אוקסיאל תציג בישראל תהליך ייצור חדש של Nanotubes

31 אוקטובר, 2014

החברה הקימה בסיביר מפעל המייצר Carbon Nanotubes בעלות זולה עד פי 100 מהמקובל היום. כמה מחברות ההייטק והאלקטרוניקה הגדולות בישראל נרשמו לכנס כדי ללמוד על התהליך

הקימה בסיביר מפעל המייצר Carbon Nanotubes בעלות נמוכה פי 100 מהמקובל

צילום מיקרוסקופי של החומר TUBALL
צילום מיקרוסקופי של החומר TUBALL

חברת אוקסיאל (OCSiAl) הרוסית תציג לראשונה בישראל שיטה חדשה לשליטה בתכונות של חומרים באמצעות הוספה של ננו-צינוריות פחמן (Carbon Nanotubes) בעלות שכבה אחת. ההכרזה תתקיים במסגרת כנס SWCNT שייערך במכון לננו-טכנולוגיה ולחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר אילן ב-13 בנובמבר.

חברת אוקסיאל פיתחה תהליך ייצור המוני של ננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת (SWCNT), שהוא זול עד פי 100 מהתהליכים הקיימים בשוק. הנושא מעורר עניין רב בתעשייה בישראל, ולכנס נרשמו חברות כמו אינטל, HP, וולטה-וולקן, התעשייה האווירית, רפאל, אלביט, 3M, קודאק ועוד.

המוצר המרכזי של אוקסיאל הוא TUBALL: חומר ייחודי הכולל 75% ננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת, אשר יכול לשמש כתוסף אוניברסלי לקשת רחבה של חומרים ומוליכים. החברה החלה לספק תוספים תעשייתיים על בסיס TUBALL לצגי מגע, פולימרים, מוצרי גומי וסוללות ליתיום. כעת היא מפתחת תוספים עבור אלומיניום, בטון, צבעים ומוצרים נוספים.

ישראל היא יעד אסטרטגי

על-פי התחזית של אוקסיאל, הביקוש לננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת מצד התעשיות השונות צפוי להגיע בשנת 2018 לכמות של 1,500 טון לשנה. סגן נשיא אוקסיאל, קונסטנטין נוטמן, אמר שישראל היא אחד ממרכזי הידע והחדשנות המובילים בעולם בתחום הננו-טכנולוגיה. "כבר היום אנחנו פועלים מול מספר חברות תעשייתיות ישראליות ומעוניינים להרחיב את בסיס הלקוחות ולהעמיק את שיתוף הפעולה האקדמיה בישראל".

חברת אוקסיאל מפעילה מתקן ייצור ומרכז פיתוח בנובוסיבירק, רוסיה. מטה החברה פועל מלוקסמבורג ויש לה שלוחות בארה"ב, בריטניה, גרמניה ודרום קוריאה. החברה מונה כ-160 עובדים, מתוכם 22 מדענים. בנובמבר 2013 היא חנכה את מפעל הייצור התעשייתי הגדול בעולם לננו-צינוריות פחמן, עם קיבולת של עד 10 טון לשנה.

להרשמה לכנס, הקלק כאן

מפעל הייצור של אוקסיאל בנובוסיבירסק
מפעל הייצור של אוקסיאל בנובוסיבירסק
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה