Hyrax מנס-ציונה פיתחה בסודיות מדפסת PCB

2 ספטמבר, 2014

המדפסת תספק לצוותי פיתוח אפשרות להדפיס מעגלי PCB נסיוניים בתוך מספר דקות. היא תיחשף לראשונה בחודש נובמבר בעמק הסיליקון. החברה התמזגה עם השלד הבורסאי הישן של פולגת

המדפסת תספק לצוותי פיתוח אפשרות להדפיס מעגלי PCB נסיוניים בתוך מספר דקות. החברה התמזגה עם השלד הבורסאי הישן של פולגת

מדפסת ה-PCB לצוותי פיתוח. תיחשף בסוף השנה בארה"ב
מדפסת ה-PCB לצוותי פיתוח. תיחשף בסוף השנה בארה"ב

כמעט בחשאי מתנהלת בנס ציונה פעילות פיתוח יוצאת דופן. חברת Hyrax מנס-ציונה מפתחת כיום מדפסת הזרקת דיו שולחנית, המאפשרת לייצר מעגלי PCB. המדפסת לא מיועדת למפעלי ייצור המוני, אלא לבניית אבות טיפוס במעבדת הפיתוח של מוצרים חדשים. בהמשך, החברה מתכננת לשפר את המדפסת כדעי שתוכל לבצע הרצות קצרות עבור קווי ייצור בעלי מספר קטן של יחידות.

באתר האינטרנט שלה החברה מבטיחה שהמסדפסת שהיא מפתחת יכולה להדפיס אב טיפוס בתוך מספר דקות. המדפסת תוצג לציבור בתערוכת Printed Electronics USA שתתקיים בחודש נובמבר השנה בסנטה-קלרה, קליפורניה, ובתערוכת Printed Electronics Europe שתתקיים בברלין בסוף אפריל 2015.

למרות שהטכנולוגיה עדיין שמורה בסוד והחברה לא מספקת פרטים עליה, החברה שהוקמה בשנת 2012 נכנסה בשבוע שעבר (גם כן כמעט בחשאי) לבורסה בתל-אביב. היא רכשה את השלד הבורסאי זד.בי.איי, שהיה לשעבר שלד בורסאי של חברת פולגת, והחלה להיסחר החל מהשבוע בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-32.5 מיליון שקל.

מהדו"ח לבורסה ניתן ללמוד פרט נוסף על החברה: בנוסף למדפסת, היא מפתחת גם הדיו עבור המדפסת. מדובר בדיו הכולל חלקיקים מבוססי ננוטכנולוגיה, המעניקים לו תכונות של חומר מוליך חשמלי.

חברת היירקס הוקמה על-ידי המנכ"ל עמית דרור ועל-ידי סיימון פריד, שרון פימה ודני בן-נון. במסגרת ההיערכות למסחר בבורסה, החברה גייסה 1.5 מיליון דולר ממשקיעים, ובעקבות הגיוס ורכישת השלד הבורסאי צומצם חלקם של המייסדים לקצת יותר מ-9% כל אחד. במקביל, החברה החליטה לשנות את שמה ל-Nano Dimension.

PCB PRINTER SIDE

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית