אינטל מוציאה לשוק מודם LTE מבוסס CEVA

10 ספטמבר, 2014

המודם החדש מדגם XMM 7260 כולל מעבד תקשורת אלחוטית של CEVA וסוגר את הפער בין אינטל לבין חברת קואלקום בתחום ה-LTE

המודם החדש מדגם XMM 7260 כולל מעבד תקשורת אלחוטית של CEVA וסוגר את הפער בין אינטל לבין חברת קואלקום בתחום ה-LTE

intel modemחברת אינטל (Intel) הודיעה שהיא מוציאה לשוק את מודם ה-LTE מהדור השני שלה, אשר מאפשר למכשירים סלולריים להתחבר אל הרשת ולהוריד מידע בקצב של עד 300Mbps. המודם החדש מדגם XMM 7260 למעשה כבר נמצא בשוק ומותקן במכשיר הסמארטפון Galaxy Alpha של חברת סמסונג.

המודם החדש ממומש בשבב יחיד וכולל אפילו תמיכה באנטנה של ה-Wi-Fi באבזר הנייד, כולל תמיכה בתקן ה-Wi-Fi המתקדם ביותר: 802.11AC. מדובר במודם הראשון של חברת אינטל שלמעשה סוגר את הפער בינה לבין חברת Qualcomm באספקת מודמים סלולריים בתקן LTE המתקדם.

הפער הזה נחשב למהלומה שיווקית מבחינת אינטל, שכן הוא מנע ממנה לספר מענה שלם הכולל מעבד ומעגלי קישוריות כפי שעושה קואלקום. ראוי לציין שמבחינת המעבד אינטל נמצאת במקום טוב: על-פי ההערכות של רוב האנליסטים פלטפורמת אטום של אינטל מספקת כיום את מעטפת ההספק והביצועים הדרושה לאבזרים מהדור החדש.

מבחינת ישראל, המודם החדש מהווה הצלחה נוספת של חברת CEVA מהרצליה, שכן הוא מבוסס על מעבד ה-Baseband שהיא פיתחה. מדובר בהשקה נוספת של אינטל המבוססת על הטכנולוגיה של CEVA.

לפני כשבועיים אינטל הודיעה השבוע שהיא מתחילה לספק את המודם האלחוטי הזעיר XMM 6255, המיועד לפעול ברשתות סלולריות מהדור השלישי ולקשר לרשת אבזרים זעירים כמו אבזרים לבישים, מצלמות וחיישני אבטחה וציוד תעשייתי. להערכת אינטל, מדובר במודם האינטרנט של הדברים (IoT) הקטן ביותר בעולם.

גם המודם ההוא התבסס על מעבד של חברת CEVA הישראלית. אלא שההצלחות האלה לא השפיעו על המנייה של חברת CEVA בנסד"ק. אתמול היא דווקא ירדה בקרוב ל-3% והעניקה לחברה שווי שוק של כ-300 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני