Arteris פיתחה תקשורת מאובטחת בתוך השבב

14 אוקטובר, 2014

חברת Arteris הגדירה מחדש את ערוץ התקשורת בשבב, באמצעות אימוץ רעיונות מתחום רשתות התקשורת. כעת היא מוסיפה רמת אבטחה פנימית לצורכי תעשיית הרכב, הכוללת אפילו Firewall סיליקוני

חברת Arteris הגדירה מחדש את ערוץ התקשורת בשבב, באמצעות אימוץ רעיונות מתחום רשתות התקשורת. כעת היא מוסיפה רמת אבטחה פנימית לצורכי תעשיית הרכב

סגן נשיא לשיווק, קורט שולר. "מובילאיי היתה מקור השראה חשוב בשבילנו"
סגן נשיא לשיווק, קורט שולר. "MobilEye היתה מקור השראה חשוב בשבילנו"

הצמיחה בהיקף התוכן הסיליקוני של כלי-הרכב, והופעת יישומים חדשים כמו תקשורת בין מכוניות (V2V) או מערכות עזר ביטחותיות לנהג, כמו מערכות ADAS, משנים את האופן שבו החברות מתכננות שבבים חדשים.

על הרקע הזה צמחה חברת Arteris מסן חוזה, קליפורניה, אשר פיתחה טכנולוגיה חדשה לגמרי לניהול התקשורת בתוך השבב. ראוי לציין שחלפו הימים בהם צוות פיתוח עבד על תכנון שבב מלא. כיום רוב השבבים המתוכננים בתעשייה נחשבים למערכת על-גבי שבב (SoC), ופירוש הדבר שהם מכילים בדרך-כלל בין 100 ל-200 בלוקים שונים, אשר תוכננו על-ידי צוותים שונים, או נרכשו מספקים חיצוניים במתכונת של קניין רוחני (IP).

צוואר הבקבוק נמצא בתוך השבב

במצב כזה, התקשורת בתוך השבב הפכה למרכיב קריטי המשפיע על ביצועיו. ריבוי הצמתים שבהם מועבר מידע בין הבלוקים השונים, הצורך בביצוע פעולת תקשורת בין בלוקים שונים בו-זמנית, הופך חלק מערוצי התקשורת הפנימיים המקובלים בתעשייה לבלתי יעילים, איטיים, ולצוואר בקבוק המעיק על ביצועי המערכת.

ערוץ התקשורת הפנימי מנוהל באמצעות NoC socket protocol המתזמן בין המודולים ומקצר את זמני ההשהייה
ערוץ התקשורת הפנימי מנוהל באמצעות NoC socket protocol המתזמן בין המודולים ומקצר את זמני ההשהייה

חברת Arteris ניגשה אל הבעיה מכיוון הפוך: היא הוקמה על-ידי קבוצה של מהנדסים שהתמחו ברשתות תקשורת נתונים. הצוות ניפה את טכנולוגיות הרשת הנפוצות, והרכיב מהן שיטה לייצור רשת תקשורת פנימית בתוך השבב (Network on Chip).

המוצר המרכזי של החברה הוא תוכנת FlexNoC המאפשרת לתכנן באופן אופטימלי את ערוץ התקשורת הפנימי בתוך השבב. אחת מהלקוחות המפורסמות ביותר המשתמשות במוצר זה היא חברת MobilEye הישראלית, אשר מתכננת באמצעותה את שבב העיבוד המאסיבי שלה, לעיבוד תמונה וליצירת התרעות בטיחות לנהג.

בחודש שעבר הכריזה החברה על שלב חדש בפיתוח המוצר, המיועד להתאימו לדרישטת הבטיחות המחמירות של תעשיית הרכב. המוצר החדש, בשם FlexNoC Resilience Package מוסיף לרשת התקשורת הפנימית תכונה נוספת שהיתה חסרה בה עד היום: כלי אבטחה למניעת שגיאות בשידור וקליטת מידע בין המודולים השונים.

המחשת פעולת פרוטוקול התקשורת המאובטח FlexNoC Resilience Package
המחשת פעולת פרוטוקול התקשורת המאובטח FlexNoC Resilience Package

סגן נשיא לשיווק בחברה, קורט שולר, סיפר ל-Techtime שהמוצר נועד להתמודד עם בעיה מוגדרת: "תקן ISO 26262 למערכות אלקטרוניקה ממונעות מגדיר רמות בטיחות מסוג Automotive Safety Integrity Level – ASIL. בין השאר נדרשות מערכות הבטיחות להבטיח זמני השהייה נשלטים ולבצע בקרת איכות של המידע.

כלומר, האם המידע המגיע מהחיישנים הוא תקין, האם הוא לא שובש עקב תקלה במערכת. הבעיה נעוצה בכך שרוב המעבדים המוטמעים ברכיבי SoC כוללים אמצעי אבטחה לאימות המידע, אולם מודולים רבים כמו מצלמות למשל, כלא כוללים מודולים אלה. בנוסף, ייתכן שהמידע השתבש תוך כדי התנועה בתוך השבב, מכיוון שהגישה לזיכרונות, לתקשורת ולשאר הבלוקים בשבב איננה מוגנת".

Firewall בתוך השבב

שולר: "הפרוטוקול החדש מטמיע בתוך ערוץ התקשורת הפנימי אמצעים שונים להבטחת תקינות המידע. החל מבדיקות זוגיות (Parity Check), הכפלת התכנים, השוואת פקטים ועוד. בנוסף, אנחנו מטמיעים בתוך התקשורת מעין פיירוול (Firewall) ייעודי לכל מודול. הוא מאפשר למתכננים להחליט איזו רמת בדיקה לבצע מול כל מודול בשבב, ואפילו לכבות את אבטחה בחלקים מהשבב שבהם היא לא נחוצה".

בכך ניתן להתאים את פעולת ה-SoC לשוק היעד המוגדר, ולרמת ה-ASIL שבמסגרתה הוא צריך לפעול. מעניין לציין שחלק גדול מהרעיונות שהובילו לפיתוח המוצר נבעו במסגרת העבודה המשותפת של Arteris עם חברת MobilEye. "חברת MobilEye היתה מקור השראה חשוב מאוד עבורנו, שהוביל להכרזה האחרונה".

המיפגש עם Arteris נערך במסגרת סיור עיתונאים של GlobalPress

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: featured