קביעות ברירת מחדל של הראוטר המקומי, נתיבי תקשורת חסומים ועוד, יכולים להאט את קצב השידורף, למרות שמקור הווידאו משדר אותו בקצב מהיר.

הטכנולוגיה של החברה מבוססת על תוכנת אנליטיקס המנחת את מסלול התקשורת ומאתרת את הגורמים העיקריים להאטת הזרמת הווידאו. בהתאם לכך, המכשיר מגדיר מדיניות קליטה משתנה המיועדת להבטיח תעבורה זורמת במינימום הפרעות. למשל, פנייה בזמן אמת אל מקור הקובץ כדי לקבל אותו במקביל באמצעות ערוץ תקשורת נוסף, כדי לקבל את האות ממספר מקורות בו-זמנית.

עד היום התוכנה שלה הותקנה ביותר מ-50 מיליון מכשירים בעולם, ולהערכתה היא יכולה להאיץ את הזרמת הווידאו עד פי 10, תלוי בתנאים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע , סרטי וידאו