בלעדי ל-Techtime: חברת Imagination מפתחת מארג SoC שיתחרה ב-AMBA של ARM

24 נובמבר, 2014

בראיון ל-Techtime, גילה מנכ"ל Imagination, חוסיין יאסאי, כיצד החברה מתכננת לחזק את מעמדה מול חברת ARM וכיצד התבשלה עיסקת MIPS שעליה הוא התחרה מול CEVA הישראלית

בראיון ל-Techtime, גילה מנכ"ל Imagination, חוסיין יאסאי, כיצד החברה מתכננת לחזק את מעמדה מול ARM וכיצד התבשלה עיסקת MIPS

IMAGINATION CEO

חברת Imagination Technologies שהיא אחת מחברות ה-IP המובילות בעולם, ומתחרה של שכנתה הבריטית  ARM, מתכננת להוסיף לקניין הרוחני שלה גם מירקם תקשורת לרכיבים גדולים מסוג SoC. המארג החדש אמור להתחרות במארג AMBA של חברת ARM.

כך נודע ל-Techtime במהלך ראיון בלעדי עם מנכ"ל החברה, סיר חוסיין יאסאי, המבקר השבוע בישראל. יסאי: "כרגע אנחנו מפתחים SoC Fabric משלנו. הוא יאפשר לשלב בתוך ה-SoC מעבדים שונים, בעלי ליבות ונימות מגוונים. בנוסף, העידכונים הבאים של המעבד Warrior יגיעו עם פתרון קישוריות לריבוי ליבות (Multi-core Connectivity).

"אנחנו מתכננים להוציא אותו לשוק ברבעון הראשון של 2015. מדובר בפלטפורמה פתוחה לגמרי שתעבוד עם התקנים הקיימים ותאפשר ללקוחות לשלב ברכיב את ה-IP שבו הם מעוניינים". יאסאי, סירב למסור פרטים נוספים על היוזמה החדשה, אולם סיפר שהחברה עובדת על הפיתוח ביחד עם שותפים עסקיים. הוא חזר והדגיש את הפתיחות על הפתרון החדש.

דבשו ועוקצו של השוק הישראלי

יסאי מכיר היטב את השוק בישראל. "החברות בישראל מאוד מהירות ונלהבות. אנחנו עובדים עם חברות כמו Altair, MobilEye, והרבה מהלקוחות הגלובליים שלנו מפעילים מרכזי פיתוח בארץ. יש כאן הרבה מאוד חדשנות.

חוסיין יאסאי. "התחרות מול CEVA  עלתה לי בכמה עשרות מיליוני דולרים
חוסיין יאסאי. "התחרות מול CEVA עלתה לי בכמה עשרות מיליוני דולרים

סיבה נוספת שהוא מכיר את השוק הישראלי, נעוצה בתחרות שהתנהלה בסוף 2012 בין Imagination לבין חברת CEVA מהרצליה על רכישת חברת MIPS, אשר פיתחה קניין רוחני של מעבדי CPU חסכוניים באנרגיה מהבוססים על ארכיטקטורת RISC.

כאשר התברר שמתקיימים מגעים בין Imagination לבין MIPS על עיסקת מיזוג בהיקף של 60 מיליון דולר, הצטרפה CEVA לתחרות וביקשה לרכוש את MIPS. במשך מספר שבועות התנהלה תחרות מחיר בין השתיים, שהעלתה את המחיר של MIPS ל-100 מיליון דולר, ואז CEVA החליטה לפרוש ו-MIPS נירכשה על-ידי Imagination.

עיסקת MIPS הזניקה את המכירות

כיום יאסאי מתייחס אל התחרות הזו בשלווה פילוסופית: "התחרות עם CEVA עלתה לי בכמה עשרות מיליוני דולרים, אבל אם יש משהו שקשה להשיג אותו, סימן שזהו כנראה משהו טוב".

מדוע רכשתם את MIPS?

"האמת היא שהיה לנו מעבד CPU משלנו בשם META, אשר משובץ בתוך המוצרים שלנו. היינו בשלב שבו רצינו להוציא אותו אל השוק כמוצר בפני עצמו ולשלב אותו בפלטפורמה מאוחדת. באותה תקופה פנו אלינו מחברת MIPS בהצעת רכש, ואמרו שיש התאמה בין שתי החברות גם ברמת הטכנולוגיה ורמת ברמת הלקוחות.

"הבעיה היתה שהשווי של MIPS היה 500 מיליון דולר, למרות שהמכירות שלה הסתכמו בכ-40-50 מיליון דולר לשנה. זה היה יקר מדי עבורנו. רוב השווי נבע מתיק הפטנטים של MIPS, אבל אנחנו היינו מעוניינים רק בליבת העסקים של ה-CPU ובפטנטים הקשורים אליו. כך התגבשה עיסקה שלפיה רכשנו את MIPS ועוד 90 פטנטים".

אגב, הצד השני של העיסקה היה מכירה של קרוב ל-500 פטנטים לחברת אחזקת הפטנטים Bridge Crossing. מדובר בחברה בבעלות מספר יצרניות טכנולוגיה, בהן גם חברת ARM, אשר שילמה 350 מיליון דולר תמורת תיק הפטנטים של MIPS.

מדוע לדעתך ARM השתתפה במימון העיסקה?

"אני לא יכול לדעת בוודאות, אבל אני מנחש שהם היו מעדיפים לרכוש בעצמם את MIPS אבל לא יכלו לעשות זאת מפני שאז היו הופכים למונופול בתחום הקניין הרוחני למעבדים. הם היו יכולים לשבת בצד ולא לעשות דבר, אבל אז יכול להיות שהפטנטים היו נופלים לידיים הלא נכונות מבחינתם".

כיצד שילבתם את MIPS בתוך Imagination?

"המעבד META הגיע לשלב שבו היינו יכולים לספק אותו כמעבד כללי לשוק, ואז נעשתה עיסקת MIPS וקיבלנו עוד 150 מהנדסים שהצטרפו של הצוות הקיים של 150 המהנדסים שעבדו על META. שילבנו את שני המוצרים והוצאנו לשוק את המעבד Warrior אשר כולל טכנולוגיות של MIPS ביחד עם טכנולוגיות של META, ושומר על ערכת הפקודות של MIPS.

"כל הלקוחות של META עברו ל-MIPS. דיברנו עם גוגל, והיא התחייבה לתמוך בארכיטקטורת MIPS ולשמור על התמיכה שלה בשלוש הפלטפורמות המרכזיות בשוק: ARM, אינטל ו-MIPS. המהלך הביא לגידול בעסקים, ובשנת 2013 מכרנו 51 רשיונות למעבדי MIPS. העיסקה העניקה ללקוחות ביטחון בעתיד ארכיטקטורת MIPS שבה הם השתמשו ".

האם אתם מפתחים טכנולוגיית אבטחה, דוגמת TrustZone של חברת ARM?

"ה-TrustZone הוא אזור מוגן מהעולם, שבתוכו מצויים מידע או אפליקציות. הבעיה היא שהיישומים מוגנים אומנם מהעולם החיצוני, אבל לא זה מזה. הגישה שלנו מבוססת על Hardware Virtualization המבוסס על חומרה ולא על תוכנה. כל יישום או פיסת מידע נמצאים באזור נפרד המוגן באמצעות חומרה. כיום אנחנו משלבים את הטכנולוגיה בכל המוצרים שלנו, הכל ממיקרו-מעבדים (MCU) ועד ה-CPU הגדולים ביותר, שהם מרובי נימות ומרובי ליבות".

מדוע אתם מפעילים את חטיבת Pure, שהיא מעין חברה עצמאית לייצור מוצרי צריכה?

"אנחנו מאמינים שכחברת IP אנחנו צריכים לתמוך בטכנולוגיות שלנו, ולבדוק אותן בשוק גם מבחינה טכנית וגם מבחינה עסקית. למשל, לפני שהתחלנו למכור את טכנולוגיית ה-Wi-Fi שלנו, כבר בדקנו אותה במוצרים שלנו שפיתחנו, ייצרנו ומכרנו בשוק באמצעות Pure. זוהי דרך טובה לשווק מוצרים חדשים. חטיבת Pure גם מאפשרת לנו להציג לשוק מוצרי IP חדשים ולדחוף אותם קדימה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני

פורסם בתגיות: featured