Qualcomm רוכשת את CSR תמורת 2.5 מיליארד ד'

17 אוקטובר, 2014

קואלקום מחפשת מנועי צמיחה חדשים, לא סלולריים. בעקבות העיסקה, תתרחב פעילות הפיתוח של קואלקום בישראל ותכלול את מרכז הפיתוח של CSR לצד מרכזי הפיתוח שלה, של Atheros ושל חברת Wilocity מקיסריה

עיסקת CSR תואמת לאסטרטגיה של קואלקום המכוונת לחיפוש מנועי צמיחה חדשים בתחומים צומחים כמו מיחשוב לביש, אינטרנט של הדברים (IoT) והמכונית המקושרת

שעון ההדגמה שקואלקום סיפקה לאחרונה למפתחים בעמק הסיליקון. צילום: Techtime
שעון ההדגמה שקואלקום סיפקה לאחרונה למפתחים בעמק הסיליקון. צילום: Techtime

חברת Qualcoom סגרה את העיסקה ש-Microchip לא הצליחה לבצע לפני כחודשיים: שלשום היא הודיעה על חתימת עיסקה לרכישת חברת CSR הבריטית תמורת 2.5 מיליארד דולר במזומן. העיסקה תושלם במהלך 2015 לאחר קבלת אישור בית המשפט הבריטי ואסיפת רוב בעלי המניות של CSR.

חברת CSR הינה יצרנית שבבים בריטית אשר המוצר המרכזי שלה הוא תקשורת Bluetooth. בנוסף, החברה מייצרת פתקונות לשוקי הרכב, המוצרים הצרכניים ועיבוד קול ומוסיקה. חברת CSR הוקמה בקיימבריג' בשנת 1999 ומעסיקה כיום כ-2,130 עובדים. בשנת 2013 הסתכמו מכירותיה בכ-961 מיליון דולר.

האם המנוע הסלולרי מתקרר?

העיסקה מבטאת את כוונתה של קואלקום לגוון את תחומי הפעילות שלה. כיום עיקר ההכנסות שלה (כ-90%) מגיעות מתחום התקשורת הסלולרית. אולם מגמות חדשות כמו האינטרנט של הדברים (IoT), מיחשוב לביש ומכוניות מקושרות, מלמדים כי מנועי הצמיחה של התעשייה עומדים להשתנות, ותחום הקישוריות הלא-סלולרית יתפוס מקום מרכזי.

בשטח כבר רואים את השינוי: לפני כשבועיים ביקר Techtime בעמק הסיליקון, ושם הוא ראה שעון לביש חכם מתוצרת קואלקום שאינו מיועד למכירה, אלא נמסר כמערכת הדגמה בלבד לקבוצה מצומצמת של מפתחים בעמק.

ראוי לציין שקואלקום אינה מסתירה את כוונותיה: בביקור בישראל בשנה שעברה, אמר יו"ר ומנכ"ל קואלקום, פול ג'ייקובס, שהחברה החליטה להרחיב את פעילותה במספר תחומים מתפתחים, בהם: קישוריות מכונה למכונה (M2M), שוק הרכב ושוק האוטומציה הביתי. "אנחנו צריכים להתמודד עם השוק ברמת הקישוריות הסלולרית וברמת הקישוריות הקווית".

מרכז הפיתוח של CSR בפארק ההייטק מת"ם בחיפה
מרכז הפיתוח של CSR בפארק ההייטק מת"ם בחיפה

קואלקום כבר ביצעה מספר מהלכים משמעותיים בתחום הזה, שחלקם קשור הדוקות לישראל. בשנת 2012 היא רכשה את חברת Atheros Communications תמורת 3.1 מיליארד דולר. החברה פיתחה שבבי Wi-Fi מהירים והפעילה מרכז פיתוח גדול בישראל, שהפך לחלק מחטיבת הקישוריות של קואלקום.

עיסקת Wilocity

בחודש יולי השנה היא רכשה את חברת Wilocity מקיסריה, ככל הנראה תמורת כ-300 מיליון דולר. חברת Wilocity עסקה בפיתוח שבבים המממשים את פרוטוקול ה-Wi-Fi החדשני 802.11ad, המקודם על-ידי קבוצת העניין התעשייתית WiGig. מהלך תערוכת CES 2013 ווילוסיטי ואתרוס על ערכת שבבי Tri-band שפיתחו במשותף.

מדובר בפיתרון המשלב את תקני התקשורת האלחוטית המקומית 802.11ac ו-802.11ad, במודול יחיד, המאפשר קישוריות Wi-Fi בשלושה תדרים שונים: 2.4GHz, 5GHz ו-60GHz. במקביל, הכריזה קואלקום על תכנון ייחוס חדש המבוסס על מעבד Snapdragon 810, התומך ב-Tri-band.

מודול ה-Wi-Fi שפותח על-ידי אתרוס ו-Wilociy עבור קואלקום
מודול ה-Wi-Fi שפותח על-ידי אתרוס ו-Wilociy עבור קואלקום

מכאן שלעיסקה תהיה השפעה ניכרת גם על תעשיית השבבים הישראלית. שכן גם ל-CSR נוכחות מרכזית בישראל: בשנת 2011 היא רכשה את חברת צורן הישראלית תמורת כ-480 מיליון דולר ומאז היא מפעילה מרכז פיתוח גדול בחיפה. בתחילת השנה הפסיקה CSR את פעילות פיתוח המצלמות הדיגיטליות שהיא קיבלה מצורן, והקימה מרכז חדשנות לבחינת תחומי פעילות אסטרטגיים חדשים.

מנכ"ל חברת CSR ישראל, זאב ריץ', סיפר לאחרונה ל-Techtime שבשנה האחרונה נכנס מרכז הפיתוח הישראלי לתחומיפ עילות חדשים: "התחלנו להשקיע בתחום המידע והבידור לשוק הרכב (Infotainment). הכוונה לאחד את המומחיות של CSR בתחום הקישוריות עם המומחיות של צורן בתחום האינטגרציה. כעת אנחנו מפתחים שבב יחיד המשלב אבעה שבבים שונים: GPS, Bluetooth, מעבד מרכזי ופתרון אודיו. אנחנו גם מפתחים שבבי קישוריות מסוג Bluetooth ו-Wi-Fi עבור שוק הרכב והאבזרים הבייתיים, ונכנסנו לפיתוח שבב Bluetooth LE (תקן בלוטות' חסכוני בהספק) לשוק המיחשוב הלביש".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס