UMC מצטרפת אל חברת ייצור השבבים של Fujitsu

31 אוגוסט, 2014

קבלנית הייצור הטאיוואנית UMC היא מתחרה של TowerJazz הישראלית. היא תשקיע 480 מיליון דולר בחברת הפאונדרי החדשה של פוג'יטסו, תמורת 9.3% מהמניות וגישה אל קיבולת הייצור ואל השוק היפני

חברת UMC תשקיע 480 מיליון דולר בחברת הפאונדרי החדשה של פוג'יטסו

UMC FAB

קבלנית ייצור השבבים העצמאית השלישית בגודלה בעולם, UMC, מצטרפת כשותפה בחברה הייצור החדשה שמקימה Fujitsu היפנית. על-פי ההסכם שנחתם בסוף השבוע בין שתי החברות, UMC תשקיע 480 מיליון דולר תמורת 9.3% מהמניות של החברה החדשה. מדובר במפעל הייצור לפרוסות 300 מ"מ בעיר Mie ביפן, המתמחה בייצור שבבים חסכוניים בהספק וזיכרונות. שתי החברות הודיעו שהחברה החדשה מיועדת להתחרות בשוק העולמי של קבלנות המשנה לייצור שבבים (Foundry).

מפעל הייצור של פוג'יטסו ב-Mie
מפעל הייצור של פוג'יטסו ב-Mie

חברת UMC תעניק למפעל את טכנולוגיית ייצור ה-40 ננומטר שלה. מנכ"ל UMC, פו וון יין, הסביר בהודעה של החברה שהעיסקה תספק ל-UMC קיבולת ייצור נוספת למפעלי ה-300 מ"מ הקיימים שלה בטאוואן ובסינגפור, בלא ההשקעה הגדולה הכרוכה בהקמת פאב חדש. "חברת UMC תוכל למנף את השותפות האסטרטגית הזו כדי להרחיב את בסיס הלקוחות שלה ביפן, כמו למשל בתעשיית הרכב היפנית".

מדובר בשלב נוסף בבניית תעשיית שירותי ייצור יפנית, במסגרת תהליך האירגון מחדש של תעשיית הסמיקונדקטורס המקומית. התהליך החל לפני קצת יותר משנה כאשר פוג'יטסו ופנאסוניק חתמו על הסכם להקמת חברת פאבלס המבוססת על מיזוג של מחלקות הפיתוח ב-Fujitsu Semiconductors עם חטיבת ה-LSI של פנאסוניק. במסגרת המהלך אגב, העבירה פנאסוניק את תשתיות הייצור שלה לניהולה של TowerJazz הישראלית באמצעות החברה המשותפת TPSC.

למהלך היה גם היבט הפוך, ומדאיג יותר מבחינתה של TowerJazz: פירוק חטיבת הסמיקונדקטור של פוג'יטסו כוללת גם כניסה משמעותית לתחום שירותי ייצור השבבים (Foundry), המתחרה בטאואר. על-פי התוכנית, מפעלי הייצור של החברה בערים Mie ו-Aizu-Wakamatsu שביפן יופרדו מהחברה ויתחילו לפעול החל מסוף 2014 כמתכונת של שתי חברות ייצור חדשות.

כניסת UMC  לתמונה מספקת לא רק הון, אלא גם מומחיות עצומה בתחום העיסקי של מתן שירותי ייצור, שלא היה מוכר לפוג'יטסו. חברת UMC מפעילה 10 מתקני ייצור ומעסיקה כ-15,000 עובדים בעולם. היא מקבלניות הייצור הגדולות בעולם ומשתמשת בתהליכי ייצור רבים, ובהם ייצור שבבים בגיאומטריה של 28 ננומטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured