OCSiAl הרוסית מתכננת הקמת מפעל בישראל ב-100 מ' ש'

17 נובמבר, 2014

חברת OCSiAL מייצרת תוספים מבוססי ננו-צינוריות פחמן לחומרים תעשייתיים שונים. המטרה היא להקים בדרום הארץ מפעל בקיבולת ייצור של 50 טון בשנה

חברת OCSiAL מייצרת תוספים מבוססי ננו-צינוריות פחמן לחומרים תעשייתיים שונים. המטרה היא להקים בדרום הארץ מפעל בקיבולת ייצור של 50 טון בשנה

קונסטנטין גוטמן
קונסטנטין גוטמן

חברת אוקסיאל (OCSiAl) הרוסית, אשר פיתחה תהליך תעשייתי לייצור ננו צינוריות פחמן (Carbon Nanotubes) מעוניינת להקים בישראל מפעל ייצור בהשקעה של כ-30 מיליון דולר (100 מיליון שקל).

כך מסר סגן נשיא החברה, קונסטנטין נוטמן, במהלך כנס הננו-טכנולוגיה שנערך בשבוע שעבר באוניברסיטת בר-אילן. "המפעל שבכוונתנו להקים בדרום הארץ יהיה המפעל הגדול ביותר בעולם לייצור ננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת".

המפעל הגדול ביותר בעולם

אוקסיאל (http://ocsial.com/en) היא חברת ננו-טכנולוגיה בינלאומית עם שלוחות בארצות הברית, בריטניה, גרמניה, דרום קוריאה ורוסיה ומטה בלוקסמבורג. החברה מונה כ-160 עובדים, מתוכם 22 מדענים ו-17 מנהלים מנוסים. אוקסיאל המציאה ומפעילה תהליך ייצור המוני של ננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת, המוזיל את תהליך הייצור הקיים עד פי 100.

החברה דיווחה בכנס שהיא בוחנת הקמת מפעל בישראל אשר ייצר ננו-צינוריות פחמן בעלות שכבה אחת (SWCNT) בקיבולת של עד 50 טון בשנה, מה שעשוי להפוך אותו למפעל הגדול ביותר בעולם לייצור מוצר זה. בשלב הראשון הוא מתוכנן להעסיק כ-30 עובדים, בעיקר מהנדסי כימיה, מהנדסי תעשייה, מהנדסי תהליך ומפעילי מכונות אוטומטיות. אוקסיאל החלה לבחון אתרים אפשריים להקמת המפעל בדרום הארץ.

"ישראל היא אחד ממרכזי הידע והחדשנות המובילים בעולם בתחום הננו-טכנולוגיה", אמר קונסטנטין נוטמן. "בכוונתנו גם להרחיב את בסיס הלקוחות בארץ וביסוס קשרים עם מפיצים ישראלים ועד לשיתופי פעולה עם גופים אקדמיים".

המוצר המרכזי של אוקסיאל הוא חומר בשם TUBALL אשר 75% מנפחו בנוי מננו-צינוריות פחמן ומשמש כתוסף המשנה את התכונות של חומרים אחרים. אוקסיאל מייצרת קשת של תוספים תעשייתיים על בסיס TUBALL עבור מסכי מגע, פולימרים, מוצרי גומי, סוללות ליתיום, אלומיניום, בטון, צבעים ומוצרים נוספים.

צילום מיקרוסקופי של החומר TUBALL
צילום מיקרוסקופי של החומר TUBALL
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה