Philips מתכננת פיצול לשתי חברות ענק נפרדות

26 ספטמבר, 2014

מאחדת את חטיבות האלקטרוניקה הצרכנית והמיכשור הרפואי שמכירותיהן מסתכמות בכ-15 מיליארד אירו. במקביל, Philips מוציאה החוצה את עסקי התאורה במתכונת של חברה עצמאית שייתכן ותועמד למכירה

Philips תיפרד מעסקי התאורה במתכונת של חברה עצמאית שייתכן ותועמד למכירה 

PHILIPS

חברת Philips ההולנדית מתכננת שינוי ארגוני קיצוני שבו היא תתפצל לשתי חברות נפרדות: אחת בתחום מוצרי הבריאות והאלקטרוניקה הצרכנית, והשנייה בתחום פתרונות התאורה. למעשה, פיליפס מרכזת את חטיבות הבריאות והצרכנות תחת קורת גג אחת, ומוציאה החוצה את חברת פתרונות התאורה.

במיפגש עם אנליסטים שנערך השבוע בלונדון, הודיעה החברה שהמהלך החדש נועד להתמודד עם השינויים בשוק הטכנולוגיה. חברה אחת תתמקד במה שפיליפס מכנה בשם HealthTech: מערכות מיכשור רפואי ומוצרים צרכניים בתחומי בריאות, סגנון חיים ונוחיות. לפני הפיצול, מכירות פיליפס בתחום זה צפויות להסתכם בכ-15 מיליארד אירו ב-2014.

"מודעים לגודל השעה"

החברה השנייה תתמקד בתחום פתרונות התאורה, שבו היקף המכירות השנה צפוי להסתכם בכ-7 מיליארד אירו. "אני מודע היטב לגודל ההחלטה", אמר מנכ"ל פיליפס, פרנס ואן האוטן. "אולם זהו הזמן לבצע את הלשב הבא בהיערכות האסטרטגית של פיליפס".

אחד מהוגרמים להחלטה הוא שינויים באופי השוק: מערכות הבריאות בעולם דוחפות את השוק לשימוש במערכות בקרת איכות חיים ושיפור איכות חיים על-מנת להפחית את עלויות שירותי הבריאות. להערכת החברה כבר היום מייצג תחום ה-HealthTechשוק בהיקף של יותר מ- 100 מיליארד אירו. הוא כולל מוצרים לבריאות הפה, מערכות מידע רפואיות, מכשירי אוטרא-סאונד, מערכות לטיפול וניטור הלב וכלי הדם ומערכות בריאות ביתיות.

"השילוב של פתרונות הרפואה, עם פתרונות סגנון החיים, והשילוב של המידע המגיע מהם עם פלטפורמת מידע בריאותי בענן, מעניקים הזדמנות צמיחה בעולם הנעשה מקושר מיום ליום, ומחפשת להפחית את עלות שירותי הבריאות".

איצטדיון הכדורגל של קייב, אוקראינה, מואר באמצעות פתרונות התאורה של פיליפס. האם חברת התאורה יוצאת למכירה?
איצטדיון הכדורגל של קייב, אוקראינה, מואר באמצעות פיליפס. האם חברת התאורה יוצאת למכירה?

חברת פתרונות התאורה תתמקד בשוק שירותי ופתרונות LED מקושרים, שהיקפו נאמד בכ-60 מיליארד אירו. הקמת החברה היא צעד המשך להחלטת פיליפס לאחד את חטיבת Lumileds (פתרונות תאורה מבוססי LED) ביחד עם חטיבת פתרונות התאורה לכלי-רכב. החברה מעריכה שהשינוי הארגוני יחסוך 100 מיליון אירו בשנת 2015 ו-200 מיליון אירו בשנת 2016.

בשלב הראשון פיליפס תתחיל בתהליך הפרדת חטיבת התקשורת ויצירת יישות משפטית עצמאית עבורה. בהמשך היא תשקול מבנה בעלות אלטרנטיבי, שעליו היא תודיע במהלך 2015. במלים פשוטות: יכול להיות שמאחורי הניסוח המתפתל מסתתר רמז שהחברה מחפשת קונה לחטיבת התאורה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: featured