Texas Instruments מרחיבה את פרוייקט "העתק וייצר"

17 נובמבר, 2014

חברת Texas Instruments הציגה בתערוכת electronica גישה בשם TI Design, המרחיבה את המושג תכנוני ייחוס, ומאפשרת ללקוחות לקבל תכנונים שלמים ומוכנים לייצור מיידי של פתרונות אנלוגיים

Texas Instruments הציגה גישה בשם TI Design, המרחיבה את המושג תכנוני ייחוס, לתכנונים שלמים ומוכנים לייצור מיידי של מערכות אנלוגיות

מנהל כל תחום האנלוג בחברת TI: "יוזמת TI Design הופכת עכשיו לפרוייקט כלל-ארגוני"
מנהל כל תחום האנלוג בחברת TI: "יוזמת TI Design הופכת עכשיו לפרוייקט כלל-ארגוני"

תכנוני ייחוס (Reference Designs) אינם תופעה חדשה בתעשיית האלקטרוניקה. רוב יצרניות השבבים מספקות תכנוני ייצור עקרוניים שנועדו לשכנע את יצרני ה-OEM להשתמש ברכיבים מתוצרתן, או להקל עליהם לרכוש רכיבים ולעבור לשלבי הייצור. אלא שבמהלך תערוכת electronica 2014 שנערכה בשבוע שעבר במינכן הציגה חברת Texas Instruments גישה בשם TI Design המרחיבה את המושג תכנוני ייחוס לרמה חדשה של פירוט וקלות ייצור.

מנהל הפעילות האנלוגית של Texas Instrument, סטיב אנדרסון, סיפר ל-Techtime שהרעיון התחיל להתגבש לפני כשנה במסגרת מאמצי החטיבה להרחיב את השימוש ברכיבים האנלוגיים של החברה. "הפעם מדובר בתכנונים מלאים, כולל אפילו המעגל המודפס, שהלקוחות יכולים להוריד בחינם מאתר האינטרנט שלנו ולהתחיל לייצר אותם. הם מקבלים את התכנון החשמלי, רשימת החומרים המלאה, קבצי CAD וקבצי Gerber של המוצרים. למעשה, כל מה שהם צריכים כדי לעבור לייצור מיידי".

"תכנון ייחוס" של ספק כוח 490V
תכנון לייצור של ספק כוח 490V

החטיבה האנלוגית כוללת את כל הפעילות האנלוגית של החברה, כולל עיסקי חברת נשיונל סמיקונדקטורס לשעבר, שנירכשה על-ידי TI בשנת 2011 תמורת 6.5 מיליארד דולר, וכעת נקראת קבוצת Silicon Valley Analog. בסך הכל, מכירות האנלוג של TI הסתכמו בשנת 2013 בכ-7 מיליארד דולר.

עד לאחרונה שימש אנדרסון כמנהל קבוצת High Performance Analog בתוך חטיבת האנלוג. לדבריו, הוא היה זה שבחר באילן חביב הישראלי לפני כחצי שנה, כמחליפו בניהול החטיבה. "חביב הוא בחור מבריק. הוא מבין טוב מאוד גם בטכנולוגיה וגם בעסקים, ואני בטוח שהוא יצליח בתפקיד".

מדוע יזמתם את פרוייקט TI Design?

אנדרסון: "כיום יש לנו יותר מ-45,000 מוצרים אנלוגיים שונים ויותר מ-100,000 לקוחות. הכמות הזו מעניקה הזדמנות המבוססת על שילוב של מוצרים רבים שלנו בתוך הפתרונות של הלקוחות. לכן כשהחלטנו לפני שנה להיכנס ליוזמה, בנינו קבוצות מומחים שונות, שכל אחת מתמחה בתחום שונה של יישומים בשוק התעשייתי. כולל מומחים שנישכרו רק לצורך הפרוייקט.

תכנון מוכן לייחוס של מטען אלחוטי לסמארטפונים לשימוש ברכב
תכנון מוכן לייחוס של מטען אלחוטי לסמארטפונים לשימוש ברכב

"התפקיד שלהם היה לפתח פתרונות מלאים שהתעשייה זקוקה להם, המבוססים על הרכיבים שלנו. עד היום ביצענו כ-1,500 תכנונים שונים הממוקדים בשוקי היעד שהגדרנו: תעשייה, בקרת מנועים, אלקטרוניקה ממונעת, מערכות אוטומציה ועוד. במהלך העבודה אנחנו גם לומדים מה הן הבעיות האמיתיות של הלקוחות, ומזהים פערים בפורטפוליו שלנו. בנוסף, התחלנו לקבל משובים חיוביים מהלקוחות, המרגישים שאנחנו מבינים את השווקים שלהם. אם להיות כנה, לפני הפרוייקט לא תמיד הבנו עד כמה המשימות של הלקוחות שלנו מורכבות וקשות לביצוע".

מה השלב הבא?

"אנחנו כבר נמצאים בשלב הבא: החברה החליטה להרחיב את יוזמת TI Design והיא יוצאת כעת מרמה של יוזמה אנלוגית לרמה של יוזמה כלל-ארגונית של החברה. כיום בכל תחום בתעשייה יש מרכיב דיגיטלי. בכל מערכת בקרת מנועים, למשל, אתה מוצא היום מיקרו-בקר. לכן יוזמת TI Design מתרחבת כיום ויוצאת לדרך חדשה, שבה היא כוללת גם את המוצרים הדיגיטליים של החברה".

ומה לגבי טכנולוגיות אנלוגיות חדשות? אתם מתכננים הפתעות?

"אני לא רוצה להתייחס לכך באופן ספציפי, אבל יכול להגיד שמה שיפה בתחום האנלוגי, הוא שכשיש לך משהו שעובד היטב, הוא עובד היטב, ואנשים ממשיכים לרכוש אותו. יש הרבה מאוד רכיבים אנלוגיים שתוכננו לפני שנים רבות, ועדיין הם פופולריים מאוד בשוק".

כדי להגיע אל תכנוני הייחוס/ייצור החדשים, הקליקו: www.ti.com/tidesigns

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים