TowerJazz תייצר את חיישני הדור הבא של Himax

28 אוגוסט, 2014

מדובר בעיסקת הענק הראשונה של TowerJazz המממשת את הפוטנציאל של עיסקת פנאסוניק: יצרנית מצלמות הסמארטפונים מטאיוואן הזמינה מוצר המבוסס על שילוב הידע של פנאסוניק עם הידע של טאואר

יצרנית המצלמות מטאיוואן הזמינה מוצר המבוסס על שילוב הידע של פנאסוניק עם הידע של TowerJazz 

חברת ToerJazz ממגדל העמק זכתה בחוזה ייצור חיישני התמונה הראשון שלה מטעם לקוח גדול מאוד. חברת Himax Imaging הנמצאת בבעלות Himax Technologies החליטה לפתח את מצלמות הדור הבא שלה עבור סמארטפונים על בסיס חיישני צילום המיוצרים בחברת TowerJazz Panasonic Semiconductor המשותפת לטאואר-ג'אז ולפנאסוניק.

השוק העולמי של חיישני תמונה: מקור: Woodside Capital Partners
השוק העולמי של חיישני תמונה: מקור: Woodside Capital Partners

החיישנים ייוצרו בטכנולוגיית CMOS image sensor של TPSC, בתהליך של 65 ננומטר המאפשר לייצר פיקסלים בגודל של 1.12 מיקרון. טכנולוגיית CIS היא אחת מהירושות רבות הערך שטאואר-ג'אז קיבלה בעיקבות העיסקה עם פנאסוניק.

לפני כשלושה חודשים גילה מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, שעיסקת TowerJazz פנאסוניק, שבמסגרתה הוקמה חברת TowerJazz Panasonic Semiconductor הנמצאת בבעלות טאואר (51%) ובבעלות פנאסוניק (49%), העניקה ליצרנית השבבים ממגדל העמק טכנולוגיית ייצור חיישני תמונה (CMOS Image Sensors) המתחרה באיכויות של חברת סוני.

העיסקה הנוכחית ממחישה עד כמה הטכנולוגיה הזו אטרקטיבית. הידע הזה מתווסף לידע שפותח בחברת טאואר-ג'אז בעשור האחרון בתחום ייצור חיישני התמונה. החברה מסרה שהתהליך שלה מגיע ליעילות קליטת אור מהטובות בעולם. למעשה, הפתרון שחברת Himax בחרה בו משלב את הידע של פנאסוניק ואת הידע של טאואר-ג'אז.

הפלטפורמה שניבחרה כוללת גם שימוש במסנני צבע, מיקרו-עדשות וטכנולוגיית Stacked Light Pipe המאפשרת לשלב מוליכי אור אנכיים בתוך החיישן, כדי להגדיל את יעילות התגובה לפוטונים בחיישנים הפועלים במתחים של 1.2/1.8/2.8V.

קבוצת Himax Technologies הפועלת מטאיוואן היא חברת Fabless העוסקת בייצור שבבים אופטיים, צגי TFT שטוחים, פתרונות תצוגה מיוחדים כמו מקרני MEMS, רכיבי הספק ועוד. היא מעסיקה כ-1,700 עובדים ומכירותיה מסתכמות בכ-200 מיליון דולר ברבעון.

מכל זווית, שוק החיישנים צומח

להערכת חברת Yole Développement, בשנת 2013 נמכרו בעולם כ-500 מיליון מצלמות רגישות בסמאטפונים, שהן בעלות רזולוציה של יותר מ-8Mp. היקף המכירות של מצלמות אלה צפוי לעלות ליותר מ-1.3 מיליארד יחידות עד לשנת 2017.

חברת Woodside Capital Partners סבורה שהשוק צריך להיבחן בזווית רחבה יותר, ולהערכתה שוק חיישני המצלמות המשולבות (Embedded) יגיע ליותר מ-2.5 מיליארד יחידות בשנת 2017. הצמיחה בשוק המצלמות החכמות והרגישות חורגת בהרבה מעבר לשימוש שלהן בסמארטפונים וטאבלטים. כך למשל, החברה מעריכה שעד לסוף העשור תצוייד כל מכונית חדשה ב-4-12 מצלמות שונות.

אולם היא מציינת התפתחות מרכזית חשובה אשר צריכה לעניין את חברת טאואר-ג'אז: השוק מגלה תיאבון למצלמות תלת-מימדיות. "הדור הראשון של מצלמות במכשירי סמארטפון אופיין בתחרות על מספר הפיקסלים והקטנת הגודל של המצלמה. כיום החברות מבקשות שהמצלמות יספקו יכולות תלת-מימדיות כמו שיש במצלמות של קונסולת Kinect של מיקרוסופט".

לקריאת המחקר של Woodside, הקליקו Embedded Camera Status 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured