המכירות של Mobileye צמחו ב-91% ברבעון האחרון

4 ספטמבר, 2014

חברות OEM, כלומר יצרניות מערכות בטיחות עבור תעשיית הרכב, רכשו מוצרי Mobileye בהיקף של 28.8 מיליון דולר – עלייה של 115% בהשוואה לרבעון הקודם

יצרניות מערכות בטיחות עבור תעשיית הרכב, רכשו מוצרי Mobileye בהיקף של 28.8 מיליון דולר – עלייה של 115% בהשוואה לרבעון הקודם

דגם קונספט של במוו עם מצלמת מובילאיי
דגם קונספט של במוו עם מצלמת מובילאיי

הדו"ח הרבעוני שחברת Mobileye פירסמה היום מלמדות שהמונפקת הישראלית הצעירה בנסד"ק נמצאת בדרך הנכונה לקטיפת התואר "נסיכת ההייטק הישראלית" של שנת 2014. המכירות ברבעון השני הסתכמו ב-33.7 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 17.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הנתון המעניין ביותר הוא שחברות OEM, כלומר יצרניות מערכות בטיחות עבור תעשיית הרכב, ביצעו רכישות בהיקף של 28.8 מיליון דולר – עלייה של 115% בהשוואה לרבעון הקודם.

בסך הכל, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-11 מיליון דולר. כזכור, בתחילת חודש אוגוסט הונפקה החברה בבורסת נסד"ק וגייסה כמעט 199 מיליון דולר. מובילאיי קיבלה את הערכת השווי הגבוהה ביותר שחברה ישראלית קיבלה אי-פעם, וכיום היא ניסחרת לפי שווי שוק של 10.2 מיליארד דולר.

מייסד משותף ומנכ"ל החברה, זיו אבירם, הסביר שחלק מהצלחת החברה קשור למגמה בשוק הרכב, שלפיה עדיף לשלב מספר יישומי אבזרי בטיחות לנהג (ADAS) במארז יחיד. "השלמת ההנפקה הציבורית מעניקה לנו את המשאבים ליישם אסטרטגיית צמיחה".

חברת מובילאיי שהוקמה בירושלים על בסיס טכנולוגיה של פרופ' אמנון שעשוע, נחשבת לחברה המובילה בעולם בתחום יישומי הבטיחות (Advanced Driver Assistance Systems) הממונעים המבוססים על ניתוח אותות המגיעים ממצלמה דו-מימדית סטנדרטית.

הפתרונות של החברה כוללים שבבי עיבוד ייעודיים בשם EyeQ, וחבילה של תוכנות המבוססות על אלגוריתמים שפותחו בחברה. הם מתריעים בפני ארועים מסוכנים בדרך, דוגמת סכנת התנגשות, סכנת פגיעה בהולכי רגל, סטייה מנתיב הנסיעה, מהמורות ומכשולים בדרך ועוד. כיום משולבות המערכות של החברה בכ-20 דגמי רכב חדשים של חברות מובילות דוגמת פורד, במוו, ניסן, וולוו וג'נרל מוטורס.

המכונית החשמלית BMW i3. צויידה במערכת ADAS של מובילאיי
המכונית החשמלית BMW i3. צויידה במערכת ADAS של מובילאיי
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית