Synopsys הוציאה מדריך לפיתוח מקביל חומרה/תוכנה

18 נובמבר, 2014

הספר !Better Software. Faster בהוצאת Synopsys מתאר את המתודות המומלצות לבניית מערך Virtual Prototyping, לפיתוח מקביל של חומרה ותוכנה. ניתן להוריד אותו בחינם באינטרנט

הספר !Better Software. Faster בהוצאת Synopsys מתאר את המתודות המומלצות לבניית מערך פיתוח במתכונת Virtual Prototyping, המאפשר לקצר את זמני היציאה לשוק באמצעות פיתוח מקביל של חומרה ותוכנה

העורך, טום דה שוטר, עם הספר החדש
העורך, טום דה שוטר, עם הספר החדש

ספר הדרכה חדש אשר יצא לאור על-ידי חברת Synopsys, מנתח את הצורך בפיתוח מקביל של חומרה ותוכנה בפיתוח שבבים ומערכות אלקטרוניות, ומציע שיטות יעילות (Best Practices) להתמודדות עם האתגר.

הספר, !Better Software. Faster, יצא לאור לאחר שנה של עבודה מאומצת שבה נטלו חלק כ-20 כותבים מחברת סינופסיס ומ-14 חברות טכנולוגיה גדולות שהשתתפו באיסוף וניתוח החומר. הוא גם כולל מחקר שוק ייעודי שבוצע עבורו על-ידי חברת VDC Research.

המורכבות העצומה של שבבים חדשים היוצאים היום לשוק משנה את הדרכים שבהן חברות מתמודדות עם פיתוח שבבים חדשים. אחת מהבעיות הגדולות המאפיינות פיתוח רכיבי SoC (מערכת על-גבי שבב) ומערכות משובצות, הוא ההיקף והמורכבות של התוכנה שבלעדיה הם משולים לפיסת סיליקון חסרת שימוש.

מחקר שוק שבוצע על-ידי חברת VDC Research גילה את היקף התופעה: בסקר רחב היקף בין צוותי פיתוח שבבים העריכו העריכו  המהנדסים שמרכיב התוכנה במערכות משובצות הפך לסעיף הגדול ביותר במאמץ הפיתוח: להערכת המהנדסים, 62.2% ממאמצי הפיתוח הוקדש לתוכנה, 16.5% לסיליקון עצמו, והשאר לסוגיות מכניות ונושאים אחרים.

השפעת ה-VP על זמן היציאה לשוק. מקור: VDC Research
השפעת ה-VP על זמן היציאה לשוק. מקור: VDC Research

התופעה לא משנה רק את מאפייני צוות הפיתוח, אלא משפיעה ישירות על לוח הזמנים: מאמץ התוכנה הוא כל-כך גדול, שהוא גורם לעיכובים רבים בהוצאת המוצרים החדשים לשוק. הסקר של VDC Research מגלה ש-41.9% מפרוייקטי פיתוח השבבים כיום סובלים מפיגורים, הגורמים נזקים לחברות.

בראיון עם Techtime במשרדי Synopsys בסניוויל, קליפורניה, סיפר עורך הספר, טום דה שוטר (Tom De Schutter), שמטרת הספר היא להציג לתעשייה את הדרכים הטובות ביותר לבצע אבטיפוס מיידי (Virtual Prototyping).

רעיון ותיק הפך לצורך דחוף

אבטיפוס מיידי (VP) הוא השימוש בסימולציה בשפת C של תכנון הסיליקון, המאפשרת להתחיל בפיתוח התוכנה שתרוץ על השבב לפני סיום תכנון החומרה. מדובר במודול תוכנה המייצג את פעילות השבב ברמת הפירוט הרלוונטית לתוכנה. למשל, היא כוללת את ערכת הפקודות של ה-CPU, מיפוי הזיכרון והרגיסטרים, הפונקציונלית של בלוקי החומרה, וכדומה.

ההגדרה העקרונית של מערכת VP היא "תוכנה המייצגת תאימות בינארית לחומרה". הרעיון הבסיסי אינו חדש, ובשנים האחרונות נערכים דיונים רבים בתעשייה על פיתוח מקביל של חומרה ותוכנה. אולם המעבר של תעשיית השבבים לרכיבי SoC גדולים המיוצרים בגיאומטריות של 40 ננומטר ומטה, הפכו את ה-VP, מרעיון נחמד לצורך דחוף.

לכן השימוש בטכניקות אבטיפוס וירטואלי (Virtual Prototyping) נמצא בשנים האחרונות בעלייה: מ-8.5% מכלל פרוייקטי הפיתוח ב-2008, ל-18.9% ב-2013 ותחזית של 27% בשנת 2016. תחום המובייל יוביל את המגמה ויאופיין בתוך כשנתיים ב-37% שימוש ב-Virtual Prototyping.

תזרים עבודה אופייני לפיתוח בעזרת VP
תזרים עבודה אופייני לפיתוח בעזרת VP

הסקר של VDC Research מגלה מדוע יש עלייה בשימוש במתודה הזו: 42% מהמפתחים שאינם משתמשים ב-VP דיווחו שהם לא עומדים בלוח הזמנים, לעומת רק 15% מהצוותים המשתמשים ב-VP.

דה שוטר: "בשבועות הראשונים שלאחר יציאת הספר נמכרו 1,500 עותקים מודפסים, והורדו מהאתר שלנו באינטרנט 1,500 עותקים אלקטרוניים. לכן החלטנו להוציא עכשיו מהדורה נוספת של 1,500 עותקים.

"החברות שהשתתפו בכתיבה הציגו בספר את האופן שבו הן השתמשו ב-VP. חברת היטאצ'י למשל העלתה את תוכנת ה-VP לענן, והדבר איפשר לקבוצות המהנדסים השונות לבצע אלפי בדיקות בזמן קצר מאוד יחסית. חברת סימנס השתמשה ב-VP כדי לפתח מערכת גדולה הכוללת מספר גדול של רובוטים. התוכנה איפשרה לה לבדוק את הפעילות ההדדית בין כל הבקרים הרבים במערכת, עוד לפני שהרובוטים עצמם נבנו".

ספר ההדרכה החדש (169 עמודים) כולל נתוני סקר שוק, ניתוח הבעיה והפיתרון, תיאור דרכי התמודדות מומלצות ויצירת מערך VP, דוגמאות מעשיות שניתנו על-ידי 14 חברות שונות, ודיון מומחים על ה-VP והאופן המומלץ ליישם אותו. ניתן לרכוש אותו באמזון או להוריד אותו בחינם מהאתר של חברת Synopsys.

להורדת הספר, הקליקו: Best Practices in VP

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured