Intel השיקה משפחת מעבדים חדשה למרכזי נתונים

9 ספטמבר, 2014

"כלכלת השירותים הדיגיטליים מציבה דרישות חדשות ממרכזי ביג דאטה״, אמרה דיאן בריאנט, מנהלת קבוצת מרכזי הנתונים בחברת Intel

"כלכלת השירותים הדיגיטליים מציבה דרישות חדשות ממרכזי ביג דאטה״, אמרה דיאן בריאנט, מנהלת קבוצת מרכזי הנתונים בחברת Intel

חברת Intel השיקה את סדרת המעבדים החדשה ממשפחת Xeon E5 מדגמי v3-2600/1600 עבור מרכזי נתונים ושרתים (ביג דאטה). משפחות המעבדים החדשות כוללות שיפורים של עד פי שלושה בביצועים בהשוואה לדור המעבדים הקודם, זאת בנוסף לחיסכון באנרגיה ואבטחה משופרת.

תחום הביג דאטה נחשב לאחד התחומים הצומחים כיום בשוק הטכנולוגיה. הסיבה היא התפוצצות של מידע ונתונים העוברים בין מערכות מחשב שונות בעידן "האינטרנט של הדברים" – Internet of Things. ככל שיש יותר מכשירים ומחשבים שמחוברים לרשת האינטרנט, כך עולה הצורך לשמור יותר מידע (DATA). על פי אינטל, 50 מיליארד מכשירים שונים יחוברו לרשת עד שנת 2020.

"כלכלת השירותים הדיגיטליים מציבה דרישות חדשות ממרכזי ביג דאטה לאספקת שירותים אוטומטית, דינמית הניתנת להרחבה", אמרה דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנהל כללית של קבוצת מרכזי הנתונים באינטל.

משפחת מעבדי Intel Xeon processor E5-2600 v3 כוללת מאפיינים חדשים המאפשרים לראות את הנעשה בנבכי המערכת ברור יותר מבעבר. למשל, מאפיין חדש של ניטור זיכרון המטמון המספק נתונים המאפשרים לחלק ולאזן מחדש את עומסי העבודה באופן יעיל יותר. אותו מאפיין גם מאפשר לערוך ניתוח של אנומליות בביצועים עקב תחרות על משאבי המטמון בסביבת ענן, וכאשר יש נראות נמוכה של עומסי העבודה שרצים במערכת וצורכים משאבים.

המעבדים החדשים כוללים גם חיישנים ומדדים טלמטריים ל-CPU, לזיכרון ולניצול הקלט/פלט.

המעבדים בנויים בתהליך 22 ננומטר של אינטל עם טכנולוגיית 3-D Tri-Gate המצמצמת את צריכת החשמל תוך האצת ביצועי הטרנזיסטורים. מצבי צריכת החשמל לליבה מווסתים ומתאימים באופן דינמי את צריכת החשמל של כל מעבד על מנת להשיג עיבוד עומסים חסכוני יותר בחשמל. שילוב בין ביצועי שיא ומאפייני התייעלות אלה איפשר למשפחת המוצרים Intel Xeon processor E5-2600 v3 לקבוע שיא עולמי חדש ביעילות אנרגטית של השרת במדד ביצועים לוואט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , סמיקונדקטורס