N-Trig מגייסת הון מהציבור למימון אסטרטגיה חדשה

26 אוקטובר, 2014

הגישה תשקיף להנפקת מניות בבורסת תל-אביב בהיקף של כ-20 מיליון דולר. חברת N-Trig פיתחה טכנולוגיית עטים דיגיטליים. כיום היא נמצאת במהלכה של תפנית במודל העיסקי ובטכנולוגיה

חברת N-Trig נמצאת במהלכה של תפנית במודל העיסקי ובטכנולוגיה

מנכ"ל N-Trig, דן ענבר
מנכ"ל N-Trig, דן ענבר

חברת N-Trig מכפר סבא פירסמה היום תשקיף לקראת הנפקה ציבורית בבורסה בתל-אביב. החברה טרם פרסמה את היקף הגיוס הצפוי והשווי לפיו יבוצע, אך על פי הערכות בשוק ההון היא עשויה לגייס כ-20 מיליון דולר. שווי החברה לפיו בוצע הגיוס האחרון בחברה, בפברואר 2014, היה 75 מיליון דולר אחרי הכסף. את ההנפקה מובילים לידר חיתום. מאז הקמת החברה ב-1999, היא ביצעה 8 סבבי גיוס הון בהיקף כולל של כ-130.1 מיליון דולר. לזכותה ייאמר שעד היום הסתכמו מכירותיה בכ-270 מיליון דולר.

מדובר באחת מחברות הפאבלס (Fabless) המעניינות בישראל, אשר נמצאת במהלכה של תפנית עיסקית. חברת N-Trig הוקמה בכפר-סבא בשנת 1999, ופיתחה טכנולוגיה המאפשרת שימוש באמצעות עט אלקטרוני על-גבי צגים של אבזרים ניידים. היא פיתחה את טכנולוגיית DuoSense המבוססת על הוספת שכבה קיבולית שטוחה על-גבי הצג, אשר מאפשרת להשתמש בו כצג מגע מרובה נקודות וכן להשתמש בעט דיגיטלי בעל דרגת רגישות גבוהה להזנת נתונים מהירה ואינטואיטיבית.

מדובר בממשק דו-שימושי הפועל באמצעות מערכת זיהוי (Digitizer) אחת, הכוללת חיישן המותקן על הצג, לוח בקרה, ערכת שבבים ועטים דיגיטליים. החברה החלה לצאת למכירות בשנת 2004 והפתרון שלה נכנס למערכות של יצרנים גדולים דוגמת סוני, Dell, פוג'יטסו, לנובו, אייסר, HP ועוד. בשנת 2011 היא הגיעה לשיא המכירות שלה, בהיקף של כ-71.6 מיליון דולר. בחודש אוגוסט 2013 מונה דן ענבר, לשעבר מנכ"ל סנדיסק ישראל, כמנכ"ל החדש של החברה, במקומו של עמיחי בן-דוד שניהל אותה במשך 7 שנים.

מערכת DuoSense של נ-טריג
מערכת DuoSense של נ-טריג

ענבר מנהל מאז כניסתו שינוי אסטרטגי במודל העיסקי של החברה: הפסקת המכירה של דיגיטייזרים והתמקדות במכירת ערכות השבבים והעטים. בראיון לדמרקר הוא הסביר שהערכה המלאה, כולל החיישן הקיבולי, היא יקרה מדי. אולם ייתכן ויש מאחורי המהלך סיבה נוספת: צגי המגע השתלטו על שוק המחשבים והאבזרים הניידים, עד כדי-כך שאפילו מחשבי PC נמכרים היום עם צג מגע. פירוש הדבר שיש להם יכולת חישה מובנית, והתחרות מתמקדת כעת בעטים בעלי תכונות ייחודיות ולא במערך החישה הכולל.

הפספוס של מיקרוסופט פגע ב-N-Trig

מכירות החברה בשנת 2013 הסתכמו ב-36.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-26.6 מיליון דולר ב-2012. במחצית הראשונה של 2014 הסתכמו המכירות בכ-20.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-17.2 מליון דולר במחצית הראשונה של 2013. למרות הצמיחה היפה, ראוי לזכור שבשנת 2011 הסתכמו המכירות בכ-71.6 מיליון דולר. מדוע המכירות התמוטטו? החברה מספקת בתשקיף שני הסברים מעניינים: ביולי עיכבה מיקרוסופט את השקת מערכת ההפעלה חלונות 8 למשך ארבעה חודשים, וכל המוצרים החדשים של 2012 פיספסו את עונת הקניות המרכזית, בחגים של נובמבר-דצמבר 2012. ההסבר השני נעוץ בתפנית האסטרטגית של החברה, הגורם שמחיר המוצר הסופי שלה נמוך יותר מבעבר.

כיום האסטרטגיה של נ-טריג היא להיות חברת העטים הדיגיטליים המובילה בעולם. לשם כך עליה להבטיח שיש לה את הפיתרון הטוב ביותר בשוק, הכולל שני מרכיבים: עט דיגיטלי עם שבב המתממשק למסכי המגע, ושבב נוסף המותקן במכשירים הניידים. כדי לממש את האסטרטגיה, החברה משקיעה כיום במספר תחומים חדשים: תוכנת Soft Touch המאפשרת להריץ את האלגוריתם של החברה על-גבי המעבד המרכזי (CPU), ובכך לשפר ביצועים ולחסוך בעלויות הסיליקון, פיתוח עטים חדשים בגדלים שונים ובעלי תכונות חדשות.

כיום החברה מעסיקה 168 עובדים, מתוכם 28 בטאיוואן והשאר בישראל. רוב העובדים (85), מועסקים במחקר ופיתוח. בסך הכל, היא מתכננת להשקיע השנה כ-20 מיליון דולר במחקר ופיתוח, וסכום דומה או גדול מזה יושקע בשנת 2015. במקביל, היא נמצאת במשא ומתן עם יצרניות ציוד למכירת זכויות השימוש בטכנולוגיית הצגים שלה כדי שז תוטמע במכשירים שלהם, ובבניית שיתופי פעולה עם יצרניות של אפליקציות כדי שיתמכו בעטים של החברה.

גירסת Wintel הישראלית

אומנם מדובר בדרך חדשה, אולם החברה נכנסת אליה עם שני נכסים אסטרטגיים: שיתופי פעולה עם אינטל ועם מיקרוסופט (שבעבר כינו אותן "ברית Wintel"). בחודש יוני 2013 נחתם הסכם לפיתוח ושיווק משותף עם חברת אינטל העולמית. על-פי ההסכם, שתי החברות יפתחו ביחד פיתרון טכנולוגי לעטים ולצגי מגע, אשר צפוי לצאת לשוק ככל הנראה במחצית הראשונה של 2015. ההסכם מעניק לאינטל אפשרות רכישה ושימוש במוצרים. בין השאר, עם הצלחת הפיתוח היא תמליץ ללקוחות ODM ו-OEM שלה לשלב את הטכנולוגיה במוצרים שלהם המבוססים על הארכיטקטורה של אינטל. בשלב הזה תוקף ההסכם הוא עד סוף 2017, עם אפשרות הארכה אוטומטית של שנה עד לקבלת הודעת סיום של אחד מהצדדים.

תחזית שוק העטים הדיגיטליים של DisplaySearch
תחזית שוק העטים הדיגיטליים של DisplaySearch

ההסכם המרכזי של השני שלה הוא עם חברת מיקרוסופט, אשר החל מאוגוסט 2013  מסדיר מכירת עטים ושבבים של נ-טריג לחברת מיקרוסופט וליצרני OEM מטעמה. ההסכם הזה הוא לשנתיים (כולל 2015) וגם בו יש מנגנון חידוש אוטומטי. מיקרוסוםט היא לקוח חשוב: היא מחזיקה בכ-6% ממניות החברה, ובמחצית 2014 הסתכמו המכירות למיקרוסופט בכ-16.2 מיליון דולר, שהם כ-79% מהמכירות.

כעת הכדור יעבור למשקיעים בישראל: החברה מאמינה בשוק שלה, ופירסמה היום מצגת למשקיעים הכוללת תוצאות מחקר שלפיו השוק מצוי בפיתחו של עידן צמיחה בשימוש בעטים דיגיטליים. לפי המחקר של חברת DisplaySearch, השוק שהסתכם בכ-56 מיליון יחידות בלבד בשנת 2013, צפוי לצמוח להיקף של כ-534 מיליון יחידות בשנת 2020.

 

.

 

.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured