Keysight נכנסה לתחום מקורות ההספק הגדולים

16 נובמבר, 2014

מנהלת חטיבת האנרגיה וההספק ב-Keysight, קארי פאובר, סיפרה ל-Techtime שהחברה גילתה הזדמנות עסקית. "ההספק הגבוה הוא התחום בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק מקורות ההספק"

מנהלת חטיבת האנרגיה וההספק ב-Keysight, קארי פאובר, סיפרה ל-Techtime שהחברה גילתה הזדמנות עסקית. "ההספק הגבוה הוא התחום בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק מקורות ההספק"

קארי פאובר. בדיקת מוצרים תעשייתיים דורשת מקורות הספק אמינים
קארי פאובר. בדיקת מוצרים תעשייתיים דורשת מקורות הספק אמינים

חברת Keysight Technologies הכריזה על מסד ספקי כוח המגיע להספק כולל של 90kW. המסד החדש מיועד לשמש כמקור הספק עבור בדיקת מוצרים, ומיועד לחסוך מצוותי הפיתוח את הצורך לפתח מקורות הספק לצורך בדיקת מערכות או ניסויי הפעלתן בתנאי שדה.

הוא מאפשר לבדוק מערכות הזקוקות למתחים גבוהים של עד 1,500V ולזרמים של יותר מ-3,000A. המסד מבוסס על שימוש במודול ספק הכוח החדש N8900, המספק מתח ישר עד להספק של 15kW. ניתן להתקין במסד עד 6 מודולי N8900. כל אחד מהמודולים מספק מתח משתנה בטווח של 80V-1,500V, או זרמים בטווח של 60A-3,060A.

קושי המטריד את התעשייה

מערכת התקשורת הפנימית של המסד מאפשרת להתייחס אל כל המודולים המותקנים במסד כאל מקור אנרגיה יחיד. המהנדסים יכולים להתקשר אל המסד באמצעות USB ,LAN או ממשקי GPIB. מנהלת חטיבת האנרגיה והספק של חברת Keysight, קארי פאובר, סיפרה ל-Techtime במהלך ראיון בתערוכת electronica 2014 שנערכה בשבוע שעבר במינכן, כי מסד ההספק החדש מספק מענה לקושי המטריד תעשיות רבות.

פאובר: "כאשר יצרנית מטוסים צריכה לבדוק את מערכת גלגלי הנחיתה של מטוס חדש, היא זקוקה למקור הספק אמין אשר יכול להפעיל את מערכת הגלגלים, בלא צורך לפתח ולבנות אותה במיוחד עבור הבדיקה. כאשר יצרנית של מערכות אנרגיה סולאריות מפתחת אינוורטרים (הממירים את הזרם המופק מתא פוטו-וולטאי, למתח חילופין), היא צריכה מקור אנרגיה המספק לה זרמים נבחרים כדי לבדוק את פעולת הממירים".

הצגת המסד למודולי N8900 בשבוע שעבר במינכן
הצגת המסד למודולי N8900 בשבוע שעבר במינכן

"למעשה, מקורות ההספק הם חלק בלתי ניפרד מעולם הבדיקות החשמליות". חטיבת האנרגיה וההספק של Keysight הינה חטיבה חדשה שהוקמה לפני כשנה בלבד, ומוכרת עדיין למעטים. לדברי קארי, שוק ההספק הוא מאוד מגוון ודורש הרבה מאוד פתרונות, החל מהספקים קטנים מאוד ועד להספקים גדולים מאוד. "זהו תחום בעל פוטנציאל התרחבות גדול מאוד. להערכתנו, מסדי ההספק הגבוה הם התחום בעל קצב הצמיחה הגדול ביותר בשוק מקורות ההספק, מכיוון שהם משרתים תעשיות רבות מאוד".

ניתוח שהחברה ביצעה מאפשר הצצה מעניינת לצרכים של ממסרים בהספק גדול, תעשיות שונות: תעשיית הרכב, כולל מכוניות חשמליות והיברידיות, ותעשיית האנרגיה האלטרנטיבית, זקוקות למקורות של 5kW-100kW. השוק הצבאי של מערכות מכ"ם ומערכות הכוללות מנועי DC דוגמת צריחי תותחים ומערכות אוויוניקה, זקוק למקורות של 5kW-30kW. השוק התעשייתי הוא המגוון ביותר וכולל מנועי DC גדולים, מערכות חיבור/ניתוק בהספק גבוה, מוליכי אנרגיה ועוד, זקוק לכל התחום של 5kW-90kW.

לדברי קארי החברה זיהתה הזדמנות עסקית. "עד היום נהגו היצרנים לפתח את מקורות ההספק לצורכי עצמם. אולם פיתוח מקורות הספק אינו מהווה משימה פשוטה ודורש ידע רב. מוצר תקני מהמדף מעניק להם יתרון אמינות, חיסכון וקיצור זמן היציאה לשוק".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: featured