המרכז למחקר פוטוני יוקם בהשקעה של 175 מ' שקל

22 ספטמבר, 2014

אוניברסיטת בן-גוריון והמרכז למחקר גרעיני נחל סורק זכו במכרז מפא"ת. המרכז יוקם ביבנה. מנהל משותף פרופ' גבי סרוסי: "המרכז למחקר פוטוני יאפשר לנו להיות בחזית המחקר והפיתוח בעולם"

פרופ' גבי סרוסי: "המרכז למחקר פוטוני יאפשר להיות בחזית המחקר והפיתוח בעולם"

פרופ' גבי סרוסי. צילום: דני מכליס/BGU
פרופ' גבי סרוסי. צילום: דני מכליס/BGU

המרכז למחקר גרעיני נחל סורק מקים ביחד עם אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע זכו במכרז להקמת מרכז פיתוח בתחום האלקטרו-אופטיקה בהשקעה של 175 מיליון שקל לחמש שנים. המכרז פורסם על-ידי משרד הביטחון באמצעות מפא"ת ובהשתתפות פורום תלם, המדען הראשי במשרד הכלכלה, ומשרדי המדע והאוצר. כל המשרדים איחדו את התקציבים כדי לספק מימון משמעותי לפעילות המרכז.

המרכז ייבנה בצמוד למרכז למחקר גרעיני וינוהל על-ידי פרופ' גבי סרוסי מהמחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטה ועל-ידי המנהל בפועל של המרכז למחקר גרעיני, ד"ר רפי לביא. היעד הוא לייצר מוקד מחקר המספק את הציוד והכלים המתקדמים ביותר. כך למשל, הסטודנטים יוכלו לגדל שכבות של גבישים מוליכים למחצה כדי לייצר אבזרים אופטיים מתקדמים, או ציוד למתיחת כבלים אופטיים.

מדובר בפרוייקט הראשון בארץ המבוסס על שיתוף פעולה בין מוסד אקדמי לבין מעבדת מחקר לאומית. ד"ר לביא אמר שהמודל זה זכה להצלחה רבה בעולם. לדברי סרוסי, מרכז המחקר הפוטוני החדש ביבנה יהיה הזרוע הצפונית ביותר של אוניברסיטת בן-גוריון. "התקציב הגדול ואיכות החוקרים יאפשרו למרכז להיות מוקד ידע בחזית המחקר והיפותח בתחום הזה בעולם".

סרוסי מכיר היטב את האתגרים התעשייתיים בתחום. במשך שנים רבות הוא שימש כמדען הראשי של חברת אלאופ, ואחר כך כסמנכ"ל חברת אלביט, לאחר שהיא רכשה את אלאופ.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות

פורסם בתגיות: featured