חטיבת הצילום של Qualcomm מבוססת על עובדי צורן

25 נובמבר, 2014

לפני כחצי שנה הקימה Qualcomm צוות פיתוח לתחום הצילום הדיגיטלי במרכז הפיתוח הקיים שלה. הצוות הישראלי מבוסס על עובדי צורן לשעבר, ויפתח גם מצלמות תלת-מימדיות ניידות

לפני כחצי שנה הקימה Qualcomm מרכז פיתוח בחיפה לתחום הצילום הדיגיטלי. בין השאר, הצוות הישראלי יפתח מצלמות תלת-מימדיות ניידות

QUALCOMM MIMRAN

לפני כחצי שנה הקימה חברת Qualcomm מרכז פיתוח חדש בישראל המתמקד בפיתוח מצלמות וטכנולוגיות צילום חדשות עבור טלפונים סלולריים, ופועל מתוך מרכז הפיתוח הקיים של החברה בחיפה. כך גילה היום Techtime במהלך פגישה עם סגן נשיא להנדסה ומנהל מרכזי הפיתוח של קואלקום בישראל, אריק מימרן.

כזכור, באמצע 2011 נמכרה חברת צורן הישראלית לחברת CSR הבריטית. צורן היתה אחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח שבבים לעיבוד אותות ועיבוד תמונה עבור מצלמות דיגיטליות. בתחילת השנה החליטה CSR לסגור את פעילות הצילום הדיגיטלי שהתנהלה מחיפה, ולחפש כיוונים חדשים למרכז המו"פ הישראלי.

אומנם לפני כמעט חודש וחצי רכשה קואלקום את CSR תמורת כ-2.5 מיליארד דולר, אולם עיסקת חטיבת הצילום נעשתה לפני המהלך הזה. המרכז עצמו הוקם על בסיס כמה עשרות עובדי חטיבת הצילום של CSR בחיפה, וכיום הוא פועל מחיפה.

לדברי מימרן, "הרעיון הוא לקחת את האיכות של מצלמות סטילס ולהביא אותה אל עולם המובייל". מרכז הפיתוח בחיפה מתמודד עם אתגרים כמו הפחתת רעשים, קבלת תמונה איכותית בתנאי תאורה גרועים, הוספת יכולות תלת-מימד ועוד.

היעד העיקרי הוא לפתח אלגוריתמים ומעגלים מוכללים אשר ישולבו בתוך ה-SoC המרכזי של קואלקום לטאבלטים וסמארטפונים, Snapdragon. מימרן: "אנחנו נבצע שינויים בארכיטקטורת עיבוד התמונה ונכניס לשבב ליבות חדשות שישפרו את איכות התמונה. בנוסף, יהיה שיפור גם במישור הסקאלאביליות: יש צורך באלגוריתמים חדשים שניתן לממש באמצעות סיליקון ייעודי, ולצידם אפשרות להפעיל את האלגוריתמים גם באמצעות תוכנה. בצורה הזו ניתן יהיה להוזיל את הטלפון, ולייצר מדרג ביצועים בהתאם לרמת המחיר של המכשיר".

טכנולוגיות הצילום ישולבו בתוך ה-SoC של קואלקום
טכנולוגיות הצילום ישולבו בתוך ה-SoC של קואלקום

מעניין לציין שאחד מהאתגרים שעימו הצוות הישראלי יתמודד הוא ניהול מצלמה ניידת המבוססת על שני חיישנים. הדבר יאפשר להוסיף רמה חדשה של עומק, לקבלת אמצעי ליצירת מיקוד תמונה אוטומטי, ובעיקר לקבלת מודלים תלת מימדיים של האובייקט המצולם. ליכולת הזו משמעות עצומה, הן ליישומי זיהוי מחוות והן למשחקים תלת-מימדיים שניתן יהיה לשחק אותם באמצעות הטלפון.

מימרן צופה שהטכנולוגיות יתחילו להשתלב בתוך השבב של קואלקום כבר בשנה הבאה. "להערכתי כבר בסוף 2015 או במהלך 2016 יהיו פריצות דרך בתחום ההדמאה מריבוי חיישנים, ואפילו קפיצת מדרגה בתחום התלת-מימד". יכול להיות שחלק מהיכולות החדשות יודגמו כבר בתערוכת המובייל הבאה בברצלונה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured