ה-InfiniBand של Mellanox יותקן במחשב-העל של שוודיה

21 אוקטובר, 2014

מערכות FDR 56Gb/s של חברת Mellanox יהיו אחראיות על הרצת יישומים קריטיים במרכז הלאומי לחישובי-על של שוודיה (NSC), ובמחשב-העל של המכון המטאורולוגי הצרפתי

מערכות FDR 56Gb/s של Mellanox יהיו אחראיות על הרצת יישומים קריטיים במרכז הלאומי לחישובי-על של שוודיה, ובמחשב -העל של המכון המטאורולוגי הצרפתי  

מחשב-העל השוודי Triolith
מחשב-העל השוודי Triolith

חברת Mellanox קיבלה הזמנות לאספקת מערכות קישוריות עבור שדרת מחשבי-העל של שוודיה ושל צרפת. היום החברה הודיעה על שמערכות הקישוריות מתוצרתה, FDR 56Gb/s InfiniBand, ניבחרו להרצת יישומים קריטיים במרכז הלאומי של שוודיה לחישוביות-על (NSC Sweden), ובמרכז המטאורולוגי של צרפת, Meteo France.

ה-NSC מספק תשתיות עתירות מיחשוב למחקרים בתחומי האקדמיה והתעשייה הצבאית. המחשב החזק ביותר שאותו הוא מפעיל כיום הוא Triolith, הכולל 1,600 שרתי HP בעלי 25,600 ליבות וקישוריות InfiniBand של מלאנוקס. בסך הכל, המרכז אחראי ל-7 מחשבים גדולים הכוללים ביחד יותר מ-40,000 ליבות עיבוד.

מכון Meteo France מספק תחזיות מטאורולוגיות לכל יבשת אירופה. מנהל המחשב של המכון, אלן בורוד, הסביר שלרשות המכון עומדות 30 דקות בלבד מרגע קבלת הנתונים הגולמיים ועד לרגע אספקת התחזיות המעובדות לחזאים. התשתית של מלאנוקס נועדה לאפשר למכון לבצע מספר רב של סימולציות בו-זמנית, על-מנת לקצר את זמני קבלת המידע. כיום המכון מפעיל שני מחשבי-על, שאחד מהם מיועד למחקר והשני לחיזוי מזג אוויר.

הצמד של HP: מלאנוקס + ARM

במקביל, חברת HP בחרה להתקין את משפחת מתאמי האיתרנט ConnectX-3 Pro 10Gb/s של מלאנוקס בתוך מסד השרתים הדינמי Moonshot, המאפשר התקנה והסרה "חמים" של שרתי ProLiant m400 החדשים של HP. מדובר במסד שרתים (Server Cartridge) שתוכנן עבור מרכזי נתונים מהדור החדש.

מסד השרתים Moonshot של חברת HP
מסד השרתים Moonshot של חברת HP

מסד Moonshot מבוסס על מעבדי 64 סיביות של חברת ARM ועל שבבי ConnectX של מלאנוקס, אשר מאפשרים לאזן את עומס העיבוד על השרתים ולהקצות משאבי קלט.פלט בסביבה צפופה. הוא נועד לספק יכולת התרחבות בלא שינויי קונפיגורציה, מהירות עבודה גבוהה ויכולת גישה ישירה מרחוק אל הזיכרון (Remote Direct Memory Access), אשר מפחיתה את מספר המטלות המבוצעות על-ידי המעבד המרכזי (CPU).

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית , תקשורת