Dialog החליטה להקים מרכז פיתוח בישראל

7 אוקטובר, 2014

החברה החלה לבצע סקר של השוק הישראלי. לאחרונה הכריזה Dialog על שבבי בקרת טעינת סוללות לסמארטפונים וטאבלטים, התואמים לטכנולוגיה של שתי המתחרות הגדולות בשוק: קואלקום ומדיהטק

Dialog פיתחה שבבי בקרת טעינה לסמארטפונים וטאבלטים, התואמים לטכנולוגיה של שתי המתחרות הגדולות בשוק: קואלקום ומדיהטק

דייוין לי. "שמענו על היכולות של הישראלים"
דייוין לי. "שמענו על היכולות של הישראלים"

חברת Dialog Semiconductor מסן-חוזה, קליפורניה, החליטה להקים מרכז פיתוח בישראל. מנהל קבוצת פתרונות ההספק (Power Conversion) בחברה, דייוין לי, סיפר ל-Techtime שבעקבות ההחלטה החברה נמצאת כעת בתהליך לימוד של השוק הישראלי.

לין: "עדיין לא החלטנו באיזה תחום יעסוק מרכז הפיתוח הישראלי, אבל החלטנו לפעול בישראל מכיוון שאנחנו יודעים שיש כאן יכולות פיתוח טובות מאוד. כאשר נסיים את שלבי לימוד השוק בישראל, נחליט מה יהיה תחום ההתמקדות של המרכז החדש".

חברת Dialog מתמקדת בפיתוח שבבים במתכונת פאבלס בתחום ניהול ההספק  כמו ממירי AC/DC, רכיבים לאותות מעורבים ורכיבי תקשורת אלחוטית לטווח קצר (Bluetooth, Wi-Fi, ZigBee). בשנת 2007 הסתכמו מכירותיה בכ-87 מיליון דולר בלבד. באותה שנה היא זיהתה את מהפיכת הטאבלטים והסמארטפונים, והחלה לספק להם שבבי בקרת הספק.

ביולי 2013 היא רכשה את חברת הסטארטאפ iWatt, הפועלת מסן-חוזה, קליפורניה, תמורת 310 מיליון דולר במזומן. החברה פיתחה טכנולוגיית ניהול הספק חדשנית לתאורת LED, הן עבור ומקורות אור חזקים והן עבור מסכי טלוויזיה מבוססי LEDs. ב-2013 כבר הסתכמו מכירותיה ביותר מ-900 מיליון דולר.

הטעינה החשמלית משנה פרופיל

השנה היא מיקמה את עצמה בתחום החדש של ניהול טעינה דינמי של סוללות לסמארטפונים. הבעיה המרכזעת נעוצה בכך שמטעני ה-USB מספקים יכולת טעינה של 10W בלבד (מקסימים 2A ב-5V) בפרופיל טעינה שטוח. התוצאה היא שזמן הטעינה מתארך, ולעתים נוצרת עלייה לא מבוקרת בזרם הגורמת להתכת המחברים ולעתים להרס המכשיר.

המטען החכם של דיאלוג לפרוטוקול Pump Express של מדיהטק
המטען החכם של דיאלוג לפרוטוקול Pump Express של מדיהטק

בחודש מאי השנה היא הכריזה על ערכת שבבים הכוללת את הבקר iW1760 ואת ממיר ה-AC/DC מדגם iW620, אשר תואמים לתקן הטעינה המהירה Quick Charge 2.0 של חברת קואלקום. הערכה מתאימה את פרופיל הטעינה למצב הסוללה בכל רגע נתון, ועל-ידי כך מקצרת את זמן הטעינה בכ-75%.

במקביל, היא פיתחה ביחד עם חברת Mediatek הסינית את שבב בקרת הטעינה iW680, אשר מממש פרוטוקול הטעינה המהירה Pump Express של מדיהטק בלא הקמת ערוץ תקשורת בין הסוללה למטען (כפי שקואלקום מבצעת). הטכנולוגיה הזו איטית יותר ומאיצה את הטעינה ב-45% בלבד, אולם היא זולה יותר מכיוון שהיא דורשת שימוש בפחות רכיבים.

להערכת לין, מדובר בשוק בעל צמיחה מהירה מאוד. "אנחנו צופים שכל הסמארטפונים שייצאו לשוק בסין בשנה הבאה יהיו מצויידים בטכנולוגיית טעינה מהירה כזו או אחרת. מכיוון ששתי החברות השולטות בשוק הן קואלקום ומדיהטק, מבחינתנו זה לא משנה איזו טכנולוגיית טעינה מהירה תהיה בשוק – אנחנו נמצאים בשתיהן".

מהו השוק הבא?

לין: "בשלב הבא התעשייה תתחיל לאמץ את תקן USB Power Delivery. התקן הזה מיועד להספק עד 100W, והוא ישמש לטעינת כל המכשירים החשמליים, לא רק סמארטפונים וחלק מהטאבלטים. אבל בטווח הרחוק השוק המעניין ביותר ללא ספק הוא שוק הטעינה המהירה של מכוניות חשמליות".

המיפגש עם חברת Dialog נערך במסגרת סיור עיתונאים של GlobalPress

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured