הסתיימה סדנת היזמות הירושלמית LSM

23 נובמבר, 2014

50 יזמים הגיעו לסדנת LSM הראשונה בישראל שנערכה בחודש שעבר בירושלים. בהם גם שניים מאוקראינה, לאחר שסדנת LSM האוקראינית בוטלה בשל מלחמת האזרחים שם

50 יזמים הגיעו לסדנת LSM הראשונה בישראל שנערכה בחודש שעבר בירושלים. בהם גם שניים מאוקראינה, לאחר שסדנת LSM האוקראינית בוטלה בשל מלחמת האזרחים

הצוות הישראלי-אוקראיני. הגיע למקום השני
הצוות הישראלי-אוקראיני. הגיע למקום השני

בשבוע שעבר נערך טקס חלוקת הפרסים שניתרמו על-ידי החברות מיקרוסופט ו-Quikode לרעיונות היזמיים הטובים ביותר שהתגבשו במהלך ארוע Jerusalem's Lean Startup Machine שנערך בחודש שעבר. מדובר באחד מהארועים הפוריים בתעשייה בבדיקת רעיונות חדשים והגשת היזמים עם המציאות. הארוע שנערך באוקטובר  בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים קיבץ יותר מ-50 יזמים נרגשים, המוכנים לשנות את העולם עם הרעיונות המהפכניים שלהם.

אלא שלא עבר זמן רב והם חוו את משמעותה של ביקורת אמיתית: מתוך 28 הרעיונות שהמשתתפים השונים הציגו, נפסלו מיד 13 הצעות ובהצבעה גלויה בין משתתפי האורי נבחרו רק 15 שבהם תתמקד הסדנא. מרגע שנבחר רעיון, היזם היה צריך לבנות צוות סביב הרעיון שלו, ובמהלך שלושת הימים הבאים הצוות ביצע בדיקות שונות בין לקוחות פוטנציאליים, כדי לברר אם יש לרעיון קהל הממתין לו בכיליון עיניים.

"עולים" מאוקראינה

הטכניקה גובשה בהשראת עבודתו של אריק ריס, ומאפשרת לבחון במהירות את פוטנציאל השוק של רעיונות. מתודולוגיות Lean מיושמת באדיקות על ידי יזמים רבים ומלומדת בסדנאות LSM בכל העולם. ד"ר גיל אבנימלך, מרצה LSM מהמכללה האקדמית קריית אונו, הוא הפרופסור הישראלי הראשון שלימד Lean בכיתות היזמות שלו. לארוע בירושליים הגיעו יזמי ההייטק האוקראינים אלכס פוזטיקוב ואלכסנדר סליפטקאו, מאחר שסדנת ה-LSM האוקראינית בוטלה בשל מלחמת האזרחים במדינה.

"בתחילה חשבתי שהם עולים חדשים," אמר נתן סלונים, ראש הצוות, "ואז שאלתי אותם לכמה זמן הם הגיעו והם אמרו 'שלושה ימים'". הצוות המעורב הזה הצליח לזכות במקום שני עם אפליקציית נהיגה. בארוע השתתפו 25 חונכי סטארט-אפים. סתיו ארז, שהיתה בצוות מהמנטורים והשופטים ב-LSM, ומשמשת כמנהלת JNext, אמר שהיא הופתעה  ממספר היזמים הירושלמיים. גם ירון מגל מקרן הון סיכון טרה אמר שהופתע מהיקף ההשתתפות בסדנה. אחד מהיזמים, דורון מארקו, הודה שאהב את המפגש עם מדריכים ויזמים.

יובל וויטטצברגר אמר שמתודולוגיית LSM מספקת הזדמנות לבחון, להיכשל וללמוד במהירות. הקבוצה של יובל זכתה במקום הראשון. היא פיתחה אפליקציה בשם "לא להמתין יותר", אשר חוסכת זמן המתנה ארוך ומייגע בהמתנה למענה טלפוני בשירותי לקוחות.

מאת: יפה ברנשטיין וקייל בלנק. תורגם על-ידי יוני קולב

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות