Synapse פיתחה שרת המבוסס על מעבד Freescale

8 אוקטובר, 2014

חברת Synapse היא אחת מלשכות התכנון הגדולות והניסתרות של עמק הסיליקון. להערכת החברה, תוכנית הייחוס שלה צורכת רק מחצית מההספק של אבזר ענן מקביל המבוסס על מעבד של אינטל

חברת Synapse היא אחת מלשכות התכנון הגדולות והניסתרות של עמק הסיליקון

יו"ר ומנכ"ל החברה, סאטיש בגלקוטקר. 33 תכנוני SoC ב-12 חודשים
יו"ר ומנכ"ל החברה, סאטיש בגלקוטקר. 33 תכנוני SoC ב-12 חודשים

חברת Synapse מסן-חוזה, קליפורניה, פיתחה שרת ייעודי המיועד להתקנה במרכזי נתונים, אשר מבוסס על מעבד התקשורת של חברת Freescale מדגם QorIQ T4240. מדובר במהלך יוצא דופן עבור חברה המוכרת בשוק כלשכת תכנון שבבים הנמצאת מאחורי הקלעים, ומסייעת לחברות שבבים מוכרות לייצר רכיבי SoC גדולים עם הקניין הרוחני שלהן.

יו"ר ומנכ"ל החברה, סאטיש בגלקוטקר, סיפר במיפגש עם עיתונאים שנערך השבוע בסן-חוזה, שמדובר במהלך נסיוני של החברה לבדיקת אופציות עיסקיות חדשות.

"אנחנו לשכת תכנון המעסיקה כ-700 עובדים ומבצעת תכנונים עבור חברות ענק בשוק השבבים. ב-12 החודשים האחרונים לבדם, השלמנו תכנון של 33 רכיבי SoC מורכבים, בהם מעבדים גרפיים, שבבי אודיו, בקרי איתרנט ומעבדי תקשורת. אנחנו היחידים המבצעים תכנוני FDSOI עבור STM". אחד מהנושאים בהם החברה גאה היא שעד היום היא השלימה 14 תכנוני שבבים המיוצרים כיום בטכנולוגיית FinFET.

בשיחה עם Techtime ביקש סאטיש להימנע מהביטוי "שרת" בהקשר למוצר החדש של החברה. "אנחנו מתייחסים אליו כאל אבזר זיכרון ניתן להתאמה עבור תשתיות ענן".

אבזר הענן החדש. האם מעבד של פריסקייל יכול להחליף מעבד של אינטל?
אבזר הענן החדש. האם מעבד של פריסקייל יכול להחליף מעבד של אינטל?

מדובר במחשב במארז U4 הכולל 24 נימות עיבוד (Threads), ארבעה ערוצי תקשורת 10GbE ועוד שמונה ערוצי תקשורת 1GbE, אשר מעניקים תמיכה לזיכרון מבוסס SSD אשר תומך בשמירת מידע בנפח של עד96TB. להערכת סיינאפס, האבזר החדש צורך רק 50% מהאנרגיה שצורכים שרתי ענן מבוססי אינטל.

מדוע החלטתם לייצר שרת איחסון למרכזי נתונים?

סאטיש: "לפי ההערכות שלנו, יש לפתירון מהסוג הזה פוטנציאל שוק של כ-9 מיליארד דולר. זהו תחום שצברנו בו ניסיון רב, מאחר שמשנת 2004 אנחנו מייצרים שבבים עבור מערכות האיחסון של היטאצ'י, וצברנו ניסיון גם בתחום התקשורת במהלך פרוייקטים שביצענו עבור ג'וניפר וסיסקו".

הכוונה של החברה היא למכור את תוכנית הייחוס ליצרניות ציוד קטנות, אשר ישתמשו בה כדי לייצר שרתים זולים המותאמים לצורכי הלקוחות. מדובר בעיקר בלקוחות קטנים, ולא חברות כמו ספקיות הענן הגדולות (גוגל, אמזון, מיקרוסופט), אשר מייצרות שרתים ייעודיים לצורכי הענן שלהן עצמן.

המיפגש עם חברת Synapse  נערך במסגרת סיור עיתונאים של GlobalPress

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured