eVolution תחסוך אנרגיה במשדרים של טלפוניקה

24 נובמבר, 2014

חברת eVolution הוקמה על-ידי מייסדי Intucell שנימכרה לסיסקו, ופיתחה מערכת המאפשרת להשבית ולהפיעיל תחנות בסיס סלולריות בהתאם לצורכי תעבורת הנתונים של הרשת האלחוטית

חברת eVolution הוקמה על-ידי מייסדי Intucell שנימכרה לסיסקו, ופיתחה מערכת המאפשרת להשבית ולהפיעיל תחנות בסיס סלולריות בהתאם לצורכי תעבורת הנתונים

קיבולת רשת טיפוסית בהשוואה לצריכה לאורך היממה. מקור: eVolution
קיבולת רשת טיפוסית בהשוואה לצריכה לאורך היממה. מקור: eVolution

חברת התקשורת טלפוניקה תתקין מערכת לחיסכון באנרגיה ברשתות הגישה האלחוטיות שלה (Radio Access Networks)אשר פותחה על-ידי חברת eVolution Networks מרמת-גן. על-פי הערכת החברה, מרגע שהמערכת תותקן במשדרים, היא תחסוך כ-35% מצריכת האנרגיה של תחנות הבסיס ותוזיל את עלויות האנרגיה שלהן.

מערכת SES של החברה (Smart Energy Solution) הינה תוכנה הפועלת באופן אוטומטי ומצמצת את צריכת האנרגיה של מגדלי שידור בתחנות הסלולריות, על-ידי השבתת תחנות בסיס  (redundant capacity) כאשר קצב תעבורת הנתונים הוא נמוך. כדי להתמודד עם דרישות תעבורת הנתונים הגבוהות, ספקיות התקשורת פורסות תחנות בסיס סלולריות בסמיכות גבוהה זו לזו. התוצאה היא שבמקרים רבים תחומי השידור שלהן חופפים וקיימת יתירות במספר התחנות.

יתירות זו חשובה כדי להתמודד עם מצבים של תנועת נתונים מוגברת, אולם אינה נחוצה בזמנים בהם התנועה חלשה. חברת eVolution פיתחה את טכנולוגיית Radio Coverage Analysis, אשר מאפשרת לבדוק את רמת הכיסוי של תחנות הבסיס ברשת במצבי עומס שונים, לדרג אותן ולאתר את התחנות שניתן להשבית מבלי לפגוע באיכות השירות ברגע נתון. המערכת מאפשרת השבתה והפעלה אוטומטית, ועל-ידי כך מתאימה מאפשר הפעלה דינמית של רשת תמסורת הרדיו.

המחשת פעולת המערכת: התא הסלולרי האמצעי הושבת
המחשת פעולת המערכת: התא הסלולרי האמצעי הושבת

המערכת נועדה להפחית את צריכת האנרגיה של הרשתות הסלולריות, אשר נמצאת העלייה עקב העלייה בקצב תעבורת הנתונים. להערכת איגוד התקשורת העולמי (ITU), תעשיית התקשורת אחראית כיום לכ-2.5% מפליטת גזי החממה (CO2), עקב צריכת האנרגיה שלה.

חברת טלפוניקה תתקין את התוכנה של eVolution בכל רשתות תמסורת הרדיו שלה בעולם. הפריסה תתחיל בחודשים הקרובים במדינות אמריקה הלטינית. מנכ"ל eVolution, רועי מורד, אמר שעד עכשיו המפעילים לא יכלו לתאם בין צריכת האנרגיה של הרשתות לבין העומס הרגעי. "בנוסף לחסכון באנרגיה, התוכנה מסייעת בניהול מחזור החיים של הרשת".

חברת eVolution הוקמה ומנוהלת על-ידי שניים מהיזמים המצליחים הישראל. המנכ"ל רועי מורד היה מייסד משותף של חברת Intucell אשר נימכרה לסיסקו תמורת 475 מיליון דולר. הטכנולוג הראשי, עידן כהן היה גם הוא ממייסדי Intucell ושימש כטכנולוגי הראשי שלה. המשקיעה המרכזית בחברה היא קרן Breslau Capital Partners האמריקאית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured